Jo toinen joulu kun nimikaimani joulukortit tulevat minulle.
En edes viitsi alkaa selvittelemään kenelle ne oikeasti kuuluisivat, koska se maksaa. En kuulu mihinkään fb:hen ja muihin, enkä liity vain sen takia, että voisin selvittää lähettäjät tai nimikaimani tiedot.
Kortit siis ovat minun koko nimellä, minun osoitteella, mutta lähettäjiä en tunne ja puolisokseni on laitettu toisen ihmisen nimi. Myös toisessa kortissa on toivotettu hyvää joulua myös "karvatassuille", eikä meillä ole lemmikkejä.
Nyt tuli kortti ruotsista asti, en tunne sieltäkään ketään. Kortti oli allekirjoitettu kokonimellä.
Kommentit (29)
Kannattaisiko olla enemmän tekemisissä ihmisten kanssa, joille lähettelee joulukortteja, eikä vaan postitella niitä tavan vuoksi?
Sama. Ihmettelen kyllä, koska nimeni on erikoinen eikä lähipaikkakunnilla ole ketään samalla nimellä varustettua. Luulisi ihmisten tietävän edes millä paikkakunnalla kortin saajan pitäisi asua.
Onko muita kaimoja kuin nimikaima?
Meillä ruukataan posti jakaa osoitteen ja postinumeron perusteella
Sitten on vielä yksi kortti jonka lähettäjä on vielä 4 vuoden jälkeen selvityksen alla. Allekirjoitus josta ei saa selvää. Ap
Eihä siinä tarvi muuta tehdä kuin kirjoittaa päälle "väärin jaettu" ja laittaa postin laatikkoon, mitää tarvii alkaa makselemaan
Vierailija kirjoitti:
Eihä siinä tarvi muuta tehdä kuin kirjoittaa päälle "väärin jaettu" ja laittaa postin laatikkoon, mitää tarvii alkaa makselemaan
Siis kun kortissa on osoitteeni ja minun nimeni kyllä, mutta lähettäjä ei tiedä, että en ole juuri se henkilö jolle hän kortin haluaisi lähettää.
Ap
Eiväthän ne ole väärin jaettu, jos nimi ja osoite on aloittajan.
Vierailija kirjoitti:
Kiva nähdä, että joku on valveilla ja jaksaa lukea aloituksen. :) ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen tätä myös. Onko av:n siiderivalaiden peffat niin isoja, etteivät jaksa edes kirjoirtaa "väärin jaettu" ja sitten postilaatikkoon viedä niitä kortteja, vaan tällainen on ylivoimaista?
Raskauteen on aina hyvä vedota...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen tätä myös. Onko av:n siiderivalaiden peffat niin isoja, etteivät jaksa edes kirjoirtaa "väärin jaettu" ja sitten postilaatikkoon viedä niitä kortteja, vaan tällainen on ylivoimaista?
Raskauteen on aina hyvä vedota...
Niin tai lukutaidottomuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Toinen vaihtoehto on kirjoittaa päälle"ko.henkikö ei asu osoitteessa " mun mielestä on melko erikoista,että joulusta toiseen tulee toisen postia,herää kysymys,etteikö nää lähettelijät/saajat ole muuten missään tekemisissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toinen vaihtoehto on kirjoittaa päälle"ko.henkikö ei asu osoitteessa " mun mielestä on melko erikoista,että joulusta toiseen tulee toisen postia,herää kysymys,etteikö nää lähettelijät/saajat ole muuten missään tekemisissä?
No hyvänen aika, eihän aloittaja saa sen jälkeen omaakaan postiaan, jos hän ilmoittaa ettei kyseisen niminen henkilö asu tässä osoitteessa.
Ala käyttämään toisen nimesi etukirjainta nimesi yhteydessä niin vältyt tältä kun nimesi on niin tavallinen. Onnekseni en omista yhtään kokonimi kaimaa, sukunimeäni kantavia on vain 6 ja tunnen ne kaikki!
Vierailija kirjoitti:
Ala käyttämään toisen nimesi etukirjainta nimesi yhteydessä niin vältyt tältä kun nimesi on niin tavallinen. Onnekseni en omista yhtään kokonimi kaimaa, sukunimeäni kantavia on vain 6 ja tunnen ne kaikki!
Nimeni ei ole niin tavallinen, etu ja sukunimi kaimoja on ehkä 2.
Korttien lähettäjät ovat omintoimin yrittäneet etsiä kaimani osoitetta, mutta valitsivat väärin. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No hyvänen aika, eihän aloittaja saa sen jälkeen omaakaan postiaan, jos hän ilmoittaa ettei kyseisen niminen henkilö asu tässä osoitteessa.
No ei osoitteen muutosta noin helposti tehdä !!
Jos ap palauttaa väärin jaettuna postilaatikkoon, samat kortit tulevat uudelleen.
Minulle tulee kaimani sähköpostia. Osoite on yhden kirjaimen verran eri, mutta ilmeisesti on jopa itsekin niin tyhmä ettei osaa kirjoittaa sitä oikein. Tulee jotain tilausvahvistuksia ym joihin on varmasti siis itse osoitteensa kirjoittanut. En jaksa enää vastailla niihin, poistan vain suoraan.
Vierailija kirjoitti:
Minulle tulee kaimani sähköpostia. Osoite on yhden kirjaimen verran eri, mutta ilmeisesti on jopa itsekin niin tyhmä ettei osaa kirjoittaa sitä oikein. Tulee jotain tilausvahvistuksia ym joihin on varmasti siis itse osoitteensa kirjoittanut. En jaksa enää vastailla niihin, poistan vain suoraan.
sama mulla, kerran tuli jopa konserttiliput. Harmi että huomasin vasta sen konsertin jälkeen (gmail osoite siis kyseessä, käyn siellä aika harvoin), olisin voinut vaikka mennä!!! Muutaman vuoden niitä lähettelin eteenpäin mutta akka ei koskaan kiittänyt niin enpä sitten enää ole viitsinyt.
Tuttua. En minäkään jaksa enää niitä selvitellä.