Huhuu!Onko muita lapsettomuushoidolla vauvoja saaneita?
Meillä molemmat lapset on onnistuneiden hoitojen tulosta:)Mieltä vain askarruttaa miten hoitaa nyt ehkäisy?Miten te muut olette toimineet ja mitä ehkäisyä käytätte jos mitään?Vai saako lisää lapsia tulla jos niin onnellisesti käy?
Kommentit (10)
Tai ei nyt meilläkään ihan kaikkea kokeiltu... Tasan vuosi sitten aloitimme hormoonien käytön, ja tarkoitus oli että jos ei sillon tärppää niin syksyllä jatketaan. Ja mä olin ihan varma, kun ei ekaan inssiin päästy (olis sijoittunut viikonloppuun, ja julkisella kun ei sillon olla töissä...) ja lääkärikin totesi että kokeillaan nyt tämä kierto sitten kotikonstein, että syksyllä jatkuu nää jutut, mutta sitten tärppäskin, ja pitkän aikaa oli olo tosi outo, ei uskonut todeksi mitä tapahtu... No, toinen tulikin sitten pois jo heti alkumetreillä, ja mulla oli mieli maassa, että näinkö tässä kävi (yksi km 07/02), mutta toinen jaksoi ja helmikuussa valloitti äidin ja isän sydämen!
Meillä ei ole mitään ehkäisyä, ja mä olen sitä mieltä että toinen saa tulla kun on tullakseen... Mies tosin haluis odottaa että poitsumme kasvaa vähän isommaksi, muttei varmaan pistäis pahaksi vaikka tulisinkin piankin raskaaksi, jota tuskin tapahtuu... Aika näyttää. Mutta jokainenhan tekee miten haluaa, ja kyllä mekin ollaan niiiiiiiiiiin onnellisia tästä yhdestäkin, jos niin on tarkoitettu!
Napero
Mun pikkuinen on saanut alkunsa koeputkihoidolla. Me käytiin läpi kolme inseminaatiota ja kolme IVF:ää. Onneksi tästä kolmannesta vihdoin ja viimein tärppäsi! Sitten siihen ehkäisyys.. lapsen isä kuoli ennen lapsen syntymää.. sniif.. tosi tehokas ehkäisykeino, mutta en suosittele. Aika rankkaa käydä loppuraskaus, synnytys ja lapsen ensimmäiset kuukaudet läpi surun murtamana.
t. hmmmm
meidän tyttö on jo pian 9kk ja tosiaan pitkään häntä askarreltiin. mitään varsinaista syytä ei tuohon lapsettomuuteen löydetty... mutta neljännen inseminaation (pistoksilla vauhditettuna) jälkeen onnisti ja noita inssejä ennen käytiin aikamoinen litania läpi muita kikkoja ja hormonihoitoja. mutta nyt tuo ihana lopputulos nukkuu tyytyväisenä sängyssään :D ja ehkäisystä sen verran että nyt ei käytetä mitään ehkäisyä kun pikkukakkonen saa tulla jos on tullakseen. en enää rahojani haaskaa pillereihin tai muihin :D
niin että voimia ja aurinkoa sinun elämääsi! rankan kokemuksen olet joutunut läpi käymään!
icsi:n pas-poika. Ehkäisyä ei olla käytetty ja tosin vasta muutamat kuukautisetkin ovat olleet. Jos nyt niin hyvä tuuri kävisi, että tulisi luomulapsi, niin ottaisimme sen ilolla vastaan. Ehkä syksyllä menemme uuteen pas:iin. Myöhemmin saatan laitattaa hormoonikierukan terveydellisistä syistä, ei ehkäisyn takia.
Hmmmm voimia kovasti sinulle. Onneksi sinulla on ihana lapsi, jaka varmasti antaa voimia vaikeinakin hetkinä.
ja tytöllä on ikä muutaman päivän päälle 11 kk. Emme ole käyttäneet mitään ehkäisyä tytön syntymän jälkeen ja toinen olisi ollut tervetullut milloin vain. No, luomuvauvaa ei meille ole ainakaan vielä suotu ja olimmekin jo ensimmäisessä inseminaatiossa ( jota edelsi hormonipistokset kuten esikoisenkin kohdalla) tässä pikkukakkosprojektissa mutta nyt ei käynyt niin hyvä onni, että olisi ensimmäinen inssi onnistunut. Kesaäkuussa taas uudestaan ja toivotaan, että onni olisi myötä.
Olen kuitenkin jo hieman pohtinut tätä ehkäisyasiaa mahdollisen toisen lapsen jälkeen. Miehen mielestä lapsilukumme on täysi kahden lapsen jälkeen ja vaikka itse haluaisin useamman niin luultavasti kahteen lapsilukumme jää. Tuntuisi kuitenkin jotenkin hullulta aloittaa ehkäisy, koska esikoistakin luomuilimme melkein 3 vuotta eikä plussan plussaa tuona aikana tullut. Toisaalta voisin kuitenkin tulla raskaaksi kotikonsteinkin, koska kummassakaan meistä ei ole mitään suurta vikaa, miehessä ei mitään ja itsenikin on diagnosoitu selittämättömän ja lievan munasolun kypsymishäiriön välimaastoon.
Luultavasti miehen suhtautuminen mahdolliseen mutta mielestäni epätodennäköiseen " vahinkoon" vaikuttaa ehkäisypäätökseen toisen lapsen jälkeen ( jonka toivottavasti siis vielä saamme). Itse olen hieman sitä mieltä, että ehkäisyä ei oteta käyttöön, koska ei se kolmas lapsikaan mikään maailmanloppu olisi. Vaikea juttu kaiken kaikkiaan.
Tällä hetkellä ei käytetä mitään ehkäisyä, alussa oltiin kondomilinjalla ja nyt moukantuurilla. :) Tuntuu ihan turhalta mitään " kunnon" ehkäisyä alottaa kun esikoistakin tehtiin kolme vuotta ja vasta eka IVF toi tuloksen. Meillä mies on terve ja mulla PCO.
Luomulapsi olisi tervetullut, joskin jännittää kovasti että entä jos, miten jaksan yms. Mies toivoo jo toista, itse vielä tahtoisin odottaa. Katsellaan miten käy. En oikein jaksa uskoa että tärppäisi ilman lekurisedän avustusta.. Mutta olis se lopen iloinen yllätys. ;)
Quarra ja neiti 5kk
Toisella IVF:llä saatiin poika joka nyt 9kk. Lapsettomuuden syy minun vaikea endometrioosi (mm. munajohtimet tukossa). Ehkäisyä ei luonnollisesti tarvittaisi mutta syön pillereitä 6kk putkeen endon takia. Pakkasukot käytetään joskus jos mahdollista mutta ei vielä ainakaan vuoteen....
Ja sama tilanne kuin Quarralla, että on erittäin epätodennäköistä, että luomusti tulisin raskaaksi, mutta silti jollain puolialitajuisella tasolla odotan ja toivon sitä. Tosin ihan vielä ei mahdollistakaan, kun ollaan käytetty kondomeita, koska esikoisen kanssa on ollut niin rankkaa, että en ole vielä halunnut tulla raskaaksi - niin epätodennäköistä kuin se onkin.
Pian kuitenkin jätetään kortsut kaappiin. Toinen olisi niin toivottu sitten jossain vaiheessa.
Olivia
mutta ongelmia vauvan saamisessa oli melkoisesti ja avuksi tarvittiin hormoneja. Syynä ongelmiin oli endometrioosi.
Alkuun ei käytetty mitään, nyt ehkäisynä kondomi ja myöhemmin ajattelin kokeilla hormonikierukkaa. Sen kun pitäisi pitää kurissa myös tuota endometrioosia.