Jälkiruoka jouluaterialle? Ehdota. Ei torrut tai se kaamea
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Pavlova tai appelsiiniriisi
Oliko tuo jälkimmäinen vitsi?
Mä tein viime vuonna piparijuustokakun.
Piparitaikinalla kuorrutetut uunibanaanit ja vaniliajäätelö
https://www.k-ruoka.fi/reseptit/piparipuolukat-ja-kanelikinuski Tää on ihan sairaan hyvää!
Lasilliset calvadosta tai Amarettoa.
Jouluruoka on aika raskasta. Meillä parhaiten alas menee joko hedelmäsalaatti tai lakkakiisseli/joku muu marjajälkiruoka jossa EI kermaa.
Ihania vinkkejä! Kiitos tosi paljon. Ap
Karpalojäädyke tai lakkajäädyke itse tehdyllä kinuskikastikkeella
Vierailija kirjoitti:
Jouluruoka on aika raskasta. Meillä parhaiten alas menee joko hedelmäsalaatti tai lakkakiisseli/joku muu marjajälkiruoka jossa EI kermaa.
Näin on. Meillä jälkkäri tunnin parin päässä päivällisestä, ja silti mieluiten jotain raikasta. Usein ollut hyvä jätski ja lakat tai vatut, tänä vuonna haluaisin laittaa jotain. Ap
Itse tykkään raskaan jouluruuan jälkeen raikkaasta jälkkäristä, eli suosikkejani ovat joku jäädyke tai vaikka sitruksinen tai marjainen hyydytetty juustokakku. En itse kaipaa joulun makuja (mausteet, kuivatut hedelmät tms) jälkiruokaan, nautin ne pääruassa ja aamiaisella.
Mun veljen vaimo tekee joka joulu sellaisen ihanan kevyen ja samaan aikaan makean ja raikkaan Pavlovan marjojen kanssa <3 Se on joka vuosi kaikkien suosikki. Niin ihanaa!
Itse aion tehdä jouluisen semifreddon. Teen ihan perus semifreddo "pohjan" ja väliin sitten itse tehtyä kinuskia pyörteinä, puolukka-tai karpalosose pyörteinä ja murskattuja pipareita!
Riippuu tietysti minkätyyppistä haluaa, kakkua vai just noita mousseja tai rahkoja. Eräs yksinkertainen lempparini on tyrnikiisseli ja siihen päälle laitettu kermarahka, jonka voi maustaa oman makunsa mukaan :)