Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minä en ymmärrä, että miksi puhelinmyyjät eivät usko kun sanoo, että en tilaa jotain lehteä.

Vierailija
09.12.2018 |

Minulle on esimerkiksi soitettu monta kertaa päivässä samasta numerosta ja tiedän että siellä aina kaupataan samaa yhtä ja lehteä vaikka olen vastannut puheluihin monta kertaa sanoen, että minä en tilaa sitä lehteä. Sitten kun sanon, että en tilaa sitä, niin minulle suututaan ja aletaan huutamaan ja kiroilemaan. Vaikka minulla on jo laitettu puhelinyyntikielto eli puhelimeeni ei saisi puhelinmyyjät soittaa niin he vain soittavat ainakin 15-20 kertaa päivässä joka ikinen päivä paitsi näin sunnuntaisin.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus työnantajat käskevät väkisin myydä ja soittaa myös numeroihin vaikka ei saisi. Saattavat olla vieressä vahtimassa.

Vierailija
2/18 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita jokaisen myyntipuhelun jälkeen se numero estoon. Välittömästi. Ne soittaa toisesta numerosta, ja taas teet saman. Pian ne loppuu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano, että haluat heidän poistavan nimesi rekisteristä tai otat yhteyttä tietosuojavaltuutettuun. Sen jälkeen kun GDPR-laki tuli tänä vuonna voimaan, ei luulisi yhdenkään rekisterinpitäjän ottavan sitä riskiä, että joutuu oikeuteen laittomasta henkilötietomerkinnästä.

Mutta jotain outoa tuossa stoorissasi muutenkin on. Ensinnäkin sinulla on väitteesi mukaan markkinointikielto ja silti soitetaan. Toiseksi nuo puhelujen määrät kuulostavat uskomattomilta. Kolmanneksi se, että soittajat alkaisivat huutaa ja kiroilla. En ihan usko.

Vierailija
4/18 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoisiin myyjiin olet törmännyt. Minä sanon heille heti ystävällisesti että kiitos mutta en tilaa nyt mitään. He vastaavat tyyliin selvä, mukavaa päivänjatkoa ja siihen puhelu loppuu.

Vierailija
5/18 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulje puhelin kesken puheen. Minä teen niin. Seuraavaksi et vastaa tuohon numeroon tai laitat heti sen estoon. Ei ole pakko puhua tai kuunnella loppuun asti. Ei tarvitse olla kohtelias, jos eivät usko puhetta.

Vierailija
6/18 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää kyllä joidenkin puhelinmyyjien käytös. Eräs mies soitti viime viikolla tarjoten lehtiä, minä sanoin kolmeen(!) kertaan, että olen töissä ja en ehdi nyt puhua, mies ei kuunnellut yhtään vaan jatkoi vaan päälle puhumista ja höpötti mainospuhettaan. Oli pakko lyödä luuri korvaan, kun piti oikeasti lopettaa. Mutta olis varmaan ollut kivempi molemmille, kun olisi voinut lopettaa puhelun ihan fiksusti, eikä luurin korvaanlyömisellä. Mutta ei hän jättänyt mitään muuta vaihtoehtoa...

Vierailija
7/18 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilahdu soitosta ja ole innoissasi! Tivaa soittajalta, hänkö on sitten kiinnostunut myymästäsi ---------------, tuohon laitat jonkun härpäkkeen tai vaikka mopon. Ala kaupitella sitä todella raivokkaasti ja sovi aika ja paikka josta mopon tms voi hakea. Älä kuuntele mitään vastalauseita, käyttäydy niinkuin asia olisi selvä. Nouto vain puuttuu ja rahat käteen. Loppuun vielä: "kiitos kaupoista".

Vierailija
8/18 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kanssa ihmettelen, miksi ihmiset jäävät jaarittelemaan myyjien kanssa. Kohteliaasti sanottu kiitos, mutta en ota riittää. Myyjille opetetaan, että jokainen viesti asiakkaalta on mahdollisuus jatkaa keskustelua eli myymistä. Mitä enemmän siis selität, sitä enemmän sinulle myydään.

Vierailija
9/18 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanon oikein säälittävällä äänellä, että "minulla ei ole yhtään rahaa, vai haluaisitko sinä lainata minulle" Kukaan ei ole sanonut haluavansa. 

Vierailija
10/18 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee soitonesto. ASML sivulla eli asiakasmarkkinointiliitto on ohje. Soitat kerran siihen numeroon. Palvelu on voimassa 3 vuotta soitosta.

Vierailija
11/18 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, taas tämä tyyppi. Kirjoittajan tyylin kyllä tunnistaa: sinänsä hyvää kieltä, mutta pitkiä ja hieman jankkaavia lauseita. Sisältö kuitenkin viimeistään paljastaa samaksi tyypiksi, joka usein kirjoittelee lapsuudestaan absurdin julmia tarinoita. Kirjottaja on tarinoissa aina viaton uhri, joka ei ymmärrä, miksi häntä kohdellaan kaltoin. Nyt ovat jo puhelinmyyjätkin ruvenneet soittamaan ja  - tietenkin - huutamaan ja kiroilemaan aloittaja-paralle.

Puhelinmyyjät ovat rasittavia, mutta aloittajan varsinainen ongelma on ihan toisaalla. Auttaisiko terapia paremmin, kuin tänne kirjoittelu?

Vierailija
12/18 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää kyllä joidenkin puhelinmyyjien käytös. Eräs mies soitti viime viikolla tarjoten lehtiä, minä sanoin kolmeen(!) kertaan, että olen töissä ja en ehdi nyt puhua, mies ei kuunnellut yhtään vaan jatkoi vaan päälle puhumista ja höpötti mainospuhettaan. Oli pakko lyödä luuri korvaan, kun piti oikeasti lopettaa. Mutta olis varmaan ollut kivempi molemmille, kun olisi voinut lopettaa puhelun ihan fiksusti, eikä luurin korvaanlyömisellä. Mutta ei hän jättänyt mitään muuta vaihtoehtoa...

Riittää, kun sanot heti asian kuultuasi, että "Kiitos, en osta koskaan mitään puhelinmyynnistä. Mukavaa päivänjatkoa." ja laitat luurin kiinni. Se on kohteliasta puhelinmyyjää kohtaan (työtään he vain tekevät, ei varmasti ole kenenkään unelma-ammatti vaan epätoivoinen yritys saada elantoa) ja säästää omaakin aikaa. Ja tietysti telemarkkinointikielto kannattaa hankkia ellei sitä vielä ole. Eikä ikinä pidä osallistua kilpailuihin, joissa joutuu antamaan oman puhelinnumeron, jos myyntipuheluilta oikeasti haluaa välttyä.

Vierailija
13/18 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset anna punaista luuria heti kun sieltä kuuluu: ”Tällaisella mukavalla asialla lähdin soittelemaan...”.

Niin minä teen, ja laitanpa numeron estoonkin saman tien. Suht rauhassa saa olla nykyään... ☺️

Vierailija
14/18 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo ikinä puhmyyjä mulle  soitellu. En ikinä  luovuta salaista numeroani kaupallisiin tarkoituksiin.

Vierailija
15/18 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuri korvaan vaan.

Vierailija
16/18 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen maksanut siitä että noita puheluita ei tule. Telemarkkinointikielto 6€ vuodessa. https://www.telemarkkinointikielto.fi/?gclid=EAIaIQobChMIi4y5sK2V3wIVic…

Vierailija
17/18 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ohje toimii vain pikkulapsiperheessä mutta: Kun puhelinmyyjä soittaa anna puhelin 3-vuotiaalle pikkulapselle ja sano että joulupukki se siellä soittaa...

Vierailija
18/18 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon aina kohteliaasti, Kiitos en tilaa mitään, näkemiin.

Luuri kiinni.

Ehkä kerran kuukaudessa tulee soittoja.