Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saanko minä Kelasta muutaman sadan euron kansallispuvunu, jos haen?

Vierailija
05.12.2018 |

Jos en saa, niin miksi jotkut muut saavat?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli reisitasku-, metro- tai salihousut, korkeavartiset kiiltomustat maiharit, pilotti, huppari (liekeillä, tribaalilla tai kiitoksilla)?

Kokeile. Niillähän on palvelut netissäkin nykyään, joten av:ttamisen sivussa voit jättää hakemuksen.

Vierailija
2/16 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta ihmiset ovatkin katkeria/kateellisia... Mites, haluaisitko saada vammaistukeakin? Mieti naisen asemaa siinä kulttuurissa, mihin kansallispuvulla todnäk viittaat. Ja oikeastiko tahtoisin mennä ympäriinsä monta kiloa vaatetta päälläsi kantaen ja leimautua pelkän ulkonäkösi perusteella?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikesta ihmiset ovatkin katkeria/kateellisia... Mites, haluaisitko saada vammaistukeakin? Mieti naisen asemaa siinä kulttuurissa, mihin kansallispuvulla todnäk viittaat. Ja oikeastiko tahtoisin mennä ympäriinsä monta kiloa vaatetta päälläsi kantaen ja leimautua pelkän ulkonäkösi perusteella?

Edit. tahtoisiT

Vierailija
4/16 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hametuki on verrattavissa vammaistukeen? No itsepähän rinnastuksen teit. Miksi meidän pitää tukea naisten huonoa asemaa siinä kulttuurissa maksamalla nämä hameet?

Vierailija
5/16 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eivät saa ketkään. Kelasta nyt kaikkein vähiten, koska täydentävästä toimeentulotuesta johon viittaat, päätetään edelleen kunnissa.

https://www.hel.fi/helsinki/fi/sosiaali-ja-terveyspalvelut/sosiaalityo/…

Kannattaisi ap lukea muutakin kuin Hommafoorumia.

T. Sossun täti

Vierailija
6/16 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma valinta se puku on näillä ihmisillä, eli omilla rahoilla pitäisi myös maksaa.

Vierailija
7/16 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelasta ei saa mitään vaatteita. Vaatekaupat, kirpparit, ompelimot ja kiertätyskeskukset ovat sellaisia mistä kannattaa etsiä vaatteita.

Jos joku saa sellaista, mitä sinä et tarvitse/halua, se ei ole automaattisesti sinulta pois.

Vierailija
8/16 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hametuki on verrattavissa vammaistukeen? No itsepähän rinnastuksen teit. Miksi meidän pitää tukea naisten huonoa asemaa siinä kulttuurissa maksamalla nämä hameet?

Ei, vaan hametuen kadehtiminen on yhtä älytöntä kuin vammaistuen kadehtiminen. Usko pois, jotkut on kateellisia siitä vammaistuestakin. Ajattele vaikka niin, että tuet perinteistä käsityöläisyyttä. Millä tavalla itse tukisit naisen asemaa niissä piireissä vai tyydytkö vaan katsomaan nenänvarttasi pitkin? Aivan. Olen tutustunut työni (ihan oikeasti) kautta romaninaisiin ja käsitykseni heistä on nykyään aivan toisenlainen mitä ennakkoluulojen perusteella olin kuvitellut.

Vierailija
9/16 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä saa toimeentulotukena.  Romaninaisen hameeseen huomioidaan enintään 450 € korkeintaan kahden vuoden välein tarpeen mukaan.

Vierailija
10/16 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan hametuen kadehtiminen on yhtä älytöntä kuin vammaistuen kadehtiminen. Usko pois, jotkut on kateellisia siitä vammaistuestakin. Ajattele vaikka niin, että tuet perinteistä käsityöläisyyttä. Millä tavalla itse tukisit naisen asemaa niissä piireissä vai tyydytkö vaan katsomaan nenänvarttasi pitkin? Aivan. Olen tutustunut työni (ihan oikeasti) kautta romaninaisiin ja käsitykseni heistä on nykyään aivan toisenlainen mitä ennakkoluulojen perusteella olin kuvitellut.

Parhaiten asemaa tuettaisiin lopettamalla kulttuurin paapominen ja erityiskohtelu.

Vierailija
11/16 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat jos olet mann e.

Vierailija
12/16 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko se Munsalan kansallispuku?

Vierailija
13/16 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän muutkin ihmiset ostavat vaatteensa itse ei siihen mitään erityistä tukea saada. Ne kuitenkin pitää sitä pukua aina päällä niin eihän niillä mee muihin vaatteisiin rahaa. Vaikka se maksaisikin monta sataa euroa niin kyllä ne normaalitkin vaatteet maksaisi.

Vierailija
14/16 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä ole keksinyt yhtäkään perustelua, miksi yhteiskunnan kuuluisi maksaa nuo puvut. Ei heitä kukaan tietenkään kiellä niihin pukeutumasta, mutta miksi asia koetaan niin tärkeäksi, että yhteiskunnan kuuluisi maksaa?

Vierailija
15/16 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile saatko rilleihin rahaa. Nehän on välttämättömät.

Vierailija
16/16 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile saatko rilleihin rahaa. Nehän on välttämättömät.

Ei välttämättä tipu, kokemusta on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän seitsemän