Kutsuisitteko lapsen syntymäpäiville kaverin
joka on viettänyt oman syntymäpäivänsä jo tänä vuonna, eikä ole kutsunut omaa lastanne juhliin. Poikani ei välttämättä kutsuisi (juttelimme asiasta), kun ei ollut itse kutsuttu, mutta luokassa on vain kourallinen poikia, eikä mielestäni vain yhtä ole mukavaa jättää ilman kutsua. Periaatteemme tähän asti kun on ollut, että kaikki luokan pojat kutsutaan. En tarkoita sitä, että lapseni olisi pitänyt kutsua myös tänä vuonna mukaan juhliin, eikä ilmeisesti kaikki muutkaan olleet saaneet enää kutsua. Lähinnä mietin, onko jopa hölmöä kutsua, jos ei ole tullut kutsutuksi itse. Kaikkea sitä miettii...
Tämä kyllä kuuluisi tuonne koululaisten puolelle, mutta siellä on niin paljon hiljaisempaa, joten toivottavasti täältä tulee jotain mielipiteitä asiasta.
Kommentit (4)
Eikä minusta ole missään nimessä " hölmöä" . Jos jättäisit vain tämän yhden kutsumatta niin sillon se tuntuisi joltain veriseltä kostolta. Joo, eli kutsuisin. Ehkä ensin vuonna sitten teidän lapsi pääsee tämän pojan synttäreille =)
Meillä kanssa vierasmäärä rajattu esim. 10 lasta ja siitä sitten miettimään, ketä lapsi haluaa kutsua.
Meillä ongelma on tällä hetkellä se, että esikoinen on ylisosiaalinen ja " suosittu" leikkikaveri, näinpä hänelle satelee kutsuja. sen sijaan keskimmäinen vasta hapuilee tällä kaverisaralla , eikä muutenkaan ole niin nopea ystävystymään toisten lasten kanssa. Niinpä hän ei myöskään ymmärrä, miksi hän ei saa kutsua näiden veljen kavereiden synttäreille ;-) Kasvaminen on kovaa
ja vaikka lapsi ei ensin haluaisi kutsua, niin keskutelisin hänen kanssaan miltä siitä yhdestä mahtaa tuntua, jos kaikki muut kutsutaan.
Meillä tosin synttäreillä on aina rajattu vierasmäärää, eikä ole tainnut koskaan osua niin, että kaikki ryhmän tytöt ja/tai pojat olisivat tulleet kutsutuiksi. Se, ettei itse ole päässyt jonkun kaverin synttäreille, ei ole ollut este ko. kaverin kutsumiselle omille synttäreille.
Ja kuten huomaat, syy voikin olla juhlakalun vanhemmissa, että lapsesi ei ollut tullut kutsutuksi.