Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen olo teillä on ollut verenluovutuksen jälkeen?

Vierailija
08.12.2018 |

Kävin eilen ja tänään on vaivannut armoton väsymys ja jano, voisin nukkua vaan ja juoda.

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se ole hyvä, että voitot kääritään ulkomailta Suomeen?

Vierailija
22/57 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen käynnin jälkeen meinasin pyörtyä. Seuraavat kerrat ovat olleet helppoja koska olen suosiolla painellut suoraan kotiin. Toki juonut kahvit ja syönyt sämpylän ennen lähtöä. Mitään raskasta ei kannata tehdä samana päivänä, mutta seuraava päivä on jo ihan normaali.

Ainoa negatiivinen asia luovutuksessa on, että minulla se vetää hemoglobiinin matalaksi. Saan nykyisin aina luovutuksen yhteydessä paketin rautatabletteja joita syön sitten kuukauden kuurin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäisen käynnin jälkeen meinasin pyörtyä. Seuraavat kerrat ovat olleet helppoja koska olen suosiolla painellut suoraan kotiin. Toki juonut kahvit ja syönyt sämpylän ennen lähtöä. Mitään raskasta ei kannata tehdä samana päivänä, mutta seuraava päivä on jo ihan normaali.

Ainoa negatiivinen asia luovutuksessa on, että minulla se vetää hemoglobiinin matalaksi. Saan nykyisin aina luovutuksen yhteydessä paketin rautatabletteja joita syön sitten kuukauden kuurin.

Ei ole tarkoitus, että luovuttajan terveys kärsii.

Kuukauden rautakuurin tarve ja kuvaamasi oireet on merkki siitä että sun ei kannata luovuttaa verta.

Terveelle ja vahvaveriselle ei veripussillisen luovuttamisesta koidu mitään epämiellyttävää.

Vierailija
24/57 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten nuo Veripalvelujen johtajien palkat eroavat kenen tahansa johtajien palkoista? Tuota luokkaa ne ovat. Maksetaanhan julkisalojen liikelaitosten johtajille (esim. Posti) hurjia palkkoja ja vielä ihan verovaroista!!! Miksi ette revi pelihousujanne näistä?? Ja voisitte tosiaan googlata, että mitä se liikevaihto itseasiassa tarkoittaa... sillä kamalalla 70 miljoonalla Veripalvelu mm. ylläpitää omaa toimintaansa...

Vierailija
25/57 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran olen pyörtynyt siinä luovutuksen jälkeen leipää syödessä, ja sitten loppuillan oli heikko olo. Silloin olin tainnut syödä ja juoda aiemmin päivällä liian vähän. Muilla kerroilla en muista mitään kummempaa.

Siis pitänyt pyytä, eivät ole antaneet sitä pyytämättä!

Annat ilmaisin veren, leipää pitää PYYTÄÄ ja spr käärii rahat.

Hyvä diili. Not

Kyllä siellä on aina ihan pyytämättä on kunnon kahvitarjoilut, leivät ja pullat.

Vierailija
26/57 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aina ihmettelen näitä veripalvelu-vouhottajia, jotka kauhistelevat sitä, että veren luovutukseen liittyy rahaa, vaikka luovuttajille ei makseta.

Selittäkää nyt, miten sitä toimintaa voitaisiin pyörittää ilman rahaa (jota saadaan esim. verta sairaaloille myymällä)? Mistä tilojen vuokrat, antaako esim. kauppakeskus Iso Omena tilat ilmaiseksi? Mistä hoitajien, laboranttien, asiantuntijalääkäreiden palkat, tekisitkö itse oman alasi töitä ilmaiseksi? Miten maksetaan tarvikkeet, neulat, veriputket, pussit, sentrifuugit, sidetarpeet jne., lahjoittaisitko itse ilmaiseksi, jos omistaisit laboratoriotarvikefirman? Kuka maksaa kuorma-autokuskille joka kuljettaa pakkaukset sairaalaan, kuskaisitko itse ilmaiseksi jos olisit kuljettaja?

