Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Autossa on hyvä pitää mukana pussillinen hiekoitetta.

Vierailija
10.12.2018 |

Vinkkinä ja muistutuksena. Vuosien varrella on tullut vastaan useampi tilanne, jossa olen joko tarvinnut itse tai pystynyt muita auttamaan liikenteessä. Renkaiden eteen ei edes paljoa tarvitse laittaa hiekoitetta niin saa auton liikkeelle (isommankin), kun sirottelee jokaisen renkaan eteen.

Pieni pussi maksaa muutaman euron eikä vie paljon tilaa kontissa.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lapio

Vierailija
2/19 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi uusavuttomuus!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi miten ihanan järkevä neuvo! Lisää tätä!

Vierailija
4/19 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottahan se on. Lapio mulla onkin, ja paljon kaikkea muutakin erilaisten hankalien tilanteiden varalle, mutta hiekoitetta ei.

Olisko hiekoitussepelimurske parasta?

Vierailija
5/19 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, siis jokaisen pyörän eteen, jos auto on nelivetoinen. Tavallisessa "kaksivetoisessa" vain vetävien pyörien eteen. Ei se hiekka etuvetoisen auton takapyörien tai takavetoisen etupyörien edessä ja alla mitään hyödytä, kuten ei jaloilla pystyasennossa kävellessäkään liukastumista mitenkään ehkäise jos käsiinkin pukee liukuesteelliset kengät.

Vierailija
6/19 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tarpeeksi hyvä kuski etten joudu tilanteisiin joissa tarvitsisin hiekkaa.

Vierailija
7/19 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätkäshenkilö 46 vuotta kirjoitti:

Niin, siis jokaisen pyörän eteen, jos auto on nelivetoinen. Tavallisessa "kaksivetoisessa" vain vetävien pyörien eteen. Ei se hiekka etuvetoisen auton takapyörien tai takavetoisen etupyörien edessä ja alla mitään hyödytä, kuten ei jaloilla pystyasennossa kävellessäkään liukastumista mitenkään ehkäise jos käsiinkin pukee liukuesteelliset kengät.

Jos nelivetoisen saa jäämään kiinni, niin siinä ei enää hiekka auta.

- Terv.nimim. kokemusta on.

Vierailija
8/19 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätkäshenkilö 46 vuotta kirjoitti:

Auttaa se ainakin jos auto on kaltevalla peilijäällä.

Vierailija
9/19 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottahan se on. Lapio mulla onkin, ja paljon kaikkea muutakin erilaisten hankalien tilanteiden varalle, mutta hiekoitetta ei.

Hieno hiekka on parasta peilijäällä.

Vierailija
10/19 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatettava idea. Olen ollut pulassa, kun auto ei peilikirkasta ylämäkeä nousekaan. Taaksepäin liukuminen holtittomasti on hirveätä..

Vierailija
11/19 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hieno hiekka on parasta peilijäällä.

Ja tarkennan vielä, ei mikään 2-3mm sora joka on kuin laakeri jäällä vaan ihan vaikka hiekkalaatikkohiekka.

Vierailija
12/19 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mistäs joulukuussa saa hiekkalaatikkohiekkaa pienissä pusseissa?

Vierailija
13/19 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rautakaupasta. 25 kg:n pusseissa.

Vierailija
14/19 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Aloituksessa mainittu pieni pussi, maksaa muutaman euron eikä vie paljoa tilaa takakontissa 😂

Vierailija
15/19 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saatko sepeliä pienissä pusseissa jostain?

Vierailija
16/19 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saatko sepeliä pienissä pusseissa jostain?

En tiedä, mitä hiekoitetta aloituksessa tarkoitettiin. Ilmeisesti jotain hiekoitetta saa pienissä pusseissa.

Vierailija
17/19 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vinkkinä ja muistutuksena. Vuosien varrella on tullut vastaan useampi tilanne, jossa olen joko tarvinnut itse tai pystynyt muita auttamaan liikenteessä. Renkaiden eteen ei edes paljoa tarvitse laittaa hiekoitetta niin saa auton liikkeelle (isommankin), kun sirottelee jokaisen renkaan eteen.

Pieni pussi maksaa muutaman euron eikä vie paljon tilaa kontissa.

On kyllä helvetin kallista hiekkaa. Miksei vaan käytä sopivaa pussia ja lainaa taloyhtiöltä?

Vierailija
18/19 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Aloituksessa mainittu pieni pussi, maksaa muutaman euron eikä vie paljoa tilaa takakontissa 😂

Tuollainen 25 kilon lisäpaino (hiekasäkki) takakontissa vakauttaa joissakin automalleissa menoa liukkailla keleillä. Ei lähde perä heittämään niin helposti.

Vierailija
19/19 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Tokmannilta saa pieniä pusseja hiekoitushiekkaa, varmaan myydään myös esim. Hong Kong, Motonet jne. Olisikohan pienimmät 5 litraa. Ihan hienoa hiekkalaatikkoon tarkoitettua hiekkaa ei ehkä löydä. Itse olen käyttänyt ihan hiekoitushiekkaa/mitäsepeliälie ja toiminut.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kuusi