Asiantuntijan rekrytoija! Mitä haluat kuulla..
..kun kysyt että kerro jotain itsestäsi? Haluatko pehmeitä vastauksia mistä selviää kuka olen, vai enemmän haettavaan työhön liittyvää?
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
varmaan että miksi olet tai luulet olevasi asiantuntija?
Hmm. No se on selvinnyt jo CV:stä ja ilman tietoa asian tilasta, ei pääse kyllä haastatteluunkaan.
Viittasin vain, että kyseessä ei ole esim. myyjän paikka tai raksamiehen, silloin varmaan toivotaan vähän erilaisia asioita hakijalta ns. kertovan itsestään.
Tai ehkä ei?
Minä haluan tietää millainen ihminen olet ja saada yleiskäsityksen sinusta.
Se ei saa olla merkittävästi ristiriidassa olemuksen kanssa.
Haastattelijoita voi olla erilaisia, joten voit esittää tuossa kohtaa tarkentavan kysymyksen, niin osaat vastata kysymykseen oikein.
Haastattelija ei saa kysyä mitään perheeseesi liittyvää.
Joku voi yrittää tuolla kysymyksellä kalastella tietoja.
Kerro jotain itsestäsi on ihan idioottimainen kysymys. Samantien voisi sanoa: Puhu jotain.
Jos ei haastattelija keksi kohdistetumpia kysymyksiä, niin haastattelija vaihtoon.
Vierailija kirjoitti:
Haastattelija ei saa kysyä mitään perheeseesi liittyvää.
Joku voi yrittää tuolla kysymyksellä kalastella tietoja.
Hyvä pointti. Kannattaa siis vastata: "Voisitko kysyä tarkemmin?"
Mää on keskittynyt, joskus vähän liikaakin. Haluan vain olla paras.
Vierailija kirjoitti:
Se ei saa olla merkittävästi ristiriidassa olemuksen kanssa.Haastattelijoita voi olla erilaisia, joten voit esittää tuossa kohtaa tarkentavan kysymyksen, niin osaat vastata kysymykseen oikein.
Hei, kiitos! Olisiko siis sopivaa kertoa esim. harrastuksista, kiinnostuksen kohteista? Kerronko että olen "iloinen ja positiivinen" tms kuvailuja itsestäni?
Tää on jotenkin tosi vaikee kysymys :/
Vierailija kirjoitti:
Mää on keskittynyt, joskus vähän liikaakin. Haluan vain olla paras.
Sano mieluummin, että haluat kehittyä ja oppia uutta ja sulla on jo valmiiksi hyvä pohjaa asioille.
erikoishaastattelija ? mitä helkuttia eikö enää riitä asiantuntija erittäin vaativalla alalla?
meinas kahvit lentää näytölle...
mitä se erikois haastattelee vs tavalliset haastattelijat? sanottaa tunteet kysymyksiksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ei saa olla merkittävästi ristiriidassa olemuksen kanssa.Haastattelijoita voi olla erilaisia, joten voit esittää tuossa kohtaa tarkentavan kysymyksen, niin osaat vastata kysymykseen oikein.
Hei, kiitos! Olisiko siis sopivaa kertoa esim. harrastuksista, kiinnostuksen kohteista? Kerronko että olen "iloinen ja positiivinen" tms kuvailuja itsestäni?
Harrastukset on hyviä kertomisen aiheita. Järjestöharrastuksia ei kannata mainita.
Vierailija kirjoitti:
Olen erikoishaastattelijana yhdessä isossa ruoka-alan firmassa, ja totuus on että en halua kuulla muuta kuin että millä tekniikoilla pöydän alla teet taikojasi. Siitä lähdetään. Jos suukki ei aukea, niin olet pihalla prosessistamme. Ja minulla on päätäntävalta!
No minulla on mieheksi kohtalaisen pieni suu, mutta jos pyydän äitisi paikalle?
Vierailija kirjoitti:
Se ei saa olla merkittävästi ristiriidassa olemuksen kanssa.
Mitä ihmettä tämä tarkoittaa? Voitko vähän avata
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harrastukset on hyviä kertomisen aiheita. Järjestöharrastuksia ei kannata mainita.
Entäs jos ne liittyy työhön? Tai siis alaan?
Tilaisuus ns. myydä itsesi sille haastattelijalle. Googlailemalla löytyy varmasti hyödyllistä materiaalia avuksi, jos itsensä pitchaaminen tuntuu hankalalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen erikoishaastattelijana yhdessä isossa ruoka-alan firmassa, ja totuus on että en halua kuulla muuta kuin että millä tekniikoilla pöydän alla teet taikojasi. Siitä lähdetään. Jos suukki ei aukea, niin olet pihalla prosessistamme. Ja minulla on päätäntävalta!
No minulla on mieheksi kohtalaisen pieni suu, mutta jos pyydän äitisi paikalle?
Ei se haittaa, koska tuolla erikoishaastattelijalla on pieni vehje.
Sanon aina tuohon hyvinkin itsetietoiseen/autoritääriseen sävyyn "mä en oo se hyvä tyyppi jota haette, vaan olen se osaava tyyppi jota oikeasti tarvitsette". Miesrekryäjistä 100% soittaa perään "tuletko meille", naisista vain kolmasosa.
Vierailija kirjoitti:
Tilaisuus ns. myydä itsesi sille haastattelijalle. Googlailemalla löytyy varmasti hyödyllistä materiaalia avuksi, jos itsensä pitchaaminen tuntuu hankalalta.
Tuo on juuri se kaikkein vastenmielisin asia työhaastattelussa. Sen ei pitäisi olla mitään mielikuvien myymistä, vaan neuvottelutilanne, jossa otatetaan selvää ihmisen taidoista ja kyvyistä toimia haettavassa tehtävässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ei saa olla merkittävästi ristiriidassa olemuksen kanssa.Mitä ihmettä tämä tarkoittaa? Voitko vähän avata
Seksuaalista vihjailua selkokielellä.
Vierailija kirjoitti:
Sanon aina tuohon hyvinkin itsetietoiseen/autoritääriseen sävyyn "mä en oo se hyvä tyyppi jota haette, vaan olen se osaava tyyppi jota oikeasti tarvitsette". Miesrekryäjistä 100% soittaa perään "tuletko meille", naisista vain kolmasosa.
:DD
Nostan hattua. Noin se pitääkin tehdä.
varmaan että miksi olet tai luulet olevasi asiantuntija?