Teriyakilohi - vinkkaa paras rseptisi sekä lisukkeet!
Haluaisin tosiaan kokeilla ekaa kertaa teriyakilohta. Millaisellakohan ohjeella pääsisin makoisaan lopputulokseen? Millaiset lisukkeet (myös jotakin kasvista) sopisivat lohen kaveriksi? Suurkiitos vinkeistä!
Kommentit (9)
Rakkaat av:laiset, jelpatkaa! T. Ap
Meillä tehdään tosi yksinkertaisesta teriyaki uunilohta.
Olen joskus tehnyt kastikkeen ihan itse jollain nettireseptillä, mutta laiskana kokkina käytän kaupan valmista :
Hyvälaatuinen lohifile leivinpaperille
Päälle vähän suolaa ja reippaasti Teriyaki-kastiketta
Ohueksi viipaloitua valkosipulia ja valkoisia seesam siemeniä päälle.
Uuniin kunnes kypsää.
Tarjoillaan riisin ja vihreiden vihannesten kanssa. Joko lehtikaalisipsejä tai wokattua parsakaalia
Vierailija kirjoitti:
Olen joskus tehnyt kastikkeen ihan itse jollain nettireseptillä, mutta laiskana kokkina käytän kaupan valmista :Hyvälaatuinen lohifile leivinpaperille
Uuniin kunnes kypsää.
Tarjoillaan riisin ja vihreiden vihannesten kanssa. Joko lehtikaalisipsejä tai wokattua parsakaalia
Kiitos! Onko kaupan valmiskastike yhtä hyvää? Monestihan ei, mutta tässä sekoitellaan sellaisia ainesosia että voisi toimiakin. Plus ei jäisi kymmentä avattua purnukkaa. Mutta osaako joku sanoa, olisiko silti selkeästi parempi tehdä itse?
Millainen riisi sopii kaveriksi parhaiten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen joskus tehnyt kastikkeen ihan itse jollain nettireseptillä, mutta laiskana kokkina käytän kaupan valmista :Hyvälaatuinen lohifile leivinpaperille
Uuniin kunnes kypsää.
Tarjoillaan riisin ja vihreiden vihannesten kanssa. Joko lehtikaalisipsejä tai wokattua parsakaaliaKiitos! Onko kaupan valmiskastike yhtä hyvää? Monestihan ei, mutta tässä sekoitellaan sellaisia ainesosia että voisi toimiakin. Plus ei jäisi kymmentä avattua purnukkaa. Mutta osaako joku sanoa, olisiko silti selkeästi parempi tehdä itse?
Googlaa "Teriyakilohi ja quinoa-parsakaaliriisi". En saanut osoitetta kopioitua tähän jostain syystä.
Tuo parsakaalijuttukin on ihan OK, mutta lohi erinomaista!
Valkoviiniä (tai appelsiinimehua), sokeria, soijaa ja pieneksi hakattua kevätsipulia (ja jos kaapissa sattuisi olemaan miriniä niin sitä myös) kulhoon, lohi ohuina paloina sinne uimaan vartiksi. Paistetaan pikaisesti pannulla muutaman marinadilusikallisen kanssa ja tarjoillaan riisin ja jo mainittujen wokattujen vihannesten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uuniin kunnes kypsää.
Tarjoillaan riisin ja vihreiden vihannesten kanssa. Joko lehtikaalisipsejä tai wokattua parsakaaliaKiitos! Onko kaupan valmiskastike yhtä hyvää? Monestihan ei, mutta tässä sekoitellaan sellaisia ainesosia että voisi toimiakin. Plus ei jäisi kymmentä avattua purnukkaa. Mutta osaako joku sanoa, olisiko silti selkeästi parempi tehdä itse?
Googlaa "Teriyakilohi ja quinoa-parsakaaliriisi". En saanut osoitetta kopioitua tähän jostain syystä.
Tuo parsakaalijuttukin on ihan OK, mutta lohi erinomaista!
Hei kiitos! Tuo lohi kuulostaa tosi hyvältä. Parsakaalin ystävä seuralaiseni ei ole, joten jokin muu lisäke tarvittaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Valkoviiniä (tai appelsiinimehua), sokeria, soijaa ja pieneksi hakattua kevätsipulia (ja jos kaapissa sattuisi olemaan miriniä niin sitä myös) kulhoon, lohi ohuina paloina sinne uimaan vartiksi. Paistetaan pikaisesti pannulla muutaman marinadilusikallisen kanssa ja tarjoillaan riisin ja jo mainittujen wokattujen vihannesten kanssa.
Kiitos, valitettavasti en pysty ryhtymään tätä tekemään ilman tarkempia mittoja/määriä, kun en ole ennen tehnyt. Kuulostaa kyllä hyvältä, kiitos! Ja ehkä tykkäisin enemmän just paistaa pannulla kuin tehdä uunissa, mitä joku ehdotti, kun tekisin vaan kaksi annosta. Mistä muuten saa miriniä? Saako esim. K-Supermarketin laajuisista paikoista? Onko samassa kuin soijat vai miten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos, valitettavasti en pysty ryhtymään tätä tekemään ilman tarkempia mittoja/määriä, kun en ole ennen tehnyt. Kuulostaa kyllä hyvältä, kiitos! Ja ehkä tykkäisin enemmän just paistaa pannulla kuin tehdä uunissa, mitä joku ehdotti, kun tekisin vaan kaksi annosta. Mistä muuten saa miriniä? Saako esim. K-Supermarketin laajuisista paikoista? Onko samassa kuin soijat vai miten?
Laita puoli desiä kaikkia. Ei ole nokon nuukaa. Miriniä on tosiaan siellä missä soijaakin. Ei sen takia kauppaan kannata kuitenkaan juosta, laita vaikka vähän enemmän sokeria. Se ajaa saman asian.
Up