Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rikkaat, antakaa aivan kaikenlaisia vinkkejä siitä, kuinka vaurastua

Vierailija
08.12.2018 |

Ei ajatella tässä ketjussa, että vain tietyt asiat on sallittua sanoa ääneen vaan kerätään aivan kaikenlaisia vinkkejä, jotka auttavat.

Kommentit (86)

Vierailija
41/86 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhän neuvot:  kunnioita pientä rahaa ensin, aloita säästäminen pienestä ja tavoite realistinen.

Ajattele: huomennakin elettävä.

Ensin työ ja sitten huvitukset.

Vierailija
42/86 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuluta vähemmän kuin tienaat ja laita säästöt sijoituksiin.Ja ihan turha tulla selittämään että ei kannata ellei jää vähintään satkua ylimääräistä. Kaikki   kuluttamatta jäänyt raha on kotiinpäin. Pienenkin summan kuukaudessa sijoittamalla (oikeisiin kohteisiin) voi  seuraavassa kuussa jo  tienata hieman enemmän rahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/86 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija<strong> kirjoitti:

Puhe oli rikkaista eikä mistään muutaman kymppitonnin säästäjistä (sekin kitkuttelemalla koko elämä). Rikkaaksi ei tässä maassa tule kuin perinnöllä tai yrittämisellä + satumaisella onnella.

No kerropa ketkä ovat rikkaita?  Rikkaimpaan 25% pääsee jo 43 000 euron rahoitusvarallisuudella, rikkaimpaan 10% taas hiukan alla 130 000€ rahoitusvarallisuudella. Rikkaimmalla 5% on sitten jo mekein 230 000e rahoutusvarallisuus.

Meidän perhe on tuossa 10% ja 5% rikkaimman maastossa.

Vierailija
44/86 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen pari eläkeikäistä vaurastunutta. Siis puhutaan muutaman millin salkusta, ei mitään wahlrooseja tietenkään. Heillä ei ole koskaan ollut isot tulut, mutta aloittivat osakesijoittamisen 70-luvulla pienissä erissä, kun se ei tavallista kansaa koskenut vielä. Ovat olleet 2000-luvun alkuun asti tosi nuukia ja jokainen ylimääräinen penni on mennyt sijoittamiseen. Nyt ovat vähän heltyneet ja lapsille on ostettu autoja, itsellä komeat autot pihassa, reissua tehdään jne.

Eli, jos yrityksellä, lotolla, avioliitolla tai perinnöllä rikastuminen on out, niin:

- aloita sijoittamaan sellaiseen, joka ei ole rahvaan huvia

- ole pitkäjänteinen, kieltäydy kaikesta mielihyvästä, ylimääräinen raha on sijoittamiseen, ei luksuselämään ja esim. hiuksetkin voi itse leikata.

Siinäpä se....

Vierailija
45/86 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskele ja ansaitse kuin insinööri, mutta elä kuin opiskelija. Sijoitat kaikki liikenevät rahat seuraavat 40 vuotta ja hyvällä onnella saatat kerätä miljoonan. Siis jos et kuole kesken nuukailun.

Vierailija
46/86 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turha kulutus pois. Osta vaatteet ja harrastusvehkeet kirpparilta.

Olen säästänyt puolessa vuodessa 25 000 e vuosituloilla 10 000 e säästötilille ;)

Kaikki lähtee pienestä.

Itse säästän myös lapsilleni. Tänään tein taas yhden ratkaisun, jonka ansiosta lapseni saa vuodessa hyvällä korolla lisää rahaa.

Itse olen vasta 29-vuotias, mutta toivon että olisin aloittanut tämän jo 26-vuotiaana (aloitin sijoittamisen ja säästämisen, kun olin 27).

Mitäpä niillä säästöillä tekee jos huomenna jäät rekan alle.. Kannattaa elää.

Vierailija
47/86 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteuta elintasosi tulosi mukaan. Jos tulosi nousevat, menojesi ei tarvitse nousta. Jos tulosi nousevat 200€, se ei tarkoita että on järkevää käyttää 200 euroa kuussa enemmän viihteeseen, trendikkäämpiin vaatteisiin, uusiin kynttilänjalkoihin, sohvatyynyihin tai lisätä ulkona lounastamisen/kahvittelun määrä.

Vaikka sinusta tuntuisikin että sinulla pitäisi olla juuri varaa lomamatkaan, suoratoistopalveluihin, muutamiin ravintolaillallisiin, lähes päivittäiseen takeaway-kahviin, isoon telkkariin, kausiväriseen torkkupeittoon, yhteen merkkilaukkuun, itsesi hemmotteluun uusilla alusvaatteilla (vaikka entisilläkin pärjäisi), kampaajakäynteihin, uusimpaan iPhoneen.... mieti viidesti ennen kuin ostat.

Älä ikinä elä kädestä suuhun.

Vierailija
48/86 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulutuksella ja töiden teolla pääsee hyvään alkuun.

