Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huoh . Työkaveri taas saikuttaa. Muka flunssa. Soitti tänne ja ääni kuulosti ihan terveelle

Vierailija
04.12.2018 |

Uskokoon ken haluaa

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olin kerran töissä mykoplasmassaja keuhkoklamydiassa, yskin aivan tolkuttomasti. Rtg-kuvista ja lääkärillä löytyi vielä keuhkoputkentulehdus, poskiontelotulehdus ja alkava keuhkokuume. Paitsi että kuumetta ei ollut, ja pomolla oli kuumemittari jolla mitattiin lämpö, ja vain kuumeessa sai olla pois 😁 harmi vain, ettei mulle nouse kuume lähes koskaan.

Pomo sitten soitti työterveyteen josta lääkäri vahvisti, että nyt nopeasti saikulle ainakin viikoksi (ei ollut vielä ehtinyt sairauslomatodistusta kirjoittaa kun odotti tutkimusten tuloksia, mutta selvää oli että hyvin sairas olin)

Minullakin on ollut mykoplasma. Puoli vuotta olin todella sairas. Siitä sain sitten töissä saikuttajan maineen. Kaupungilla jouduin kulkemaan töihin palattuani hengityssuojaimen kanssa, kun keuhkot olivat menneet sairastamisen takia niin heikkoon kuntoon.

Vierailija
42/50 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli keuhkoputkentulehdus 2 kk sitten ja uudestaan nyt. Kysyin itsekin lääkäriltä, onko tähän joku syy, miksi näin. Mutta hänen mukaansa se vrmaan on eri virus. Tosin miksi sairastun, niin luulisin liian työkuorman vaikuttaneen. Työvoimaa ei ole tarpeeksi, joten viimeisten 3 viikon aikana jouduin tekemään yli 20 h ylitöitä. Tai eihän kukaan voi pakottaa, mutta se vaikuttaa niin monen ihmisen elämään jos niitä ei tehdä määräaikaan mennessä. Mutta sitten se taas kostutuu sairastumisena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lintsasin vuosia työpaikalla, kun olin koko ajan työkaverien mielestä "sairaana". Kaksi influenssaa, lukemattomia flunssia, silmä- ja korvatulehduksia, äänen vienyt kurkunpääntulehdus, joka kesti kolme viikkoa jne. Ihmettelin, kun sairastin myös lomilla ja vapaapäivinä. 

Onneksi lopulta löytyi syöpä, jota olin ehdottanut viisi kertaa työpaikkalääkärille. 

Vierailija
44/50 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli keuhkoputkentulehdus 2 kk sitten ja uudestaan nyt. Kysyin itsekin lääkäriltä, onko tähän joku syy, miksi näin. Mutta hänen mukaansa se vrmaan on eri virus. Tosin miksi sairastun, niin luulisin liian työkuorman vaikuttaneen. Työvoimaa ei ole tarpeeksi, joten viimeisten 3 viikon aikana jouduin tekemään yli 20 h ylitöitä. Tai eihän kukaan voi pakottaa, mutta se vaikuttaa niin monen ihmisen elämään jos niitä ei tehdä määräaikaan mennessä. Mutta sitten se taas kostutuu sairastumisena.

Hoitaja totesi minulle syöpäosastolla, että huonokuntoiset ihmiset sairastuvat keuhkoputkentulehduksiin. Oletan, että olin huonossa kunnossa ennen syöpädiagnoosia. 

Vierailija
45/50 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saikuttaja hoidetaan pois niin että ensin vaaditaan jokaisesta sairauspoissaoloista lääkärintodistus sovitulta työterveyslääkäriltä. Sitten tehdään työkykyarvio. Seuraavaksi järjestetään työntekijälle kevyt työtehtävä, jonka todetaan seuraavissa YT:ssä olevan jatkossa tarpeeton. Ja potku perseelle.

Meil oli tollanen tapaus. Se suolattiin tyylillä veke. Kevyet hommat oli tyhjien pahvilaatikoiden kokoaminen. Sen pinna kesti 2kk sitä ja otti lopputilin.

Vähänkään älykkäämpi saikuttaja ei anna mahdollisuutta tuollaiselle itsensä kaltoinkohtelulle. Taikatemppuna masennus-saikku ja siitä aika ajoin "parantuminen" ja "uudestaan sairastuminen". Sopii yrittää kieroilla masennuksesta saikuttelevan kanssa.

No voidaan myös irtisanoa, jos työkyky on alentunut riittävästi.

Eihän työkyky silloin ole alentunut, jos se palautuu aika ajoin tasolleen, kun käydään masennus-saikkujen välissä vähän aikaa töissä, kunnes aina alkaa uudestaan pää leikkimään.

Ei välttämättä ihan noinkaan https://www.kuntatyonantajalehti.fi/2015/5/tyosuhteen-paattaminen-saira…

Vierailija
46/50 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua vituttaa tuommoiset kyttääjät.

Olen itse osatyökyvyttömyyseläkkeellä fyysistä invaliditeettia aiheuttavan sairauden takia. Päällepäin vammani ei näy, mutta silti se vaikeuttaa kaikkea tekemistä. Kävelemistä, tietokoneen käyttämistä, keskittymistä, ihan kaikkea.

Teen siksi töitä vain 20 tuntia viikossa ja siitäkin osan etänä.

Työpaikalla kuuluu varsinkin kiireisimpinä aikoina nurinaa vähäisistä työtunneista ja osa projektipäälliköistä ihan tosissaan odottaa, että tekisin 40 tunnin työt 20 tunnissa. Ihan mahtavaa.

Olen ottanut tavaksi sanoa, että jos on ongelmaa niin tervemenoa keskustelemaan esimieheni tai henkilöstöpäällikön kanssa. Vielä ei ole kukaan mennyt.

Vierailija
47/50 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saikuttaja hoidetaan pois niin että ensin vaaditaan jokaisesta sairauspoissaoloista lääkärintodistus sovitulta työterveyslääkäriltä. Sitten tehdään työkykyarvio. Seuraavaksi järjestetään työntekijälle kevyt työtehtävä, jonka todetaan seuraavissa YT:ssä olevan jatkossa tarpeeton. Ja potku perseelle.

Meil oli tollanen tapaus. Se suolattiin tyylillä veke. Kevyet hommat oli tyhjien pahvilaatikoiden kokoaminen. Sen pinna kesti 2kk sitä ja otti lopputilin.

Vähänkään älykkäämpi saikuttaja ei anna mahdollisuutta tuollaiselle itsensä kaltoinkohtelulle. Taikatemppuna masennus-saikku ja siitä aika ajoin "parantuminen" ja "uudestaan sairastuminen". Sopii yrittää kieroilla masennuksesta saikuttelevan kanssa.

Masentunutta ei tarvitse loputtomiin pitää. Jos ei kohene, niin heippa. Työnantajalla ei mitään velvoitetta pitää loputtomiin jotain listoilla. Meil oli duunissa yks jätkä, joka sais saikuttamisesta varmaan mitalin jos niitä jaettais. Se oli selän takia veke koko aika. Sitten pomo pisti sen löysempiin hommiin ton saikun takia. Se joutu muttereita lajittelee ja sille hommattiin tuoli mistä ei voi valittaa. Se on suunniteltu istumatyöhön täydellisesti. Vttu se oli raivona. Se ei pystyny enää selästä saikuttaa, niin se valitti liittoon. Liiton äijät pamahti duuniin tutkimaan asiaa. Ne äijät totes ettei pomo riko mitään sääntöjä, että on normien mukaan annettu kevyt työ ja otettu huomioon erikoistuolilla selän vaivat. Sit tuli yyteet ja se oli eka, joka lähti ja tokana lähti toinen saikkukone, mut se ei ollu niin paha.

Vierailija
48/50 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikeasti olet sairas ja paljon poissa niin ei sellaisia työkavereita haukuta. Ehkä hiukan ärsyttää jos joutuu toisen hommia tekemään, mutta kun toinen on kipeä niin on kipeä, vaikkakin usein.

Mutta ne tekosairaat ovat niitä mitä oikeasti inhotaan. Tekosairas on sairaana usein ma tai pe tai jopa molempina päivinä, vähintään kerran kuukaudessa. Sairaus iskee myös kummasti jouluna ja juhannuksena, varsinkin jos omat lomatoiveet eivät ole menneet läpi. Työpaikkani tekosairas on myös aina kesällä kuukauden sairaana, jos loma on heinäkuussa, selkäsairaus tai olkapää vihotus iskee kesäkuussa, jos loma elokuussa niin sitten sairastetaan heinäkuu. Tätä on jatkunut viisi vuotta peräkkäin! Tekosairas myös on niin pöljä että laittaa someen paljastavia päivityksiä ettei oikeasti olla sairaana oltu (esim. tämä selkävaivainen kehuskeli maalanneensa mökin seiniä). Tekosairas on myös tavattu risteilyllä vaikka keppien kanssa (nilkka murtuneena) ei voi töihin tulla tekemään kevyttä toimistotyötä, mutta ryyppäämästä se ei estänyt.

Kyllä työpaikalla tiedetään ketkä ovat oikeasti sairaita (vaikka usein olisivatkin) ja ketkä vain saikuttavat.

Vierailija
49/50 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen vielä opiskelija mutta ryhmätöissä näkee aina kuka on oikeasti sairas.

Sairas WhatsApissa: Moi, oon kipeenä tänään ja en pääse tulemaan luennolle, sori

Tekosairas WhatsApissa: Moi, siis oon hirveen kipeenä tänään, kauheesti kuumetta ja ääni ei lähde siis ihan hirveetä just niin tyypillistä mä ja mun vastustuskyky...LOL

Vierailija
50/50 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei koittakaa nyt vähän ymmärtää meitä huonokuntoisia! Kun ei vaan ole vastustuskykyä, vaan aina tarttuu!

Ja syön niin paljon monivitamiineja kuin mahdollista!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme