Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suuritarpeinen vauva

Vierailija
05.12.2018 |

Meillä on 6kk vanha vauva, joka yhä vahvemmin vaikuttaa ns. suuritarpeiselta vauvalta. Arjessa tämä näkyy niin, että vauvan nukuttaminen on yhtä tuskaa ja unijaksot ovat usein vain puolen tunnin pituisia, kunnes vauva herää eikä osaa enää nukahtaa uudelleen edes silittäen, imettäen, tassuttaen ym. Nukuttajaksi käy vain äiti ja jos olen poissa parikin tuntia, vauva muuttuu hysteeriseksi. Vaunut, tutti tai tuttipullo eivät ole oikein koskaan vauvalle käyneet, joten kantoreppu on ollut pelastus. Lattialla vauva viihtyy vain hetkittäin ja vaatii jatkuvaa viihdytystä ja läsnäoloa.

Toivoisin vähän vertaistukea ja kokemuksia muilta vaativien vauvojen äideiltä. Millon teillä on helpottanut ja millainen taapero, lapsi ja aikuinen tempperamenttisesta vauvasta on tullut? Vinkkejäkin saa toki antaa, mutta olemme kokeilleet kyllä jo monenlaista niin moneen kertaan, että neuvoihinkin tahtoo jo turtua. Vauva on meille silti todella rakas ja suorastaan kylpee haleissa ja pusuissa. Tuntuu, että tälle yksilölle ei vain mikään riitä. Kehitys on ollut ihan iänmukaista ja lääkärilläkin on tarkistettu korvat ym.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä, poika oppi nukkumaan pidempään kuin puoli tuntia kerralla päikkäreitä siinä vaiheessa kun meni tarhaan vuoden vanhana. Viihtyi lattialla vasta kun oppi liikkumaan. Onneksi jo 8kk iässä. Yritin monta kuukautta nukuttaa öiksi omaan sänkyyn kunnes väsymyksessäni luovutin ja pääsi perhepetiin jossa sielläkin heräili 2 vuotiaaksi usein. Ja senkin jälkeen aika usein.Mammanpoika oli kouluikään asti kun minä en sitten paljoa kehdannut sitä muilla hoidattaa noiden öiden takia. Nyt tokaluokkalaisena on omatoiminen, itseksern ja kavereiden kanssa viihtyvä ja hyvin toimeentuleva poika tosin on päiviä kun yrittää mua edelleen passuuttaa.

Vierailija
2/4 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun 3kk ikäisellä melko sama, ja jos poistun huoneesta vaikka 5 minuutiksi niin on hurja itku päällä.

Ei auta isän juttelu,laulu tai syöttö. Lopettaa itkun vasta kun tulen takaisin :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä, poika oppi nukkumaan pidempään kuin puoli tuntia kerralla päikkäreitä siinä vaiheessa kun meni tarhaan vuoden vanhana. Viihtyi lattialla vasta kun oppi liikkumaan. Onneksi jo 8kk iässä. Yritin monta kuukautta nukuttaa öiksi omaan sänkyyn kunnes väsymyksessäni luovutin ja pääsi perhepetiin jossa sielläkin heräili 2 vuotiaaksi usein. Ja senkin jälkeen aika usein.Mammanpoika oli kouluikään asti kun minä en sitten paljoa kehdannut sitä muilla hoidattaa noiden öiden takia. Nyt tokaluokkalaisena on omatoiminen, itseksern ja kavereiden kanssa viihtyvä ja hyvin toimeentuleva poika tosin on päiviä kun yrittää mua edelleen passuuttaa.

Kiva kuulla, että jossain vaiheessa helpottaa. Tuntuu, että pahinta tässä vaativuudessa on se että ihmiset ehkä hyvää tarkoittaen vihjailevat minun jotenkin "pilaavan" tai totuttavan vauvan liian hyvälle, vaikka vain vastaan hänen tarpeisiinsa. Jos en vastaa, alkaa huuto, joka ei kyllä mitään kitinää muistuta.

Ap

Vierailija
4/4 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vauvalla kylmä? Kokeilkaa unipussia. Petivaatteet voivat tuntua vauvasta viileältä.

Mitä vauva syö, miten hän syö? Ilmeisesti täysimetus vielä päällä. Onko nuo ongelmat juuri iltaisin? Vauva syö ehkä liian vähän, antakaa imetyksen lisänä kiinteää ruokaa esim. Puuroa.

Meidän esikoinen oli iltaisin tuollainen, ei nukahtanut. Tarvitsi puuroa ja toisen, kolmannenkin tankkauksen ennen unia.

Eli lyhyesti lisää ruokaa ja lämmin unipussi. Kokeilkaa erilaisia tutteja, erilaisia tuttipulloja niin löydätte vauvalle sopivan.

Vauvanne ei kuulosta suuritarpeiselta vaan normaalilta vauvalta.