Lapsen nettituttavuus ja tapaaminen
Antaisitko alakouluikäisen tavata jossain yleisessä paikassa kaverin johon tutustunut somessa, roolipeleissä jne sitä kautta keskustelleet enempi. Kovasti haluavat tavata livenä ja keskustelleet kyllä videopuheluissa eli samanikäinen siellä on ollut, mutta silti tuntematonhan hän on. No, en nyt kotiinkaan halua tuntematonta ottaa ja vielä varmemmin en laske tuntemattoman kotiin.
Mutta mistä tietää pysyvätkö sitten varmasti siellä missä pitää, ettei toinen vaikka houkuttele jonnekkin...ja kokoaikaa ei nyt ihan vieressäkään viitsi olla, vaikka tietty viedään niin että nähdään kaveri ja tarkoitus olla lähistöllä.
Kommentit (11)
En kyllä näe syytä mikset voisi alakouluikäistä kotiisi vierailulle ottaa, vaikka onkin "tuntematon".
jos oot niin paranoidi niin pyydä kän kaiffarin vanhempien puhelinnumeroa ja sovi aikusiten kesken leikki treffit jonnekin kahvilaan tms..
Ottaisin uuden tuttavan ilman muuta kotiini vierailulle. Siinä voisi itse sivusilmällä ja -korvalla seurata että minkälainen on.
Eikö lasten kaverit ole lähes aina aluksi "tuntemattomia" ? Kannattaa kuitenkin olla yhteydessä vanhempiin ennen kuin kutsut teille. Muuten voi näyttää vähän epäilyttävältä niiden silmiin.
En päästäisi tapaamaan tuntematonta, et tiedä mihin houkuttelee tai onko jotain isompia kavereita mukana tms.
Ap ei välitä ihmisistä tai on todella kiireinen?
Meille saisi mielellään lapsi tulla kylään, kaikista turvallisin vaihtoehto, samalla tapaisin vanhemman/vanhemmat, kun meille toisivat. Myös julkiseen tilaan päästäisin, tosin olisin lähistöllä itse.
Ottaisin yhteyttä vanhempiin ja kutsuisin lapsen meille.
Kyllä lapseni saisi myös somesta hankkia uusia ystäviä, mutta ensin pitää varmistaa että vastapuoli on todella se joka väittää olevansa. Tervetuloa siis meille ensitapaamiselle. Mielelläni sovin asiasta vastapuolen huoltajan kanssa.
Itse hankin nuorena kaikki kaverini vain netistä, ja matkustin toisiin kaupunkeihin heitä tapaamaan. Tai sitten näimme yhteisten harrastusten kautta eri tapahtumissa. En ikinä tullut toimeen omien luokkalaisten tai kyläläisten kanssa, joten saatat myös estää ehkä tärkeitä suhteita ja kasvua.
Yhteydenottaminen vanhempiin sekä joko lapsen ja hänen vanhempien kutsuminen kotiinne, treffit jonnekin HopLop tyyliseen leikkipaikkaan tai mennä vierailulle heidän kotiinsa. Näin samalla saisit pidettyä silmällä niin omaa lastasi, tätä uutta tuttavuutta ja pääsisit tutustumaan hänen vanhempiinsa.
Kannattaa muistaa, että jos kiellät jatkuvasti lapselta uuden kaverin tapaamisen, saattaa hän itse sopia tapaamisen teille kertomatta, jos uusi tuttavuus asuu lähellä.
Antaisin, antaisin myös kaverin tulla meille.