Voiko joku teistä paheksujista minulle selittää, miten järjestäisitte tämän toiminnan niin että sitä pyöritettäisiin ilman rahaa? Joku jossain toisessa ketjussa ehdotti, että verenluovutus tapahtuisi sairaaloissa. Miten taataan, että jossain Taka-Pirulan keskussairaalassa on aina riittävä määrä kaikkien veriryhmien verta? Entä onko sairaalan johto valmis lohkaisemaan budjetistaan tähän tilat sekä henkilöstön, oletettavasti kalliimmalla kuin mitä Veripalvelulle maksetaan? Kuka rekrytoi luovuttajat Taka-Pirulan alueelta joulun välipäivinä tulemaan sairaalalle? Entä verivalmisteiden laatu, löytyykö osaamista joka sairaalasta?

Vierailija
27/57 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten nuo Veripalvelujen johtajien palkat eroavat kenen tahansa johtajien palkoista? Tuota luokkaa ne ovat. Maksetaanhan julkisalojen liikelaitosten johtajille (esim. Posti) hurjia palkkoja ja vielä ihan verovaroista!!! Miksi ette revi pelihousujanne näistä?? Ja voisitte tosiaan googlata, että mitä se liikevaihto itseasiassa tarkoittaa... sillä kamalalla 70 miljoonalla Veripalvelu mm. ylläpitää omaa toimintaansa...

Sehän hyväntekeväisyysjärjestö. Ilmaisin saa veret ja käärii voitot. Muutta pomolle on varaa maksaa ei kuitenkaan jaa verta ilmaisin. Siihen ei ole varaa.

Vierailija
28/57 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huijattu olo

Niin minullakin ja juuri siitä syystä lopetin verenluovutuksen pari vuotta sitten.

Kuse**ivat, minä hyvää hyvyyttäni annan verta ilmaisin ja saan hyvän mielen. Siinä uskossa, että veri sitten luovutetaan hyväntekeväisyysjärjestöstä ilmaisin (kuten hyväntekeväisyysjärjestöillä tapana yleensä on) sitä tarvitseville.

Mutta ähäskutti, eipä luovutetakaan ilmaisin vaan MYYDÄÄN ISOLLA RAHALLA eteenpäin (SPR liikevaihto 70 miljoonaa) ja samaan aikaan Veripalvelun johtajille maksetaan hirmupalkkoja vaikka ilmaisin saatua verta ei voi ilmaisin antaa eyeenpäin.

Juuri näin.

Ei mitenkään pysty antamaan ilmaisin saatua verta ilmaisin eteenpäin, mutta johtajille pystyy maksamaan hirveästi.

Vaikka verenluovuttajat ovat niitä sankareita - ei johtajat.

Kuitenkin verenluovuttajan palkkio on 0 € ja johtajan 160 000 €!

Älä viitsi vastailla itsellesi. Se on ilmaiseksi, ei ilmaisin. Paljastut joka viestistä tuon virheen vuoksi.

Höpö höpö. Moni puhuu noin. Aika harva puhuu tai kirjoittaa kirjakieltä. Olipa typerä vastaus. Huoh

Oletko spr:llä töissä?

Vierailija
29/57 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummasti se teille Veripalvelun syyllistäjillekin kelpaa se veri sitten kun olette veren tarpeessa. Ei se teille autokolarissa verta menettäneille maksa mitään. Vai mikä olisi tarjota tilalle, jos Veripalvelun menetelmät ei kelpaa?

Itsellä olo on ollut ihan normaali luovutuksen jälkeen, kun huippaus on mennyt ohi.

Kusetus ja voitto jyllää.

Vierailija
30/57 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka enää luovuttaa verta. Minäkin luovutin ennen, mutta en enää. Sillä tehdään bisnestä!

Minä luulin, että hyväntekeväisyysjärjestö antaa verini ilmaisin sitä tarvitseville, kun minäkin anna sen ilmaisin. Toki yritykselle tulee kuluja, mutta kuitenkin. Spr pomoille maksetaan hirveitä palkkoja, mutta ilmaisin saatua verta ei voida luovuttaa ilmaisin!

