Miksi joillekin ihmisille ei kehity addiktioita
Eivätkö he vain ole löytäneet oikeaa (=väärää) ainetta vielä?
Kommentit (27)
Sekä alkoholi että ainakin jotkut huumeet vaikuttavat eri ihmisiin eri tavalla,tämä vaikuttaa paljon addiktioriskiin.
Addiktio on. Vielä kun tietäisi miten siitä pääsee eroon muuten kuin korvaamalla uudella addiktiolla.
Itse olen alkoholisti perheen kasvatti, faija joi "parhaimmillaan" 8vuotta niin ettei montaa vesiselvää päivää ollut, keräsi aina kaapit viinaa ja pirtua täyteen ja sitten oli viikkoja niin että aina kun heräsi veti sammuksiin ja niin pitkään kuin viinaa riitti, suvussa jonkin asteisia mielenterveys ongelmia ja alkoholismia.
Itse en ole ikinä pystynyt juomaan edes kahta päivää putkeen, vähänkin jos juo enemmän tulee niin huono olo ettei viikkoihin tai kuukausiin pysty juomaan edes sauna kaljaa.
Olen saanut myös selkävaivoihin ja työtapaturman jälkeen kaikenlaisia kunnon kipulääkkeitä, kodeiini ei vaikuta mitenkään, lyrica vain väsytti, triptyl, tramal ym. Ei mitään ihme vaikutusta, leikkasivat vain pahimman kivun pois.
Viinaa en tietenkään kokeillut ottaa noiden kanssa.
M kirjoitti:
Itse olen alkoholisti perheen kasvatti, faija joi "parhaimmillaan" 8vuotta niin ettei montaa vesiselvää päivää ollut, keräsi aina kaapit viinaa ja pirtua täyteen ja sitten oli viikkoja niin että aina kun heräsi veti sammuksiin ja niin pitkään kuin viinaa riitti, suvussa jonkin asteisia mielenterveys ongelmia ja alkoholismia.
Itse en ole ikinä pystynyt juomaan edes kahta päivää putkeen, vähänkin jos juo enemmän tulee niin huono olo ettei viikkoihin tai kuukausiin pysty juomaan edes sauna kaljaa.
Olen saanut myös selkävaivoihin ja työtapaturman jälkeen kaikenlaisia kunnon kipulääkkeitä, kodeiini ei vaikuta mitenkään, lyrica vain väsytti, triptyl, tramal ym. Ei mitään ihme vaikutusta, leikkasivat vain pahimman kivun pois.
Röökiä tai huumeita en ole kokeillut, en juo kahviakaan.
M kirjoitti:
Kyllä pystyy kuka vain juomaan 2 iltaa putkeen jos ei vedä perseitä ensimmäisenä... Eikä panacodin tarkoitus olekaan viedä potilaan kaikkea kipua pois ja vielä kaikenlisäksi tuoda autuaaksi tekevän pöllyn.
Sellaisesta addiktiosta fysiologisesti addiktoivaan aineeseen tai toimintaan, joka aiheuttaa käyttäjälleen merkittävää haittaa ja stressiä ja jota ei pysty lopettamaan vaikka haluaisi. Lähinnä alkoholi, lääke, huumeaddiktiot tms.