Miten monta saikkupäivää teille kertyy keskimäärin vuodessa?
Kaikki lasketaan eli myös lapsen sairauden
takia poissaolot.
Kommentit (25)
Laitoin ennakoidusti yläkanttiin 3-4. Tänä vuonna tuli 1, viime vuonna 2, vaikka sairaana olin kyllä enemmän. Ensi vuonna ehkä uskallan jo jäädä välillä flunssassa kotiinkin kun ei tunnu että koko almanakka kaatuu poissaoloon.
Lapsia on viisi, enkä koskaan ole hakenut saikkua lapsen sairastumisen vuoksi. On sovittu miehen kanssa että hän hoitaa kaikki lapsisairastelut kun voi tehdä työnsä etänä.
Pari päivää näkyy järjestelmän mukaan keskimäärin olevan.
Esim tänä vuonna mulla näin:
4 pv masennus
2 pv kuume
1 pv kuume
= 7
Normivuonna ehkä kolme päivää, viime vuonna aivokasvaimen seurauksena 2 kk saikkua.
Nolla. Tai tarkemmin sanottuna noin 0,1, eli päivä noin kymmenessä vuodessa. Viime vuonna olin kaksi päivää flunssassa, edellisen kerran viime vuosituhannella.
Kertokaa myös oletteko yksityisellä vai julkisella. Julkisellahan on tunnetusti vuosilomien päälle täydet saikkupäivät.
Olen ollut nykyisessä työpaikassa 5 vuotta yhteensä sairauspoissaolopäiviä on ollut 8, keskimäärin 1,6/v siis. Oli pitkä pätkä ettei ollut yhtään mutta tänä vuonna noist kaikista 5 päivää.
14-21 varmaankin. Stressiä ollut ja sen takia ibs oireillut pahasti.
3-4 päivää vuodessa saikutusta eli ei siis oikeasti sairaana, vaan ilmoitus työnantajalle että olen sairas vaikka en oikeasti olekaan.
En voinut vastata, kun ei ollut vaihtoehtona nollaa.
Miten voi olla noin vähän? Vuoden aikana sairaslomaa kertynyt n. 1,5 kk erinäisistä syistä.. eikä se ole mielestäni paljon.
7-14.
Itse sairauslomalla 2+1+2 päivää (kaikki eri syistä), 8-vuotiaan lapsen sairauden vuoksi pois 1+1+1 päivää (muille sairauspäiville sain lapselle toisen hoitajan, isovanhemman).
Yhden kerran olin palkattomalla kun 13-vuotias oli rajussa oksennustaudissa. En vaan voinut jättää yksin sairastamaan. Tällä kerralla isovanhempi kävi sädehoidossa, joten lapsi ei voinut mennä heille potemaan. Tavallisesti ottavat lapset heille oksennustautisinakin vaikka olen kyllä heille sanonut, ettei tietysti tarvitse ottaa silloin, ettei tauti tarttuisi. Mutta ihan omasta tahdostaan hakevat heille. Mulla on niin parhaat vanhemmat!
0 päivää sairaana. KOP KOP!
Kukaan meistä kolmesta...äiti,isä ja teini...ei ole ollut sairaana vuosikausiin.
Vierailija kirjoitti:
Nolla. Tai tarkemmin sanottuna noin 0,1, eli päivä noin kymmenessä vuodessa. Viime vuonna olin kaksi päivää flunssassa, edellisen kerran viime vuosituhannella.
Neljä päivää vuonna 2003, seuraavana vuonna 2017 kaksi päivää lääkärikäyntien vuoksi ja tänä vuonna yksi päivä samasta syystä. Eli ei hirveästi ja ihan olen kunnan ”suojatyöpaikassa”.
N. 10, jos tulee flunssakin. Joka vuosi ei tule. Poden migreeniä, joka vie n. 6 työpäivää vuodessa.
Helmikuussa 5. Huhtikuussa 5. Syyskuussa 5. Lokakuussa 3. Ihan normaali vuosi: 2 x 5pv vatsaflunssa, 5 ja 3pv flunssa/influenssa.
Ihailen ihmisiä jotka eivät koskaan ole kipeänä, en ymmärrä miten se on mahdollista. Itse en saa ekoilta 3pv palkkaa lainkaan eli huvikseni en ole pois. Mutta kun en voi mennä töihin oksentamaan ämpäriin...
Itse olen ollut viimeiset 7 vuotta kunnallisella, mutta nyt vuoden verran yksityisellä. Koko aikana saikkua olisi ollut vain 3 päivää (kahdesta eri flunssasta), ellen noin 6 vuotta sitten olisi joutunut olemaan työtapaturman takia 2 viikkoa pois.
Nyt vikasta saikusta on onneksi jo muutama vuosi - nykytyössä voin tehdä satunnaisesti etätöitä, niin saikulle on entistä vähemmän tarvetta. Jään nuhaisena helposti kotitoimistoon vaikka en olisikaan aivan kamalan kipeä, etten tartuta muita - ja paranen itsekkin nopeammin, kun ei tartte käyttää osaa päivästä työmatkan ähertämiseen ja töitä voi tehdä teekupin kanssa sohvalla viltin alla. Yllättävää kyllä, noi on tosi tehokkaita työpäiviä, kun joku ei koko ajan keskeytä!
Miksi sairastatte? Viimeksi olin saikulla 10 vuotta sitten.
Laitoin 3-4, tuo taitaa olla keskiarvo per vuosi.
Viime vuonna ei yhtään päivää, tänä vuonna 1 päivä - meni hyvä putki poikki jäätävän päänsäryn takia.
Varsinaista flunssaa ei ole ollut 4 vuoteen. Tyrnimehushotti joka aamu - hyi kun on hyvää:( ja sinkkiasetaattia heti jos tuntuu tautia pukkaavan päälle.
Yhtenä vuonna olin 2 viikkoa saikulla laskimotulpasta ja toiset 2 viikkoa nilkan nivelsiteitten takia. Jälkimmäisellä saikulla työnantaja kuskasi minut parina päivänä töihin (toimistotyö).
Ei välttämättä yhtään. Kuten ei vielä tänä vuonna yhtään. Vuotta on toki jäljellä vielä