Peukutukset 16-16.

Tuo kertoo oikeastaan ihan kaiken... surullista.

Luusereita sun muita vasureita tässä maassa riittää.

Vierailija
49/86 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rikastumisesta en osaa sanoa, mutta säästöön pystyy kyllä laittaa, kun yrittää.

Aina voi olla ostamatta. Meillä itsellä 5 hengen perhe, ja tulot noin 3000 nettona (sis lapsilisät ym). Menot ovat 2500 eli saamme 500 e säästöön. Emme ikinä pelaa veikkauksen pelejä, emme polta. Käymme ulkona syömässä vain pari kertaa kuussa. Leikkaamme itse tukkaa. Ostamme kaupasta -30 % ruokaa, sitä on nykyisin paljon tarjolla. Olemme 40-vuotiaita ja olemme maksaneet omakotitalomme ja auton. Olemme säästäneet koroissa paljon siinä, että maksoimme varsinkin alussa ylimääräisiä lainanlyhennyksiä: säästö saattoi olla 300 euroa kuussa.

Ystäväni on päinvastainen: pelaa veikkauksen pelejä (riippuvainen??). Nyt lähtee perinnöllä saatu asunto ulosottoon.

Joko aivan helvetinmoiset extra lyhennykset tai sitten korkoprosentti tolkuton jos korkoSÄÄSTÖ on 300 euroa kuussa. Me emme maksa edes tuon verran kuussa korkoja ylipäätään ja lainaa on sentään 300 000€. Jotta tuollaiseen korkosäästöön kuussa pääsisimme extralyhennyksen pitäisi olla meidän korkoilla siinä 800 000 euron luokkaa.

Vierailija
50/86 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen säästänyt puolessa vuodessa 25 000 e vuosituloilla 10 000 e säästötilille ;)

Kaikki lähtee pienestä.

Itse säästän myös lapsilleni. Tänään tein taas yhden ratkaisun, jonka ansiosta lapseni saa vuodessa hyvällä korolla lisää rahaa.

Itse olen vasta 29-vuotias, mutta toivon että olisin aloittanut tämän jo 26-vuotiaana (aloitin sijoittamisen ja säästämisen, kun olin 27).

Entäpä jos ei jääkään ja joudut viimeiset 40 vuotta miettimään viikoitain että lääkkeet vai ruoka?

Vierailija
51/86 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki lähtee pienestä.

Entäpä jos ei jääkään ja joudut viimeiset 40 vuotta miettimään viikoitain että lääkkeet vai ruoka?

Epämiellyttäviä elämän valintoja, minen ala!

Vierailija
52/86 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma vinkkini: Sijoita opintolaina! Ota kaikki laina mitä saat mutta säästä se, tee töitä opintojen ohessa (säästä palkastakin jos jää). Makselet lainan takaisin sitten töissä ollessasi ja samalla sijoituspotti kasvaa. Ja tietenkin jatkat sitä säästämistä myös työelämässä.

Vierailija
53/86 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhe oli rikkaista eikä mistään muutaman kymppitonnin säästäjistä (sekin kitkuttelemalla koko elämä). Rikkaaksi ei tässä maassa tule kuin perinnöllä tai yrittämisellä + satumaisella onnella.

No kerropa ketkä ovat rikkaita?  Rikkaimpaan 25% pääsee jo 43 000 euron rahoitusvarallisuudella, rikkaimpaan 10% taas hiukan alla 130 000€ rahoitusvarallisuudella. Rikkaimmalla 5% on sitten jo mekein 230 000e rahoutusvarallisuus.

Tilastokeskus on vähän eri mieltä tuosta.

Tosin tilastoja sotkee, että joskus asuntovarallisuus erotetaan rahoitusvarallisuudsta. Mielestäni se on umpihullua, koska Suomi on pullollaan asuntosijoittajia. Meilläkin on Helsingissä asuntoja yli miljoonalla, mutta rahallisuusvarallisuutta, eli rahaa, osakkeita ja rahastoja alle 200.000€:lla.

https://www.stat.fi/til/vtutk/2016/vtutk_2016_2018-06-05_tau_001_fi.html

Vierailija
54/86 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoittamalla. Pienistä summista se pikkuhiljaa kertyy. Tammikuussa on tulossa jälleen mukavasti enemmän osinkoa kuin tämän vuoden tammikuussa.

Vierailija
55/86 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rikastumisesta en osaa sanoa, mutta säästöön pystyy kyllä laittaa, kun yrittää.

Aina voi olla ostamatta. Meillä itsellä 5 hengen perhe, ja tulot noin 3000 nettona (sis lapsilisät ym). Menot ovat 2500 eli saamme 500 e säästöön. Emme ikinä pelaa veikkauksen pelejä, emme polta. Käymme ulkona syömässä vain pari kertaa kuussa. Leikkaamme itse tukkaa. Ostamme kaupasta -30 % ruokaa, sitä on nykyisin paljon tarjolla. Olemme 40-vuotiaita ja olemme maksaneet omakotitalomme ja auton. Olemme säästäneet koroissa paljon siinä, että maksoimme varsinkin alussa ylimääräisiä lainanlyhennyksiä: säästö saattoi olla 300 euroa kuussa.

