Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apuja lapsen paleluun talvella!

Vierailija
08.12.2018 |

Nuorempi lapseni on aina palellut helposti ja tarvinnut enemmän vaatetta kuin sisaruksensa. Lapsi on aina ollut myös hyvin haluton ulkoilemaan talvella ja luulen kylmyyden olevan siihen syynä. Tiedän pukevani lapsen "oikein", mutta ilmeisesti pukeutumista on vielä parannettava joillain poppaskonsteilla.

Joten kertokaahan te, joiden lapset palelee helposti, parhaat vinkit ja vaatemerkit minulle!

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohje seisoskeluun: pue sen verran vaatetta, kun arvelisit olevan sopivasti 20 astetta kylmemmällä kelillä. Pätee aina kun lämpötila on alle +15.

Vierailija
22/25 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse tuollainen palelija ollut aina. Lapsena muistan, miten kipeäksi sormet ja varpaat "jäätyivät" ulkona. En vieläkään mielelläni oleile ulkona talvella.

Nämä olen huomannut hyviksi: riittävän isot kengät, joihin mahtuu sellainen lämpöpohjallinen, jossa on hopeanvärinen eriste toisella puolella. Jalkaan ohuet villasukat, ei sellaisia paksuja käsin kudottuja, jotka tekevät kengät liian "täysinäisiksi". Ilma kengässä lämmittää.

Käsineiksi ensin villakäsineet tai tumput, niiden päälle isommat tumput, joiden sisällä on tuulta eristävä vuori. 

Lämmin kaulaliina, joka suojaa niskaa. Vaatteita monta ohutta kerrosta. Pipo, josta ei pääse tuuli läpi. Ja tietenkin lämmin, mielellään hupullinen talvitakki ja -housut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene mukaan ulos ja järjestä liikkumista. Se on kaikin puolin terveellistä!

Niinhän minä yritänkin...

Ap

Vierailija
24/25 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ja ne puuvillaiset sukat ois myös hyvä vaihtaa merinovillasukkiin! Jalka hikoaa talvikengissä ja tavansukat kerää sen kosteiden itseensä.

Vierailija
25/25 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sää on pukeutumiskysymys.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän