Mitä ajattelisitte? -Omaan lähiperheeseen liittyen
Olen valmistumassa korkeakoulusta ja sain opinnäytteeni valmiiksi. Seminaariesitykseni oli vastikään, jossa esittelin työni ja se julkaistiin. Iso työ takana, josta itse olen ylpeä. Opintoni ovat osuneet haastavaan hetkeen elämässäni. Olen opiskellut 3,5 vuotta vuorotyön ohella täysin, opiskelujen aikana on tullut avioero ja iso muutos elämään lasten kanssa sekä tietysti henkilökohtaisestikin.
Laitoin työni julkaisemisen jälkeen päivityksen someen, koska oli mahtava tunne esityksen jälkeen, että nyt urakka on ohi ja kaikki meni hyvin. Olen saanut lukuisia onnitteluja ihmisiltä, jotka tietävät mitä kaikkea matkan varrella on ollut ja nyt valmistuminen häämöttää. Olen saanut urakan päätökseen kaikista haasteista huolimatta. Se MUTTA on, että mitä mieltä olisitte vai olisitteko mitään, että läheisenne eli omat vanhempasi ja sisaruksesi eivät noteeraa asiaa oikein mitenkään? Jokainen oli laittanut normi peukutuksen ja ei muuta. Ei onnitteluja henkilökohtaisesti eikä somessa(kaan). Tätini ja serkkuni kaikki ovat onnitelleet, mutta läheisimmät ei lainkaan. Itsestäni tuntuu hieman pahalta ja se yksinäisyyden tunne, mitä olen lapsuudenperheessäni tuntenut jatkuu ja voimistuu. On ollut tunne etten kelpaa ja riitä itsenäni enkä menestyessänikään on vahvana läsnä. Voi olla, että koen lapsellisesti, mutta näin koen joka tapauksessa. En mitään some-hehkutusta kaipaa, mutta olisin odottanut ehkä kuitenkin vaikka viestiä tai pikaista soittoa...
Kommentit (3)
Sukulaisiaan voi onnitella ihan livenä.
Ehkä he odottavat, että järjestät jonkinlaisen juhlatilaisuuden kun olet valmistunut ja jättävät onnittelut yms. sinne.
up