Ystäväni on päinvastainen: pelaa veikkauksen pelejä (riippuvainen??). Nyt lähtee perinnöllä saatu asunto ulosottoon.

Joko aivan helvetinmoiset extra lyhennykset tai sitten korkoprosentti tolkuton jos korkoSÄÄSTÖ on 300 euroa kuussa. Me emme maksa edes tuon verran kuussa korkoja ylipäätään ja lainaa on sentään 300 000€. Jotta tuollaiseen korkosäästöön kuussa pääsisimme extralyhennyksen pitäisi olla meidän korkoilla siinä 800 000 euron luokkaa.

Heh, heh. Korkoprosentit eivät ole aina olleet samaa luokkaa kuin nykyisin. Minä olen maksanut asuntolainasta 16 % korkoa, ja se olinihan normaali korko siihen aikaan. Tosin olen 10 vuotta vanhempi kuin tuo 300 euroa kuussa säästänyt.

Vierailija
56/86 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piensijoittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosin tilastoja sotkee, että joskus asuntovarallisuus erotetaan rahoitusvarallisuudsta. Mielestäni se on umpihullua, koska Suomi on pullollaan asuntosijoittajia. Meilläkin on Helsingissä asuntoja yli miljoonalla, mutta rahallisuusvarallisuutta, eli rahaa, osakkeita ja rahastoja alle 200.000€:lla.

Ei ole. Et osaa lukea. Minä puhuin rahoitusvarallisuudesta. En nettovarallisuudesta mikä on linkkisi tilanne.

https://www.stat.fi/til/vtutk/2016/vtutk_2016_2018-06-05_tau_003_fi.html

Lue itse ja ihmettele. Valtaosa Suomalaisten varallisuudesta on sidottu seiniin.

Vierailija
57/86 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoita asuntoihin, vuokraa niitä. Itsellä kuusi asuntoa.

Jos olet yrittäjähenkinen, ryhdy startup-yrittäjäksi ja odota, että joku ostaa yrityksesi hyvällä hinnalla.

Vierailija
58/86 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki lähtee pienestä.

Kysyikö aloittaja, että miten tulee varakkaaksi, vai että onko se kivaa ja kannattaako se?

Vierailija
59/86 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisenä unohda liibalaabat siitä, että rikastua voi vain voittamalla lotossa tai syntymällä rikkaaseen sukuun tai että vain tietyistä perheistä tulevilla on mahdollisuudet pärjätä elämässä.

Toiseksi mieti koko ajan pieniäkin (ja itsellesi mukavia) lisätapoja tienata: joulumyyjäiset, pihatyöt, lasten ja lemmikeiden hoito, kevytyrittäjyys jollain osaamallasi alueella, mistä sitten tykkäätkään ja mitä osaatkaan. Tämä siis peruspalkkatyön lisäksi. 

Mieti omaa alaasi ja koulutustasi: nautitko työstäsi? Saatko siitä omasta mielestäsi minkälaista palkkaa? Voisitko lisä- tai uusiskoulutuksella ja muutaman vuoden vyön kiristämisellä muuttaa toimenkuvaasi mielekkäämmäksi tai palkkaasi paremmaksi?

Suhteuta menosi ja tulosi ja puntaroi kulutustottumuksiasi. TV:tä ei tarvitse uusia kahden vuoden välein ja joka vuosi ei varakkaankaan tarvitse lähräe ulkomaanreissulle. Älä ota mitään korollisia kulutusluottoja vaan maksa kaikki aina kerralla. Ja jos otatkin, niin tiedosta käsite todellinen vuosikorko hyvin! Opintolaina tosin kannattaa nostaa, jos siihen on mahdollisuus. 

Noin ylipäätään. Itse olen elämässäni huomannut, että hyvä tulee hyvän luo. Esimerkiksi vapaaehtoistyö (ajallinen antaminen) on tuonut minulle sattumalta myös mahtavia työmahdollisuuksia ja suhteita. Pohdiskele myös näitä asioita! :)

Vierailija
60/86 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piensijoittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Et osaa lukea. Minä puhuin rahoitusvarallisuudesta. En nettovarallisuudesta mikä on linkkisi tilanne.

https://www.stat.fi/til/vtutk/2016/vtutk_2016_2018-06-05_tau_003_fi.html

Lue itse ja ihmettele. Valtaosa Suomalaisten varallisuudesta on sidottu seiniin.

Kyllä minä luin ja ymmärsin aivan oikein, mutta kritisoin tuota tapaa arvioida kotitalouksien varallisuutta eriyttäen eri varallisuuden lajit. Vai tarkoitatko, että asuntovarallisuus olisi joteinkin toisarvoista tai peräti arvotonta? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän neljä