Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

On vain yksi oikea tapa murskata karkkeja piparkakkutalon ikkunalaseiksi! Ikävä kyllä,

Vierailija
08.12.2018 |

meidän perheessä tätä tapaa ei ole vielä keksitty.

Kokeilimme siis ensin leivänmurutekniikkaa, eli kova asia (kuiva leipä) pannaan muovipussiin ja hakataan aggressiivisesti kaulimella. Karkit käyttäytyivät täsmälleen samoin kuin kovat leivänkannikatkin, eli rikkoivat pussin ja levittivät pienet muovinpalat tasaisesti murskan sekaan.

Sitten teinimme, jolla on kymmenen sormea ja joka ei haaveile viulistin urasta, sai tehtäväkseen pilkkoa karkit painavalla Japanilaisella kokkiveitsellä. Totesimme, että kovalla voimalla lentävät karkinpuolikkaat pystyvät läpäisemään kananpaskaseinän pintarakenteen. No, palaset heijastavat kivasti valoa.

Nuorimmainen keksi sitten tehokkaimman keinon ja mäiski makeispussit lattiaan apinan raivolla. Ja toden totta, ne osat karkeista, jotka pysyivät kääreissään ja pussissa, murskautuivat täydellisiksi pikkupaloiksi piparitalon ikkunoihin.

Ja positiivisesti ajatellen, se 90% joka murskaantui lattiaan varmaankin peseytyy pois tänä vuonna, ja jos nälänhätä iskee niin tohvelinpohjia nuolemalla perheemme selviää kuukausikaupalla.

Piparitalon ikkunoista tuli kivoja, ja keittiön lattia (pesty kolmeen kertaan tänään) on ihan ennallaan, kunhan ei yritä mitään hurjuuksia kuten jalan nostamista lattiasta.

Voisiko joku ensi vuotta ajatellen ystävällisesti neuvoa, miten kovat karkit saa murskattua?

Kiitti! :)

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitoin nallekarkkeja.

Vierailija
2/14 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Morttelissa?

Sulattamalla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkosipulipuristimella. Täysin kokeilematon idea. Kerro sitten kuinka hyvin toimi.

Vierailija
4/14 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öh, lihanuija ja leivinpaperia, kaulin ja leivinpaperia

Vierailija
5/14 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten, ja mistä karkeista saa murskaamalla ikkunalasia piparitaloon?

Vierailija
6/14 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut, että kimeä ja kova ääni voi rikkoa lasia. Ehkä se tehoaa myös koviin karkkeihin.

Vierailija
7/14 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa auttaa, mutta suosittelen sulle pakinoitsijan uraa, ellet ole jo sellainen :)

Vierailija
8/14 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

laita karkit kahden päällekkäisen pussin sisälle, pussi lattialle tuolin jalan alle. istu vauhdilla tuoliin. siirtele pussia niin, että saat tasaista mursketta ja istu tarpeeksi monta ketaa.

Vierailija
9/14 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee ne ikkunat liivatelehdistä...

Vierailija
10/14 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistelen, että Fazerilla taitaa olla valmista karkkimurskaa nimeltään Tutti Frutti Crush. En tosin tiedä, onko se oikeanlaista piparitalon ikkunoihin. Eikä varmaan edes löydy kuin isoista kaupoista. Mulla on blenderissä niin tehokas jää/kahvipapu/pähkinä- yms. murskaamiseen tarkoitettu terä, luulen että sillä saisi karkit jotenkuten murskaksi. Mutta jos teiltä ei löydy tuollaista laitetta, tuskin tämän takia kannatta ostaa.

Vierailija
11/14 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikkunalasin ois voinut tehdä ihan sokeristakin.Niinkuin Masterchefissä.

Vierailija
12/14 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen ihan vaan pehmeistä karkeista kuten madoista.

Vierailija
13/14 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehosekoitin tai mortteli. Itse tekisin kyllä ne sokerista, tulisi kaunimpaa. Toki jos olet tekemässä Notre Damea, ymmärrän karkit, mutta muuten noi kirjavat on vähän mauttomia.

14/14 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on se jolla murskataan kovat karkit se laite?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi