Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitääkö todellakin odotella sitä ensimmäistä törmäystä ilmassa ennen kuin joku tajuaa, että dronejen lennätystä varten tarvitaan säännöstö!

Vierailija
05.12.2018 |

Jos kaksi tuollaista usean kilon möhkälettä törmää ilmassa ja tippuvat, alla olevat ovat hengenvaarassa!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota minäkin pelkään enemmän kuin ilmastonmuutosta, terrorismia tai katuväkivaltaa, liikenteestä puhumattakaan.

Vierailija
2/10 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin koirien kanssa lenkillä ja joku istui kivellä jotkut ihme kakkulat naamalla ja lennätteli droneaan. Lennätti kovaa ja matalalla ja pelkäsin koko ajan milloin se vehje tulee naamaan tai koirien päälle. Ihan idioottien puuhaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun iskää iski salama seitsemän kertaa kunnes vihdoin henki lähti.

Vierailija
4/10 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin koirien kanssa lenkillä ja joku istui kivellä jotkut ihme kakkulat naamalla ja lennätteli droneaan. Lennätti kovaa ja matalalla ja pelkäsin koko ajan milloin se vehje tulee naamaan tai koirien päälle. Ihan idioottien puuhaa.

Terve, täällä sellainen idotti. Kyllä, lennetään kovaa ja matalalla, mutta ei koskaan ihmisten päällä. Ja ne ihme kakkulat tekevät siitä turvallisempaA:  Dronen edessä oleva kamera lähettää videolaseihin reaaliajassa kuvaa, minkä takia voimme hyvin katsoa ettei lennä kenenkään päälle.

Itse olen todella varovainen siinä missä lennän, mutta valitettavasti harrastajiin mahtuu vastuuttomiakin tyyppejä.

Omasta mielest kyseessä on todella hieno laji, joka yhdistää elektroniikkaharrastamisen, videokuvauksen, rakentamisen ja suunnittelun. Lisäksi tulee opittua hienomotoriikkaa, kun niiden lentäminen ei ole helppoa. Olen oppinut niin paljon parissa vuodessa

Vierailija
5/10 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niillä säännöt mutta moniko niitä noudattaa?

Vierailija
6/10 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen enemmän huolissani lentoliikenteen ja dronejen törmäyksistä: esim. viikko, pari sitten tehty meripelastusharjoitus osoitti kuinka matalalla pelastushelikopterit voivat papattaa menemään. Jos jonkun vekkulin drone sattuukin mossahtamaan kopterinlapaan niin voi olla hätä kädessä.

Vierailija
7/10 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites toi droneinfo?

Vierailija
8/10 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen enemmän huolissani lentoliikenteen ja dronejen törmäyksistä: esim. viikko, pari sitten tehty meripelastusharjoitus osoitti kuinka matalalla pelastushelikopterit voivat papattaa menemään. Jos jonkun vekkulin drone sattuukin mossahtamaan kopterinlapaan niin voi olla hätä kädessä.

Ei kuule tunnu Super Puman lavassa tuollainen pörräävä himmeli yhtään missään.

Vierailija
9/10 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei ole mitenkään monimutkainen asia estää, jos se siis koettaisiin oikeasti vakavaksi uhaksi. 

Kaupalliset dronet käyttävät 2.4 ghZ tai 5.8 ghZ taajuuksia ohjaus ja kuvalinkin siirtoon. Tukitaan tämä taajuus tuuttaamalla muuta tavaraa helikopterista käsin etteriin niin, että se jyrää dronen signaalin. Tästä seuraa ns. Fail Safe, eli laita laskeutuu, sammuttaa moottorit tai lähtee takaisin kotia, mikäli ohjauslinkki katkeaa.

Usealla suurlähetystöllä käytössä järjestelmä mikä tiputtaa dronet taivaalta. Ei tarvi mennä lentämään kun vähä isomman antennin viereen niin failsafe on tosiasia.

Vierailija
10/10 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan niillä säännöt mutta moniko niitä noudattaa?

Just näin. Esim lentokenttien lähistöllä ei saisi lennättää, mutta useammin kuin kerran on meidän asuinalueella lentänyt drone. Kiitoradan päähän matkaa linnuntietä alle 3 km.