Miksi joulupadat eivät auta perhettämme RAHALLA?
Olemme 5-henkinen perhe, joka elää köyhyysrajan alapuolella. Meitä niin risoo, että joulupadasta annetaan lumppuja ja mannaryynejä. Helvettiäkö se meidän perhettä lämmittää? Kerrassaan hävytöntä. Haluamme RAHAA. Haluamme ITSE päättää, mitä rahoillamme ostamme. Sinä ET päätä sitä. Ymmärrätkö?
Köyhän perheen äiti tuskaisena joulun lähestyessä, kun jääkaapissa on valo
Kommentit (30)
Minä olen köyhä, mutta en tee mitään kenenkään vanhoilla vaatteilla. En tee mitään uusillakaan; jo omistamani vanhat vaatteet kelpaavat aivan hyvin. Jos jotain apua saisin, voisi esim.ruokakaupan lahjakortti olla ihana. En käytä päihteitä, mutta haluaisin ostaa enemmän vihanneksia enkä mitään ryynejä. Niitä saan toimeentulotuellakin kaapin täydeltä.
Ikävää, kun haet ap. huomiota vakavalla asialla provoilemalla täällä.
Ottaisit edes perusasioista selvää, miten joulupadat toimivat.
Vierailija kirjoitti:
No, ei valitettavasti ollut provo. Helsingissä köyhät perheet eivät halua vanhoja vaatteita tai ruokaa. He haluavat rahaa, jolla maksaa laskuja ja tehdä omia ostopäätöksiä. Kaikki haluaa luksusta ilmaiseksi. Mannaryynit kelpaa minulle hyvin joka aamu, vaikka en ole köyhä. Se on terveellinen aamupala. Köyhille se ei täällä kelpaa.
Mistä mielikuva, että köyhillä olisi Suomessa tai missään maassa pulaa vanhoista vaatteista? Ei ole, ne ovat jo ongelmajätettä. Kierrätyskeskukset ja kirpparit hukkuvat vaatteisiin ja sitä on niin paljon, että siitä on tullut ongelma.
Ja ennen kuin alat mesoamaan, en ole avuntarvitsija vaan tulen hyvin toimeen omillani. Mutta halusin kertoa sinulle vain faktat, mitä on uutisoitu.
Vähävaraisilla on usein pulaa rahasta, jolla ostaa ruokaa, saippuaa tai maksaa sähkölasku. Monessa perheessä kaapit pursuaa vaatetta, kun niitä saa vientipalkalla kirpparilta.
Kaikesta sitä pitää olla kateellisia ja pahansuopaisia kuin lasten joululahjoista!
Onko se jotenkin teiltä pois tai teidän elämästä?
Eiköhän kaikki perustu vapaaehtoisuuteen, jotka haluavat antaa hyväntekeväisyyteen. Lahjoittajana haluan ilahduttaa vain lahjansaajaa ja ainakin minulle on samantekevää, onko se tullut tarpeeseen vai ei.
Jos on noin ilkea ja pahansupainen asenne, jättäkää ne lahjat antamatta.
Kylläpä mammat on taas vauhdissa. Kuinkahan mones keskustelun aloitus on samasta aiheesta tänä päivänä, jossa paheksutaan joulukeräyksiä ja ollaan kateellisia jopa lasten joululahjoista.
Miten alas voi ihmiset vajota.
Kyynel tuli silmään tätä lukiessa. Ihmisten julmuudella ei tunnu olevan rajoja. Jättää nyt perhe ilman joulurahaa!
Perheemme lapset itkevät. Kenen syy? Kestääkö omatuntosi?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Perheemme lapset itkevät. Kenen syy? Kestääkö omatuntosi?
Ap
Mikä nyt on? Ei apua ainakaan teille.
Siihen on syynsä Minkä vuoksi tämmöiset vähävaraisten auttamis tahot eivät mielellään anna apua rahana. Sillä pyritään estämään se että ei auteta alkoholinkäyttöä tai tupakointia vaan apu menee todellakin esimerkiksi joulun laittamiseen.