SPR:n puheenjohtaja Pertti Torstila tienasi viime vuonna yli 156 000 euroa.

https://www.iltalehti.fi/verot-2016/a/2016110122548715

SPR:n pääsihteeri tienaa liki 9 000 euroa kuukaudessa

https://www.suomenuutiset.fi/jarjestojohtajilla-on-muhkeat-tulot-sprn-p…

Vuoden 2017 liikevaihto oli 60,6 milj. euroa (-1,2 %).

http://vuosikertomus.veripalvelu.fi/talous-ja-yhteiskuntavastuu.html

HS: Veren myynnillä miljoona voittoa

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000001696005.html

Bisnestä verellä Yle Areenassa

http://areena.yle.fi/1-4355098

Hyvähän se on ALApeukuttaa tätä viestiä, kun viestin faktat/linkit puhuu puolestaan ja todistaa viestin väitteet todeksi.

Taitaa olla tyh*äpäitä ja SPR:n työntekijöitä liikenteessä akapeuluttelemassa 😏

Vierailija
31/57 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huijattu olo

Niin minullakin ja juuri siitä syystä lopetin verenluovutuksen pari vuotta sitten.

Kuse**ivat, minä hyvää hyvyyttäni annan verta ilmaisin ja saan hyvän mielen. Siinä uskossa, että veri sitten luovutetaan hyväntekeväisyysjärjestöstä ilmaisin (kuten hyväntekeväisyysjärjestöillä tapana yleensä on) sitä tarvitseville.

Mutta ähäskutti, eipä luovutetakaan ilmaisin vaan MYYDÄÄN ISOLLA RAHALLA eteenpäin (SPR liikevaihto 70 miljoonaa) ja samaan aikaan Veripalvelun johtajille maksetaan hirmupalkkoja vaikka ilmaisin saatua verta ei voi ilmaisin antaa eyeenpäin.

Juuri näin.

Ei mitenkään pysty antamaan ilmaisin saatua verta ilmaisin eteenpäin, mutta johtajille pystyy maksamaan hirveästi.

Älä viitsi vastailla itsellesi. Se on ilmaiseksi, ei ilmaisin. Paljastut joka viestistä tuon virheen vuoksi.

Kuka valopää täällä luulee että vain yksi ihminen maailmassa kayttää sanaa "ilmaisin"??

Tuo sana on ihan yleinen täällä missä asun. Ilmaiseksi -sanaa ei todella käytä täällä kukaan. Se kuulostaa juuri turhantärkeeltä - kuten sinäkin.

Oletko koskaan kuullut murteista?

Tässä(kin) on sulle korjattavaa:

Todella = todellakaan

Ohis

Vierailija
32/57 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummasti se teille Veripalvelun syyllistäjillekin kelpaa se veri sitten kun olette veren tarpeessa. Ei se teille autokolarissa verta menettäneille maksa mitään. Vai mikä olisi tarjota tilalle, jos Veripalvelun menetelmät ei kelpaa?

Itsellä olo on ollut ihan normaali luovutuksen jälkeen, kun huippaus on mennyt ohi.

Olisi vaikka se tarjota tilalle, että SPR ilmoittaa reilusti pelin hengen.

Sä annat ILMAISEKSI veret ja me kääritään hillot, onko ok? Meillä on liikevaihto 70 milj ja voittoakin tehdään 1 milj, onko ok?

Luulis (luulisi!), ettei monikaan suostu (suostuisi!) luovuttamaan verta. Sillähän ne pimittää tätä bidnestietoa ja monelle luovuttajalle se bisneksen tekeminen tulee sitten yllätyksenä - osa ei sitä saa koskaan tietää.

Harva googlettaa SPR:tä tietoa eikä varsinkaan ajattele sen olevan yritys, jolloin voisi selvittää liikevaihdon yms. tiedot.

Moni ajattelee SPR olevan HYVÄNTEKEVÄISYYSJÄRJESTÖ, joka jakaa eikä myy.

