Tätä olen pohtinut paljon: Miksi pahat ihmiset elävät pitkän elämän ja
hyvät ihmiset kuolevat nuorena?
Onko niin ettei Jumalakaan halua pahoja, mutta hyvät haluaa kotiinsa pois pahasta maailmasta. Mutta toisaalta, eihän pahat mene Jumalan luo vaan ihan eri paikkan.
Kommentit (37)
Täh? Tunnetko paljonkin pahiksia vai mille perustat tämän väitteesi?
Paha saa palkkansa ja ison talon edut.
Koska hyvät stressaavat liikaa ja pahat eivät.
Jos maanpäällisen elämän tarkoituksena on kehittyä henkisesti ennen paluuta tsivaaseen? Jotkut tarvitsevat siihen lyhyemmän ajan, jotkut saavat paljon aikaa ja tilaisuuksia ja joko kehittyvät lopulta tai sitten eivät vaan onnistu siinä pitkässäkään sjassa.
Hyvät tulevat huijatuksi, koska ovat naiiveja vielä ainakin elämänsä alussa. Pahat olettaa, että toiset on samanlaisia huijareita kuin itse, joten osaavat varoa vaaraa oikeassa kohdassa ja myös saada itselleen mitä tarvitsevat hinnalla millä hyvänsä.
Tästä voi olla suuri hyöty esimerkiksi terveydenhuollossa luovimisessa.
Vierailija kirjoitti:
Täh? Tunnetko paljonkin pahiksia vai mille perustat tämän väitteesi?
Minäkin haluaisin nähdä tämän tilaston.
Vierailija kirjoitti:
Mihinkäs tämä väite perustuu?
Aika kultaa muistot ja kuolleista ei saisi puhua pahaa.
Mieti asioita Karman näkökulmasta. Antaa ainakin perspektiiviä asioihin.
Hyvät lähtee ensin ja pahoille riittää täällä "sarkaa".
Luulen, että se vain tuntuu siltä, että ne pahat tai hankalat ihmiset eivät ikinä kuole, koska sitä vaan odottaa ja odottaa, että vaikka siitä veemäisimmästä sukulaisesta pääsisi eroon. Ja odottavan aika on pitkä. Sitten niistä hyvistä ihmisistä ei haluaisi koskaan luopua, ja kuolema tulee liian varhain, vaikka eläisikin vanhaksi.
Samaa olen myös itse pohtinut.hyvät empaattiset ihmiset rasittuvat kun paineita,pahat ilkeät ihmiset menevät eteenpäin miettimättä muuta kuin itseänsä.
Vierailija kirjoitti:
Paha saa palkkansa ja ison talon edut.
Mikäs pahan tappaisi, paitsi paha itse.
Aivan liian moni hyvä ja ihana ihminen pettyy maailmaan liian varhain, eikä jaksa enää eteenpäin. Jokainen itsemurha on suuri menetys meille kaikille, koska herkkyyttä on sen ihmisen sydämessä joka huomaa epäkohtia. Jos se ihminen olisi vielä jaksanut, hän olisi voinut osaltaan herkkyytensä avulla korjata niitä epäkohtia.
En ota kantaa elävätkö pahat ihmiset pitkän elämän, mutta aika moni kyllä katkeroituu iän myötä. Tämä on kova koulu tämä elämä. Kenelläkään ei ole helppo matka ja sydänsärkyä tulee.
Mä oon miettinyt tätä kans!
Sietämätöntä miten kiltit ihmiset saa taakakseen vaikka mitä, yleensä just niiltä pahiksilta. Ja pahikset vaan porskuttaa, ne ei koskaan saa ansionsa mukaan vaan putoaa aina jaloilleen ja pirut vielä elävät paljon kauemmin kuin muut.
Minusta on lohdullinen ajatus tuo, että Jumala kutsuu luokseen ne kaikista ihanimmat ihmiset, koska haluaa heille jotain vielä parempaa kuin mitä maapallolla voi olla.
Se nyt on ihan täysin randomia että kuka kuolee nuorena ja kuka ei. Ei ole olemassa mitään Jumalaa tai karmaa tai kohtaloa joka päättäisi milloin kukakin kuolee.
Vierailija kirjoitti:
Se nyt on ihan täysin randomia että kuka kuolee nuorena ja kuka ei. Ei ole olemassa mitään Jumalaa tai karmaa tai kohtaloa joka päättäisi milloin kukakin kuolee.
Ei se ole aivan sattumaa kuka pärjää pidempään kuin toinen. Olosuhteet vaikuttaa, mutta vaikuttaa myös ihminen.
Eihän luterilaisen teologian mukaan mennä helvettiin tai taivaaseen, vaan hautaan odottaamaan viimeistä tuomiota.
Kun Jesse sitten tulee takaisin hirmuisella ryminällä pilvistä, kuolleet nouswvat tuomiolle.
Jumalaa ei ole olemassa... päättelepä siitä ihan itse.