Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joillekin ihmisille ei kehity addiktioita

Vierailija
07.12.2018 |

Eivätkö he vain ole löytäneet oikeaa (=väärää) ainetta vielä?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on hyvä sellaisen puhua itsekurista jonka aivot toimii terveellä tavalla ja on siis ihan luonnollista että heillä alempien halujen kontrolli järjellä toimii. Mutta tällaiset eivät välttämättä tiedä yhtään mitään niiden todellisuudesta, joilla aivot ei enää toimi normaalisti. Miten voi olla kummoista itsekuria, jos aivoista ei toimi ne osat joissa itsekurin pitäisi syntyä?

Millaisista addiktioista sinä puhut? Maitoaddiktiosta? Vesiaddiktiost? Leipäaddiktiosta?

Onko ihmisillä addiktio viinaan ennen kuin hän on edes kokeillut sitä? On ihan oma moka, jos alkaa käyttää ainetta, jonka addiktoiva vaikutus tunnetaan. Kenenkään ei ole pakko juoda viinaa, ei kahvia, ei teetä. Maitoaddiktiosta en ole kuullut, vaikka suurin osa meistä on saanut sitä heti vauvana.  

Sellaisesta addiktiosta fysiologisesti addiktoivaan aineeseen tai toimintaan, joka aiheuttaa käyttäjälleen merkittävää haittaa ja stressiä ja jota ei pysty lopettamaan vaikka haluaisi. Lähinnä alkoholi, lääke, huumeaddiktiot tms.

Vierailija
22/27 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä alkoholi että ainakin jotkut huumeet vaikuttavat eri ihmisiin eri tavalla,tämä vaikuttaa paljon addiktioriskiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Addiktio on. Vielä kun tietäisi miten siitä pääsee eroon muuten kuin korvaamalla uudella addiktiolla.

Vierailija
24/27 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen alkoholisti perheen kasvatti, faija joi "parhaimmillaan" 8vuotta niin ettei montaa vesiselvää päivää ollut, keräsi aina kaapit viinaa ja pirtua täyteen ja sitten oli viikkoja niin että aina kun heräsi veti sammuksiin ja niin pitkään kuin viinaa riitti, suvussa jonkin asteisia mielenterveys ongelmia ja alkoholismia.

Itse en ole ikinä pystynyt juomaan edes kahta päivää putkeen, vähänkin jos juo enemmän tulee niin huono olo ettei viikkoihin tai kuukausiin pysty juomaan edes sauna kaljaa.

Olen saanut myös selkävaivoihin ja työtapaturman jälkeen kaikenlaisia kunnon kipulääkkeitä, kodeiini ei vaikuta mitenkään, lyrica vain väsytti, triptyl, tramal ym. Ei mitään ihme vaikutusta, leikkasivat vain pahimman kivun pois.

Viinaa en tietenkään kokeillut ottaa noiden kanssa.

Vierailija
25/27 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

M kirjoitti:

Itse olen alkoholisti perheen kasvatti, faija joi "parhaimmillaan" 8vuotta niin ettei montaa vesiselvää päivää ollut, keräsi aina kaapit viinaa ja pirtua täyteen ja sitten oli viikkoja niin että aina kun heräsi veti sammuksiin ja niin pitkään kuin viinaa riitti, suvussa jonkin asteisia mielenterveys ongelmia ja alkoholismia.

Itse en ole ikinä pystynyt juomaan edes kahta päivää putkeen, vähänkin jos juo enemmän tulee niin huono olo ettei viikkoihin tai kuukausiin pysty juomaan edes sauna kaljaa.

Olen saanut myös selkävaivoihin ja työtapaturman jälkeen kaikenlaisia kunnon kipulääkkeitä, kodeiini ei vaikuta mitenkään, lyrica vain väsytti, triptyl, tramal ym. Ei mitään ihme vaikutusta, leikkasivat vain pahimman kivun pois.

Röökiä tai huumeita en ole kokeillut, en juo kahviakaan.

Vierailija
26/27 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

M kirjoitti:

Kyllä pystyy kuka vain juomaan 2 iltaa putkeen jos ei vedä perseitä ensimmäisenä... Eikä panacodin tarkoitus olekaan viedä potilaan kaikkea kipua pois ja vielä kaikenlisäksi tuoda autuaaksi tekevän pöllyn.

Vierailija
27/27 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän