Meikkaatteko itseänne ja hoidatteko ihoanne?
Eli meikkaatko ja hoidatko ihoasi?
Itse tykkään meikata ja hoitaa ihoani.
Kommentit (22)
En yleensä. Tai no, perusvoidetta pitää käyttää ettei kutita. Sen kummemmat operaatiot on satunnaisia.
Vierailija kirjoitti:
En meikkaa mutta saunon miltei päivittäin.
Ps. parhaiten ihoa hoidetaan huolehtimalla terveellisistä elintavoista, liikkumalla riittävästi ja syömällä järkevästi - ja nukkumalla tarpeeksi. Eli sisältä päin, ei ulkoa.
Höpö höpö. Just ulkoapäin tulevat pahimmat uhkat. Aurinko. Tupakansavu. Kuiva huoneilma.
Jos haluaa säilyä rypyttömänä tässä pari vinkkiä täysin rypyttömältä keski-ikäiseltä tädiltä. Nuku aina selälläsi. Mikään ei aiheuta ryppyjä pitemmän päälle niin paljon, kuin naaman ruttaaminen tyynyyn yöksi. Hanki ilmakostutin. Nuku se päällä. Iho kiittää. Vältä arskaa ja röökiä. Älä syö liian rasvatonta ruokavaliota. Iho tykkää hyvistä rasvoista.
Älä rytistele jatkuvasti otsaasi. Tai no rytistele jos sua ei haittaa, et on otsa jo kolmekymppisenä haitarilla.
Vierailija kirjoitti:
Ps. parhaiten ihoa hoidetaan huolehtimalla terveellisistä elintavoista, liikkumalla riittävästi ja syömällä järkevästi - ja nukkumalla tarpeeksi. Eli sisältä päin, ei ulkoa.
Kaikki kyllä tämän:) totta kai on tärkeää noudattaa hyviä elintapoja ja hyvät elintavat näkyy myös ihossa MUTTA on myös tärkeää hoitaa ihoa ulkoa päin.
Ja kun et meikkaa niin suoraan kasvoillesi kertyy päivän mittaan kaikkea likaa esim ilmansaastetta. Niin on tärkeä pestä liat pois puhdistustuotteella. Meikissa on se hyvä että esim ne ilmansaasteet jäävät meikkiin ja lähtevät meikin mukana pois pestäessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Just ulkoapäin tulevat pahimmat uhkat. Aurinko. Tupakansavu. Kuiva huoneilma.
Jos haluaa säilyä rypyttömänä tässä pari vinkkiä täysin rypyttömältä keski-ikäiseltä tädiltä. Nuku aina selälläsi. Mikään ei aiheuta ryppyjä pitemmän päälle niin paljon, kuin naaman ruttaaminen tyynyyn yöksi. Hanki ilmakostutin. Nuku se päällä. Iho kiittää. Vältä arskaa ja röökiä. Älä syö liian rasvatonta ruokavaliota. Iho tykkää hyvistä rasvoista.
Älä rytistele jatkuvasti otsaasi. Tai no rytistele jos sua ei haittaa, et on otsa jo kolmekymppisenä haitarilla.
Mä olen itse keski-ikäinen rypytön täti joka ei ole koskaan viihtynyt rannalla palvomassa aurinkoa. Ruokavalio välimerellinen, enkä tupakoi. Vettä juon riittävästi. Mitään rasvoja en käytä eikä ihoni ole kuiva.
Seison sanojeni takana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä rytistele jatkuvasti otsaasi. Tai no rytistele jos sua ei haittaa, et on otsa jo kolmekymppisenä haitarilla.Mä olen itse keski-ikäinen rypytön täti joka ei ole koskaan viihtynyt rannalla palvomassa aurinkoa. Ruokavalio välimerellinen, enkä tupakoi. Vettä juon riittävästi. Mitään rasvoja en käytä eikä ihoni ole kuiva.
Seison sanojeni takana.
Ja rasvoilla tarkoitan kosmetiikkaa, oliiviöljyän itseni kyllä sisäisesti.
Meikkaan töihin. En hoida ihoani mitenkään. Saan usein kehuja hyvästä ihostani, ikää 44 v. Tämä on hauskaa, koska sen lisäksi etten mitään voiteita käytä, en myöskään ole koskaan käyttänyt aurinkosuojaa joten minun pitäisi kai olla ryppyinen rusina.
En tietenkään. Turhaa ajan haaskausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä rytistele jatkuvasti otsaasi. Tai no rytistele jos sua ei haittaa, et on otsa jo kolmekymppisenä haitarilla.Mä olen itse keski-ikäinen rypytön täti joka ei ole koskaan viihtynyt rannalla palvomassa aurinkoa. Ruokavalio välimerellinen, enkä tupakoi. Vettä juon riittävästi. Mitään rasvoja en käytä eikä ihoni ole kuiva.
Seison sanojeni takana.
Entäs se ihonpuhdistus? Käytätkö esim puhdistusmaitoa?
