Aiotteko ottaa vuodenvaihteen jälkeen lapsille yhdistelmänimet tyyliä Aarnio-Wihuri jos heillä on tällä hetkellä vain toisen vanhemman nimi?
Kommentit (15)
Miten pitkän sitä sitten voi joku päivä lapsenlapsi ottaa jos vanhemmat on mallia Kuusenoksanalla-kannonkoski ja Yrjönmaa-Vuorentaustasumuvuori tuleeko lapsesta Matti-Petteri Kuusenoksalla-Kannonkoski-Yrjönmaa-Vuorentaustasumuvuori?
Joo kyllä otetaan todellakin. Pitää tämä ilo saada jaettua eteenpäin :D
Esimerkin sukunimi on ns suojattu, eikä sitä voi ottaa.
Meidän lapset saisi yhdistelmänimen tyyliin Blattenberg-Krigenround eli vaikuttaisivat varsin aatelisilta
Vierailija kirjoitti:
Esimerkin sukunimi on ns suojattu, eikä sitä voi ottaa.
Sulla on varmasti vaikea elämä.
Miksi vuodenvaihteen jälkeen? Muuttuuko joku laki?
Kaikki sukunimet (käytössä olevat) on suojattuja. Eli pitää joko ottaa jokin omasta suvusta todistettavasti löytyvä tai keksiä uusi.
Ei. - Saavat lapset tehdä itse päätöksensä asiasta. He saavat ottaa tulevaisuudessa vaikka kumppaninsa tai itse keksimänsä nimen tai jonkun vanhan jomman kumman suvussa olleen nimen. Vaihtoehtoja siis on.
Lahtinen-Blomberg-Pyllyhiki-Sanchèz-Gutierrez
En. Miehellä ruma nimi ja suvussa ei mitään jatkamista.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki sukunimet (käytössä olevat) on suojattuja. Eli pitää joko ottaa jokin omasta suvusta todistettavasti löytyvä tai keksiä uusi.
"Tällä hetkellä vain toisen vanhemman nimi" viittaa siihen, että se lisättävä nimi olisi sitten sen toisen vanhemman...
Vierailija kirjoitti:
Oisko komee olla joku Yrjönsuuri-Kylä-Harakka
Simonsuuri-Kalu
Peräsuo-Liukko
Ai vaan vauvoille? Enkö voi itse ottaa äitini nimeä?
Vierailija kirjoitti:
Ai vaan vauvoille? Enkö voi itse ottaa äitini nimeä?
Voit.
Oisko komee olla joku Yrjönsuuri-Kylä-Harakka