Auttamisen halussaan luovuttaja helposti vain selvittää voinko juuri minä luovuttaa verta (nettitestillä) ja tämän selvittyä, auttamistäpinöissään rientää luovuttamaan. Ei häntä kiinnosta juuri muu ja sitten tuleekin yllätyksenä tämä raaka totuus bisneksen tekemisestä. Ja millä sitä bisnestä esim. ulkomaillakin tehdään, nisteillä ja huono-osaisilla.

Se HUIJATUKSI tuleminen on siinä se SUURIN pettymys, puhun kokemuksesta. Ei se, ettei sulle maksettu luovutuksesta mitään. Toinen pettymys on se, että selkäsi takana tehdään suurta rahaa kertomatta sulle.

Luovuttajalla veri ei ole minkään arvoista (arvo 0€), kun se päätyy SPR niin arvo on mittaamaton (miljoonia/miljardeja).

Siis sama aine vaihtaa arvoaan, riippuen kenen käsissä sen on!

Eikö tuo, jos mikä, ole huijausta. Käytetään ihmisten tietätämöttämyyttä, hyvätahtoisuutta ja hyväuskosuutta (hyväuskoisuutta!) hyväksi ja selän takana kääritään massit hihaan.

Ps. Nuo suluissa olevat sanat ovat tuolle yhdellä turhantärkeälle tarkoitettuja korjauksia. Jos joku sana unohtui kääntää turhantärkeämuotoon, korjatkaa - kiitos!

Vierailija
33/57 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huijattu olo

Juuri näin.

Sinähän se löysit tästä aiheesta ainakin sen oleellisen.

Oletko muuten Suomen Punaisella Ristillä töissä?

Ainakin yrität vetää huomion täysin epärelevanttiin asiaan.

Vierailija
34/57 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haloo, on kai siinä vähän eroa, jos 0e tuotteita myydään kymmenillä miljoonilla. Raatajille/luovuttajille ei makseta, mutta johtajille kyllä ja erittäin runsaskätisesti.

Sama kuin Valio vaatisi maitotilallisilta maitoa hintaan 0e ja itse käärii miljoonavoitot.

Ja jos ei ole varaa maksaa 70milj liikevaihdosta auttajille/luovuttajille mitään niin miten on varaa maksaa pomolle, joka ei tee käytännössä arvokkaan veren eteen mitään, 160 000e??

Vierailija
35/57 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä aina ihmettelen näitä veripalvelu-vouhottajia, jotka kauhistelevat sitä, että veren luovutukseen liittyy rahaa, vaikka luovuttajille ei makseta.

Selittäkää nyt, miten sitä toimintaa voitaisiin pyörittää ilman rahaa (jota saadaan esim. verta sairaaloille myymällä)? Mistä tilojen vuokrat, antaako esim. kauppakeskus Iso Omena tilat ilmaiseksi? Mistä hoitajien, laboranttien, asiantuntijalääkäreiden palkat, tekisitkö itse oman alasi töitä ilmaiseksi? Miten maksetaan tarvikkeet, neulat, veriputket, pussit, sentrifuugit, sidetarpeet jne., lahjoittaisitko itse ilmaiseksi, jos omistaisit laboratoriotarvikefirman? Kuka maksaa kuorma-autokuskille joka kuljettaa pakkaukset sairaalaan, kuskaisitko itse ilmaiseksi jos olisit kuljettaja?

Voiko joku teistä paheksujista minulle selittää, miten järjestäisitte tämän toiminnan niin että sitä pyöritettäisiin ilman rahaa? Joku jossain toisessa ketjussa ehdotti, että verenluovutus tapahtuisi sairaaloissa. Miten taataan, että jossain Taka-Pirulan keskussairaalassa on aina riittävä määrä kaikkien veriryhmien verta? Entä onko sairaalan johto valmis lohkaisemaan budjetistaan tähän tilat sekä henkilöstön, oletettavasti kalliimmalla kuin mitä Veripalvelulle maksetaan? Kuka rekrytoi luovuttajat Taka-Pirulan alueelta joulun välipäivinä tulemaan sairaalalle? Entä verivalmisteiden laatu, löytyykö osaamista joka sairaalasta?

Sinä ase et ainakaan ymmärrä koko jujua.

Miten järjestää toiminta ilman rahaa?

Voisiko vaikka aloittaa siitä, että avoimesti ja reilusti kertoo sen todellisuuden.

Sä annat veren ILMAISEKSI ja me (SPR) tehdään miljoonavoitot.

Kun tämän kertoo ja luovuttaja sen hyväksyy (tuskin hyväksyy, sillä SPR ei sitä mainosta) niin asia on OK.

Mutta SPR ei tätä mainosta, ei kannata. Eihän ne tyhmiä ole, kun ymmärtävät, että voitot lähtee samantien. Kyllä ne sen tajuaa ja siitä syystä ne tätä pimittävätkin. Pimittävätkin, että saavat käärittyä voitot.

Vai miksi luulet, että se tulisi monelle yllätyksenä, karvaana pettymyksenä.

Vierailija
36/57 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ajatellut luovuttaessani verta, että minun palkkioni on ne tarjottavat (leipä, kahvi ym.) 😁 eli eivät ilmaiseksi saa vertani.

Vierailija
37/57 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä ase et ainakaan ymmärrä koko jujua.

Miten järjestää toiminta ilman rahaa?

Voisiko vaikka aloittaa siitä, että avoimesti ja reilusti kertoo sen todellisuuden.

Sä annat veren ILMAISEKSI ja me (SPR) tehdään miljoonavoitot.

Kun tämän kertoo ja luovuttaja sen hyväksyy (tuskin hyväksyy, sillä SPR ei sitä mainosta) niin asia on OK.

Mutta SPR ei tätä mainosta, ei kannata. Eihän ne tyhmiä ole, kun ymmärtävät, että voitot lähtee samantien. Kyllä ne sen tajuaa ja siitä syystä ne tätä pimittävätkin. Pimittävätkin, että saavat käärittyä voitot.

Vai miksi luulet, että se tulisi monelle yllätyksenä, karvaana pettymyksenä.

Ei ainakaan näiltä sivuilta äkkiä löydy tietoa siitä, että veri myydään eteenpäin.

Minullekin myynti tuli jälkikäteen yllätyksenä ja pettymyksenä sekä luovuttaminen loppui siihen. Olisivat reilusti kertoneen, luulin siihen asti, että hyväntekeväisyysjärjestö luovuttaa veren niin kuin minäkin luovutan - eikä myy!

Esimerkiksi WWF tuotto menee 80% kohteeseen ja 20% kuluihin.

Mutta eikö SPR mene kuluihin 100% ja loput miljoonat ovat voittoa??

Mikä hyväntekeväisyysjärjestö se silloin on??

https://www.veripalvelu.fi/

https://www.punainenristi.fi/tutustu-punaiseen-ristiin/tyomme-maailmall…

Vierailija
38/57 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ajatellut luovuttaessani verta, että minun palkkioni on ne tarjottavat (leipä, kahvi ym.) 😁 eli eivät ilmaiseksi saa vertani.

Tokihan se sämpylä vastaa 70 miljoonan liikevaihtoa ja miljoonavoittoa.

Melko reilua, eikö?

Vierailija
39/57 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi mikä pettymys tuo myynti :(

Ilmaiseksi saatu myydään eikä anneta... :(

Vierailija
40/57 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on luettavaa:

"Veripalvelu - vampyyri hyväntekijän vaatteissa?"

http://masik.puheenvuoro.uusisuomi.fi/208275-veripalvelu-vampyyri-hyvan…

"SPR:n Veripalvelu osti miljoonilla konsultointia johtajan luottofirmalta"

https://www.iltalehti.fi/uutiset/a/2010090812315678

"SPR:n Veripalvelun monopoli saattaa murtua – mahdollinen uusi toimija vielä kovin vaitonainen"

https://www.ksml.fi/kotimaa/SPRn-Veripalvelun-monopoli-saattaa-murtua-%…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yksi