Olen vela joka on joutunut nyt työ- ja vapaa-aikana poikkeuksellisen paljon lasten ja niihin liittyvien asioiden kanssa tekemisiin
Saimme töissä uuden esimiehen ja hän on järjestänyt meille paljon perhekeskeisiä tilaisuuksia ja ”ota lapsi töihin” -päiviä tuntuu olevan tämän tästä.
Vapaa-ajalla olen ollut puolivahingossa poikkeuksellisen monissa juhlissa mihin lapset on tuotu mukaan. Pari kaveria on raskaana ja haluaa puhua lähinnä vauvajutuista.
Olen korviani myöten täynnä lapsia. En ole koskaan ollut mikään lapsivihaaja, mutta voi luoja mä en jaksa enää niiden metelöintiä enkä huomion tarvetta. Päätös lasten hankkimatta jättämisestä vahvistui entisestään.
Miten te perheelliset oikein jaksatte lasten ikuista kiljumista, oksentelua ja räkää?
Kommentit (19)
No silloin kun se lapsi on oma niin sitä vaan rakastaa. Tietenkin se myös ärsyttää usein, en sitä kiellä. Onhan kaikki rakkaat ihmiset ja eläimetkin välillä ärsyttäviä ja ihan perseestä, mutta se on vain se hetken tunne.
Vierailija kirjoitti:
Eivät ne ole ikuisia. Mulla on 17-v, ei ole räkinyt, oksentanut eikä enää kiljunutkaan moneen vuoteen.
Lapset on rasittavimpia ikävuosina 0-25
Vierailija kirjoitti:
Miten te perheelliset oikein jaksatte lasten ikuista kiljumista, oksentelua ja räkää?
Muista kysyä samaa omilta vanhemmiltasi, jos siis ovat elossa.
Onneksi meillä ei ole tuollaista. Saan tarpeeksi kuulla kuinka hienon tortun se Sessi-Kissanminttu-Virveli olikaan vaippaansa aamulla vääntänyt! Hyvä ettei kuvia näyttänyt 🤢🤮 Se vielä puuttuisi että raahaavat töihin ne ipanansa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät ne ole ikuisia. Mulla on 17-v, ei ole räkinyt, oksentanut eikä enää kiljunutkaan moneen vuoteen.
Tähänastisella kokemuksella valitsen ikävuodet 0, 6 ja 15. -ed.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei ole pyytänyt syntyä. Jos minua ei olisi tehty, niin en osaisi sitä surra. Vai suretko sinä niitä aikoja kovastikin, kun et ole ollut olemassa? Kun olit olematon 1800-luvulla, ennen ajanlaskua ehkä? Mikä olemattomuutesi jakso on ollut raskain?
:D ja nää suuret lasten ystävät avoimesti vihaa muiden lapsia kun "oma on eri asia". Ja jollain logiikalla lapsiin neutraalisti suhtautuva vela on ällö lastenvihaaja :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen varmaan joskus kysynytkin. Älytöntä että äitikin alkoi aikanaan tehdä lapsia ja jäi kotiäidiksi, kun hänestä olisi ollut niin paljon enempään.
Vierailija kirjoitti:
Saimme töissä uuden esimiehen ja hän on järjestänyt meille paljon perhekeskeisiä tilaisuuksia ja ”ota lapsi töihin” -päiviä tuntuu olevan tämän tästä.
Vapaa-ajalla olen ollut puolivahingossa poikkeuksellisen monissa juhlissa mihin lapset on tuotu mukaan. Pari kaveria on raskaana ja haluaa puhua lähinnä vauvajutuista.Olen korviani myöten täynnä lapsia. En ole koskaan ollut mikään lapsivihaaja, mutta voi luoja mä en jaksa enää niiden metelöintiä enkä huomion tarvetta. Päätös lasten hankkimatta jättämisestä vahvistui entisestään.
I feel you...en kestäisi tuollaista yhtään.
T. toinen vela
Olen vela, joka on työskennellyt lasten kanssa lastensuojelussa jo 20v.
Omia lapsia en halua/halunnut missään nimessä.
Vierailija kirjoitti:
:D ja nää suuret lasten ystävät avoimesti vihaa muiden lapsia kun "oma on eri asia". Ja jollain logiikalla lapsiin neutraalisti suhtautuva vela on ällö lastenvihaaja :D
No ei ole kyllä psyyke ihan tasapainossa jos vihaa lapsia. Silti,onhan ne omat lapset ihan eri juttu. Aivan samoin kuin toisten lemmikit voi ärsyttää tai ällöttää enemmän kuin oma,rakas lemmikki. Lasten kohdalla tunne on vielä voimakkaampi tietysti.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kyllä outoa. Tykkään itse lapsista ja vietän paljon aikaa veljenpoikani kanssa. Kummipoikaakin näen melkein joka päivä. Mutta koska en halua omia lapsia, olen tunteeton lapsivihaaja?! 😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoo 26 vuotias vela.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yllättävä argumentti. Keksikää jo uusi. Kenenkään vanhemmat ei liity siihen miten itse kokee lapset. Mitä jos ne omat vanhemmat vastaa "hei ei me kestettykään, mutta kun oli pakko" olisko sitten kaikki ok?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen varmaan joskus kysynytkin. Älytöntä että äitikin alkoi aikanaan tehdä lapsia ja jäi kotiäidiksi, kun hänestä olisi ollut niin paljon enempään.
Onko äitisi sitä mieltä että vaihtaisi sinut uraan? Vaihtaisitko sinä äitisi parempaan uraan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko äitisi sitä mieltä että vaihtaisi sinut uraan? Vaihtaisitko sinä äitisi parempaan uraan?
Äiti on valintansa itse tehnyt ja mun ei koskaan tarvitse tehdä. Vaihdan äitini lapsenlapset uraan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoo 26 vuotias vela.
Sä oot niin viisas!!!! XD En kestä XD Etsivä!!