Vierailija kirjoitti:
En tietenkään. Turhaa ajan haaskausta.
Kerrotko miten ihonhoito on ajan haaskausta?
Putsaan ihon iltaisin hyvin ja laitan kosteusvoidetta.
Aamulla pesen vain vedellä ja taas voitelen. Laitan vähän meikkivoidetta ja peitevoidetta, jos iho näyttää kirjavalta ja puuteria, jos kiiltelee liikaa. Joskus laitan ripsaria.
En ole puoleentoista vuoteen meikannut ihoani. Hoidan ihoa miedoilla puhdistusaineilla ja riittävällä kosteutuksella, kesällä käytän erityisesti kasvoilla korkeaa suojakerrointa ja välttelen auringossa makailua. Juon paljon vettä, syön perusterveellisesti välillä herkutellen.
Ihoni ei ole koskaan näyttänyt näin hyvältä ja tasaiselta.
N25
Olen 44v ylipainoinen nainen. Iho on aika hyvä, en tee sille mitään muuta kuin aamulla suihkussa pesen lämpimällä vedellä. Meikkaan erityistilaisuuksiin, eli muutaman kerran vuodessa, ripsiväriä ja huulipunaa ja joskus värivoidettakin. En näe mitään tarvetta meikata enenpää tai "hoitaa". Ihossa ei ole mitään suurempaa ongelmaa joten en usko siitä olevan mitään hyötyä että siihen läträisin jotain kemikaaleja.
Olen aina pitänyt huolta ihostani ja syönyt melko terveellisesti ja kuntoillut. Meikannut en ole, paitsi joissain naamarasvoissa ollut puuteria hillitsemässä kiiltoa aikoinaan. Nyt olen keski-ikäinen mies ja vaimo on kateellinen kasvojeni rypyttömyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Putsaan ihon iltaisin hyvin ja laitan kosteusvoidetta.
Aamulla pesen vain vedellä ja taas voitelen. Laitan vähän meikkivoidetta ja peitevoidetta, jos iho näyttää kirjavalta ja puuteria, jos kiiltelee liikaa. Joskus laitan ripsaria.
Muuten hyvä ihonhoito rutiinit sulla! Mutta toi vesipesu valitettavasti kuivattaa ihoa vaan. Käytä mielummin vaikka vain aamuisin misellivettä jos haluat päästä helpolla aamuisin 😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En meikkaa
Mä olen itse keski-ikäinen rypytön täti joka ei ole koskaan viihtynyt rannalla palvomassa aurinkoa. Ruokavalio välimerellinen, enkä tupakoi. Vettä juon riittävästi. Mitään rasvoja en käytä eikä ihoni ole kuiva.
Seison sanojeni takana.
Ja minä 64-vuotias rypytön mummo joka ei koskaan ole meikannut. Sen verran kuiva iho että kasvovoidetta täytyy käyttää. Äitini on 86 ja edelleen rypytön. Häneltä perinyt hyvän ihoni jota lääkäritkin kiittäneet esim operattion jälkeen kun paranee niin hyvin ja arpi jää hyvin siistiksi ja pieneksi.
Kasvisruokavalio, ei alkoa ei tupakkaa. Liikunta päivittäin ja hyvät yöunet. Nukun yleensä 9 tuntia yössä. Enkä käristä nahkaani auringossa.
Meikkaan töihin. En halua, että joku asiakasriepu saa sydänkohtauksen nähdessään minut ilman meikkiä. Itsellänikin on jo tarpeeksi vaikeaa katsellla aamulla meikitöntä naamaa peilistä!
Arkisin käytän bb-voidetta, muuten meikkaan noin.parin kuukauden välein, jos on jotain erikoisempaa menoa. Hoidan ihoa päivittäin.
Kyllä, kumpaakin. Meikkiä en välttämättä laita jos olen vain kotosalla, mutta jos on jotain menoa niin sitten kyllä. Ihonhoitoa rakastan, mulla on monivaiheinen korealainen ihonhoitorutiini hoitovesineen, seerumeineen, voiteineen ynnä muineen käytössä aamuin illoin. Innostuin tästä noin pari vuotta sitten kun ihossa alkoivat näkyä ekat ikääntymisen merkit ja iho oli epätasaisen värinen ja samea.
Käytän puhdistusmaitoa, kasvovettä, päivä- ja yövoidetta, sekä silmänympärysvoidetta. Kerran viikkoon kuorin ihon.
Meikkaamisessa meikkipohja ja kulmat on minulle kaiken a ja o. Pohjustusvoide, peiteaine, meikkivoide, puuteri, poskipuna, korostuspuuteri ja kulmakynä. Aina arkisin en jaksa laittaa ripsiväriä ja näkyviä luomivärejä, tämän takia värjäänkin ripset ja kulmat kerran kuukaudessa. Mutta yleensä laitan ripsaria ja jotain heleää luomiväriä (en ole tummien silmämeikkien ystävä, en juhlassa enkä arjessa) ja rajaan silmät. Rakastan ehostautumista :)