Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työelämässä hirveintä on se, että joutuu koko ajan elämään omien arvojensa vastaisesti

Vierailija
08.12.2018 |

En ole vielä keksinyt mitään sellaista työtä, mikä ei sotisi perimmiltään arvojani vastaan, koska kaikki perustuu kuitenkin aina siihen, että lisää rahaarahaarahaa ja menestystä pitää saada ja firma kasvamaan ja lisää arvostusta ja meriittejä ja vittu rahaa ja rikkautta.

Hoitoala taas ei sopisi minulle siksi, että siinä olisi liikaa vastuuta ja se on liian konkreettisesti ihmisläheistä, en ole sellainen joka "tulee toimeen kaikkien kanssa".

Yököttää. En ole kommunisti, mutta on tämä saa**nan kapitalismikin ihan hanurista. Mitähän ihmettä mun pitäisi tehdä? Haluaisin naiivisti vain tavoitella jotain yhteistä hyvää tai vaihtoehtoisesti toteuttaa itseäni luovalla tavalla, mutta kun tässä yhteiskunnassa nyt kuitenkin sitä rahaa on aina pakko saada, muuten ei voi elää. Olen tällä hetkellä töissä firmassa, jossa todellakin tärkeintä on raha ja arvostus, joka viikko käydään läpi että paljonko on tullut rahaa firmalle lisää. Yäk. Mutta tätä ennen olin töissä mukamas hyvinvointiyrityksessä, ja mitäs luulette että sielläkin oli tärkeintä - no tietenkin raha, yrityksestä kun on kyse.

P*skinta on se, että rahan saaminen tarkoittaa aina sitä, että se pitää ottaa joltain toiselta pois. Suunnilleen huijataan asiakkaita, että saadaan lisää rahaa.

Koen ihan hirveää ahdistusta tästä, tuntuu etten sovi tähän yhteiskuntaan ja olen ihan voimaton sen edessä, koska en voi koko järjestelmääkään muuttaa. Elämä valuu hukkaan kun pitää nyhjöttää toimistossa tekemässä lisää rahaa firmalle (eli siis rääpimässä rahoja pois muilta ihmisiltä), ahdistus ja masennus pahenee koko ajan, en saa stressin takia nukuttua kunnolla, en mä tiedä... haluaisin vain olla rauhassa...

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yksi