Olen 17v, luulen olevani vakavasti sairas, kokemuksia?
Hei,
olen 17 v ja mua on nyt tutkittu jonkun aikaa. Tänään otettiin sydännfilmit ja verikokeet. Lääkäri pisti heti viestiä että lisä tutkimuksiin - hemoglobiinini on hyvin alhainen. Taustana hakeuduin siis tutkimuksiin korkean verenpaineen vuoksi. Mulla veren paine yleensä n. 150/100 (olen siis tehnyt seurantaa) kuitenkin aamuisin voi olla alhainenkin, 130/70 mikä tuntuu todella oudolta sillä paineet nousee poikkeuksetta iltaa myöten. Onko tästä kokemuksia, verenpaineen heittelystä siis? Ja voisiko tässä olla kysymys leukemiasta, kun hemoglobiini niin alhainen? Olen hoikka urheilullinen nuori 175cm/68kg. Sukurasitusta verenpaineelle ei ole, vanhemmillani erinomaiset paineet. Viime aikoina olen kuitenkin kärsinyt pahasta väsymyksestä, päänsärystä ja ajoittain mustelmista jaloissa.. Huolestuttaa ja tiedän, että kukaan täältä ei varmoja vastauksia tiedä mutta kaipaisin kokemuksia, jos sellaisia nyt sattuu olemaan...
Kommentit (6)
Vierailija kirjoitti:
En nyt tiedä oletko niin hoikka. Itse olen 186cm mies ja painan yhtä paljon kuin sinä. Tosin jos sinulla on painoa tisseissä niin ei sitten mitään.
treenaan paljon salilla, joten lähinnä lihaksesta koostuu tuo:) Lääkärin mukaan en saa edes laihtua tästä, eikä ylimääräistä juurikaan ole
Mullakin on tuota verenpaineen heittelyä eli aamulla on jotain luokkaa 120/75 ja illalla 150/100. Lääkäri ei sanonut siihen heittelyyn juuta eikä jaata eli oletan että on normaalia. Tuo iltapaine on kuitenkin lääkärin mielestä liian korkea ja minulla on myös usein todella korkea syke. Näiden takia tehdään tutkimuksia, tänään juuri otettiin keuhkoröntgen, joka oli normaali ja lisäksi joku veritulppaan liityvä verikoe, jonka tuloksesta ei vielä tietoa. Jos ei mitään löydy, niin pitää kai yrittää saada elintavoilla verenpaine laskuun. Suolan käyttöä voisin vähentää ja lisätä liikuntaa. Olen 31-vuotias, joten en todellakaan vielä halua mitään verenpainelääkitystä.
Teraanaatko liikaa, googlaa ylikunto. Proteiinia ja vitamiineja pitää saada riittävästi kun liikkuu paljon, eli käytännössä aina lisäravinteille on käyttöä.
Vierailija kirjoitti:
En nyt tiedä oletko niin hoikka. Itse olen 186cm mies ja painan yhtä paljon kuin sinä. Tosin jos sinulla on painoa tisseissä niin ei sitten mitään.
Joo tuohan oli toki olennainen asia.
Jos sinua kerta tutkitaan, niin kyllä se syy ihan varmasti löydetään. Odotat vaan tuloksia.