Pirullinen työnantaja!
Olen tehnyt tänä syksynä töitä osa-aikaisesti, noin 8h/viikko, kahdelle eri työnantajalle. Sen lisäksi minulla oli mahdollisuus saada ansiosidonnaista. Mutta, mutta: en saa palkkatodistusta toiselta tämän syksyn työnantajaltani. Niinpä en saa työttömyyskorvausta, jonka laskennassa pitäisi tietysti huomioida nämä osa-aikatyöt. En siis ole myöskään saanut palkkaa tältä toiselta työnantajalta koko syyslukukauden aikana.
Ei olisi pitänyt mennä tekemään töitä näin typerälle työnantajalle! Tai sitten olisi vain pitänyt pitää nämä työt omana tietona, eikä kertoa niistä työttömyyskassalle.
Tilillä on 3,40€ ja pitäisi maksaa joulukuun vuokra. Jääkaappi on tyhjä.
Laitanko liiton lakimiehen tämän petollisen työnantajan perään, vai mitä teen? Selitin tilanteen työttömyyskassalle jo lokakuun alussa, mutta eivät kuulemma voi tehdä mitään ilman sitä h*lvetin palkkalaskelmaa. Kevätlukukaudellekin pyytelivät töihin siihen pirun oppilaitokseen. Enpä mene.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Jos et ole saanut palkkaa niin ota yhteys palkkaturvaan, huomioi että palkkaturvasta saa palkat vain 3kk sisään eli tämä kuu on enää aikaa jättää hakemus lokakuun palkoista. Palkkaturva maksaa sinulle ja karhuaa firmalta, tee hakemus valmiiksi ja ilmoita myös firmalle että palkkasaatavat haet sieltä jos palkkoja ei makseta välittömästi. Auttoi minulle tämä kerran ketkufirman kanssa.
https://www.ely-keskus.fi/web/ely/palkkaturva
Toi palkkaturva on hyvä keksintö. Kerran joutunut nuorempana turvautuu. Lopetin siinä surkeessa firmassa duunit ja opiskelin loppuun asti ilman lisätuloja, kun jäi niin paska maku suuhun. Se oli mun eka työpaikka, ku opiskelin lisätuloja. Se opetti mua kyllä olemaan aivan helvtin tarkka raha-asioissa.. Myöhemmin kuulin, että se äijä oli ollut aivan paineessa sen palkkaturvan kanssa. Se oli ihan ääneen raivonnut siellä. ON vissii turvalla noi korot erilaiset kun hakee saataviaan. Sekin taitaa olla sellanen yritys kenelle ei jäädä pystyyn.
Laita suoraan AVI:n työsuojelupiiriin. Siinä ilmoituksessa kerrot, mitä itse olet tehnyt asian hyväksi, eli luettele jokainen yhteydenotto, joita olet tehnyt.
Huomaa se, että sinun on tehtävä palkkaturvaan hakemus 3 kuukaudessa siitä, kun palkka on jäänyt saamatta. Se on heidän asiansa selvittää, onko työnantaja maksukyvytön vai maksuhaluton, kun jälkimmäisessä tapauksessa ei palkkaturva mitään maksa.
Siis missä oppilaitoksessa näin toimitaan???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tehnyt tänä syksynä töitä osa-aikaisesti, noin 8h/viikko, kahdelle eri työnantajalle. Sen lisäksi minulla oli mahdollisuus saada ansiosidonnaista. Mutta, mutta: en saa palkkatodistusta toiselta tämän syksyn työnantajaltani. Niinpä en saa työttömyyskorvausta, jonka laskennassa pitäisi tietysti huomioida nämä osa-aikatyöt. En siis ole myöskään saanut palkkaa tältä toiselta työnantajalta koko syyslukukauden aikana.
Ei olisi pitänyt mennä tekemään töitä näin typerälle työnantajalle! Tai sitten olisi vain pitänyt pitää nämä työt omana tietona, eikä kertoa niistä työttömyyskassalle.
Tilillä on 3,40€ ja pitäisi maksaa joulukuun vuokra. Jääkaappi on tyhjä.
Laitanko liiton lakimiehen tämän petollisen työnantajan perään, vai mitä teen? Selitin tilanteen työttömyyskassalle jo lokakuun alussa, mutta eivät kuulemma voi tehdä mitään ilman sitä h*lvetin palkkalaskelmaa. Kevätlukukaudellekin pyytelivät töihin siihen pirun oppilaitokseen. Enpä mene.
Ei sun tarvi sanoa, kun taikasana. Juttelette liiton lakimiehen kanssa seuraavaksi näistä asioista. Yleensä silloin alkaa rahaa ja postia tippuu.
Liiton lakimiehellä uhkaaminen on toiminut minullakin. Sitten vasta tuli palkat tilille, firmasta ei ollut vastattu enää edes meileihin ja puheluihin jossain vaiheessa.
Ei sun tarvi sanoa, kun taikasana. Juttelette liiton lakimiehen kanssa seuraavaksi näistä asioista. Yleensä silloin alkaa rahaa ja postia tippuu.