Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä menee nalkuttamisen raja?

Vierailija
05.12.2018 |

Parisuhteemme alussa tein miehelleni lupauksen, etten koskaan valita tai nalkuta hänelle.
Nyt olemme olleet 7v yhdessä, ja hänen mielestään kaikki mitä sanon on nalkuttamista. (Jos esim. pyydän hakemaan kaupasta maitoa, tai ojentamaan jotain mikä on hänen vieressään ymsyms)
En koskaan puhu hänelle v*ttumaisella äänensävyllä, enkä ole kertaakaan valittanut hänen menoistaan tai tekemisistään. Olenko nyt itse käsittänyt väärin missä menee nalkuttamisen ja valittamisen raja?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toistamisessa. Eli ei ensimmäisen kerran sanominen ole nalkuttamista vielä.

Kokeile seuraavan kerran kysyä, koska ajattelit käydä kaupassa - kokeeko vieläkin. Nalkuttamisena?

Pyydätkö vai saneletko? Voisitko käydä kaupassa? vs. Käy kaupassa.

Ajan antamisessa. Jotkut eivät koskaan toimi nopeasti, vaan viiveellä. Tämä vain pitää hyväksyä.

Liikaa vaatimisessa. Jos esim. Toinen on luonteeltaan suurpiirteisempi ja siivoaa sillä tavalla, niin hän kokee siitä huomauttamisen nalkuttamisena, jos ei itse pysty asiaan vaikuttamaan.

Tietenkin pyydän, en käske tai komentele.

Kotitöitä hänen ei tarvitse tehdä muutenkaan, eikä käydä kaupassakaan muutoin kuin hakemassa joku yksittäinen pieni asia, haluan hoitaa ne asiat itse.

Olen yrittänyt hoitaa asiat niin, että miehen ei tarvisi kotona olo aikaansa käyttää muuhun kuin lepäämiseen ja rauhassa olemiseen

Perustavanlaatuinen virhe. Miehen pitää tehdä kotitöistä vähintään puolet. Kukaan ei lepää ja rentoudu ennenkuin hommat on tehty. Olet pilannut löperyyttäsi tuon yksilön. Jätä sika ja kouluta seuraava paremmin. Miehet tykkää siitä että niillä on turvalliset rajat ja rutiinit. Tähän sellainen ruoskan pakaukahdus ääni.

Miksi miehen olisi tehtävä kotitöitä?

Jos ihminen kokee olevansa tarpeeton, niin hän ei voi olla onnellinen. Hänelle tulee helposti itsetunto-ongelmia ja hän tuntee itsensä ulkopuoliseksi. Siksi kotitöiden tekeminen ja osallistuminen perheen arkeen on tärkeää. Toki ilman kotitöiden tekoakin saattaa pärjätä, mutta helppoa se ei ole.

Vierailija
22/22 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toistamisessa. Eli ei ensimmäisen kerran sanominen ole nalkuttamista vielä.

Kokeile seuraavan kerran kysyä, koska ajattelit käydä kaupassa - kokeeko vieläkin. Nalkuttamisena?

Pyydätkö vai saneletko? Voisitko käydä kaupassa? vs. Käy kaupassa.

Ajan antamisessa. Jotkut eivät koskaan toimi nopeasti, vaan viiveellä. Tämä vain pitää hyväksyä.

Liikaa vaatimisessa. Jos esim. Toinen on luonteeltaan suurpiirteisempi ja siivoaa sillä tavalla, niin hän kokee siitä huomauttamisen nalkuttamisena, jos ei itse pysty asiaan vaikuttamaan.

Tietenkin pyydän, en käske tai komentele.

Kotitöitä hänen ei tarvitse tehdä muutenkaan, eikä käydä kaupassakaan muutoin kuin hakemassa joku yksittäinen pieni asia, haluan hoitaa ne asiat itse.

Olen yrittänyt hoitaa asiat niin, että miehen ei tarvisi kotona olo aikaansa käyttää muuhun kuin lepäämiseen ja rauhassa olemiseen

Perustavanlaatuinen virhe. Miehen pitää tehdä kotitöistä vähintään puolet. Kukaan ei lepää ja rentoudu ennenkuin hommat on tehty. Olet pilannut löperyyttäsi tuon yksilön. Jätä sika ja kouluta seuraava paremmin. Miehet tykkää siitä että niillä on turvalliset rajat ja rutiinit. Tähän sellainen ruoskan pakaukahdus ääni.

Miksi miehen olisi tehtävä kotitöitä?

Jos ihminen kokee olevansa tarpeeton, niin hän ei voi olla onnellinen. Hänelle tulee helposti itsetunto-ongelmia ja hän tuntee itsensä ulkopuoliseksi. Siksi kotitöiden tekeminen ja osallistuminen perheen arkeen on tärkeää. Toki ilman kotitöiden tekoakin saattaa pärjätä, mutta helppoa se ei ole.

Kyllä uskon että olis maailmanloppu lähellä, jos näin monen vuoden jälkeen sanoisin miehelle, että alkaa tehdä puolet kotitöistä 😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla