Osaatko iloita ystäväsi puolesta vai osoitatko mieltäsi?
Vastaa rehellisesti.
Sain osakseni mykkäkoulua. Ei, en kehuskellut. Asia vahingossa lipsahti ja tivaamisen jälkeen sen paljastin.
Kommentit (10)
Minä elin yli kolmekymppiseksi ennen kuin tajusin että jotkut ystäväni eivät olekaan iloisia puolestani, vaan kihisevät kateutta ja toivovat minun menettävän hyvä elämässäni. Totesin että mihin sitä ihminen vihamiehiä tarvitsee kun on tuollaisia ystäviä, ja jätin heidät kihisemään itsekseen. Minun onneani eivät pilaa yhtään enää.
Ystäväni eivät ole kovin hyviä ihmisiä, joten olen hyvällä omallatunnolla iloitsematta jos ei siltä tunnu.
Yleisesti kyllä osaisin. - Mutta haluaisin osata ja kyetä olemaan ystävänä silloin kun ystävälläni ja läheielläni menee kurjasti ja/ tai hänellä on jostain syystä siipi maassa.
Vierailija kirjoitti:
Yleisesti kyllä osaisin. - Mutta haluaisin osata ja kyetä olemaan ystävänä silloinkin kun ystävälläni ja läheielläni menee kurjasti ja/ tai hänellä on jostain syystä siipi maassa. Enkä vain silloin kun hänellä menee hyvin.
Kyllähän muakin harmittaa jos joku saa jotain. Mutta en kyllä osoita mieltäni..
Osaan iloita mutta silloin, kun itsellä menee huonosti niin en pysty pysäyttämään omaa elämääni ja yhtymään ylenpalttisesti ystävän ilonpitoon. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että olisin mitenkään katkera toisen onnesta tai etten kestäisi tätä iloa.
IloItsen. Jos olet osoittanut mieltäsi en pidä sinua kovin ystävänä, ja voin jättää koko asian huomiotta.
En osoita mieltäni. Eihän se ole minulta pois, jos joku onnistuu jossakin?
osoittaisin mieltäni