Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huoh . Työkaveri taas saikuttaa. Muka flunssa. Soitti tänne ja ääni kuulosti ihan terveelle

Vierailija
04.12.2018 |

Uskokoon ken haluaa

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen raskaassa suorittamassa työssä yhtiössä joka ei välitä henkilökunnaltaan tipan tippaa. Jopa lakisääteisiä asioita ei tapahdu jos ne vaan koskee meitä. Säästöä pitää tehdä lisää ja alimiehityksellä tehdä töitä kun ”ei saada sijaisia”.

Jotenkin olen n joka toinen kuukausi sairaana. Kulumia, kuumetta, tulehduksia olkapäissä ja käsissä.

Ei voi mitään . En oikein keksi että miten tätä tilannetta voi muuttaakin.

Vierailija
22/50 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli myös joskus työkaveri, joka ei tainnut ikinä tehdä täyttä työviikkoa kun aina "lapsi sairastui" ja sitten itse tietenkin heti perään pariksi päiväksi. Yleensä tämä flunssa alkoi aina torstaina tai sunnuntaina.

Kun lapsi täytti 10, kokivat he ihmeparantumisen. Kerrassaan ällistyttävää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä mainittiin että aloittajan pitäisi miettiä mikä on työpaikalla pielessä. Ei se ole työntekijöiden homma alkaa tekemään yksittäisen työkaverin saikuista mitään yhteisön ongelmaa. Jokainen hoitaa oman ruutunsa ja saikuttajat nyt vaan on monesti laiskempia ja herkempiä jäämään pois töistä. Syyt tietenkin vaihtelee mutta perustana on se ettei se joillain ole se kynnys jäädä pois kovin korkea.

Kyllä, mutta ei myöskään ole työntekijän asia alkaa tekemään mitään julkisia puhelinäänidiagnooseja. Jos poissaolija on tapasaikuttaja on esimiehen asia ottaa asia puheeksi poissaolijan kanssa. Ap:lla tässä tapauksessa on kuitenkin aikaa kirjoitella vauvapalstalle näköjään, ja liekö jo soiteltu kaikki kaverit samaa valitellen läpi...

Vierailija
24/50 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin kerran töissä mykoplasmassaja keuhkoklamydiassa, yskin aivan tolkuttomasti. Rtg-kuvista ja lääkärillä löytyi vielä keuhkoputkentulehdus, poskiontelotulehdus ja alkava keuhkokuume. Paitsi että kuumetta ei ollut, ja pomolla oli kuumemittari jolla mitattiin lämpö, ja vain kuumeessa sai olla pois 😁 harmi vain, ettei mulle nouse kuume lähes koskaan.

Pomo sitten soitti työterveyteen josta lääkäri vahvisti, että nyt nopeasti saikulle ainakin viikoksi (ei ollut vielä ehtinyt sairauslomatodistusta kirjoittaa kun odotti tutkimusten tuloksia, mutta selvää oli että hyvin sairas olin)

Vierailija
25/50 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme kitinää. Lumityöt pitää tehdä silloin kun lunta tulee

Vierailija
26/50 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tuleekin hyvä vapaa putki kun saikuttaa tämän ja huomisen. Sitten on itsenäisyyspäivä ja pekkas perjantai.

Vierailija
27/50 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saikuttaminen on niin kovin helppoa. Lääkärin on todella vaikea poissulkea joidenkin vaivojen olemassaoloa. Jos saikkua hakee sellainen henkilö, jolla on oikeaa kokemusta esimerkiksi selkä-, olkapää- ja niskakivuista tai esim. masennuksesta, niin sellainen henkilö saa kyllä saikkua joka kerta, kun tietää miten se lääkäri tutkii ja taivuttelee käsiä (tämä olkapääsaikutuksessa) ja osaa ilmoittaa kivusta oikealla hetkellä. Olematonta selkäkipua lääkäreiden on todella vaikea todistaa olemattomaksi. Selällä on helppo saikuttaa viikko ja sitten yks kaks ei enää vihlokaan. Samalla on myös saatu varma väh. viikon saikkukeino tulevaisuuteen, kun selkää voi taas alkaa vihloa, ja mikä pahinta -ihan milloin vaan.

Onneksi tyhmyys ei katoa koskaan.

Vierailija
28/50 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme kitinää. Lumityöt pitää tehdä silloin kun lunta tulee

Yleensä ne tehdään pahemman myräkän loputtua, siiten kun lumisade taukoaa.

Vierailija
29/50 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Flunssa ei todellakaan ole mikää syy olla pois töistä. Herrajumala mitä laiskottelua!

Meillä komennetaan flunssaiset kotiin.

Vierailija
30/50 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se sinulle soitti? Eikös pitäisi pomolle soittaa eikä työkaverille? Mistä sä erotat ihmisen äänestä, onko se kipeä? Ei kaikilla mene flunssassakaan nenä niin tukkoon, että ääni honottaisi. Mutta tietysti - toiset on mestareita tietämään kaiken toistenkin puolesta :)

Vierailija
31/50 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tollaset ihmiset on kyllä hienoja. Ja ne, jotka ovat kolme päivää omailmoitussaikella ärhäkän kuumeflunssan takia. Torstaina töihin tullessa ei enää mitään oireita, ei niiskutusta, ei kröhän poikastakaan. Vituttaa ihmiset joiden työmoraali on ameeban luokkaa.

Vierailija
32/50 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi se sinulle soitti? Eikös pitäisi pomolle soittaa eikä työkaverille? Mistä sä erotat ihmisen äänestä, onko se kipeä? Ei kaikilla mene flunssassakaan nenä niin tukkoon, että ääni honottaisi. Mutta tietysti - toiset on mestareita tietämään kaiken toistenkin puolesta :)

No sinäkin varmaan ymmärrät, että ongelma ei ole työnsä hoitavan henkilön satunnaiset sairastelut, vaan henkilöt, jotka säännöllisesti pidentävät viikonloppua jommasta kummasta päästä. Mutta poissaoloja seurataan kyllä, kun ne YT aljaa, niin kyllähän noille tapauksille ysein jää luu käteen. Vaikka jää se silloin monelle hyvälle työntekijälle myös.

Vierailija
33/50 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Flunssa ei todellakaan ole mikää syy olla pois töistä. Herrajumala mitä laiskottelua!

Meillä komennetaan flunssaiset kotiin.

Niin meilläkin. Pomo sanoo aina, että täällä ei saa kunniamitaleita siitä, että tulee kipeänä töihin sairastuttamaan muutkin. Mieluummin se yksi pois kuin viikon päästä koko porukka. Meillä on töissä muutama aika vaikeaa autoimmuunisairautta sairastava tyyppi - he ovat täysin työkykyisiä ja -kuntoisia, mutta ns. tavalliset virustaudit vievät heidät helposti aika huonoon kuntoon. Haluamme suojella heitäkin parhaamme mukaan kaikilta tartunnoilta.

Vierailija
34/50 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ihminen saikuttaa paljon on siihen olemassa yleensä ihan syynsä. Kaikkea ei työkavereille, eikä edes pomolle tarvitse kertoa. 

Kannaittaisi ehkä miettiä miten sitä motivaatiota voisi työpaikoilla nostaa ja vähentää sairaspoissaoloja mikäli niitä omassa työpaikassa sattuu paljon.

Eiköhän kuitenkin suurimmalla osalla ole tavoite nauttia elämästä ja siihen kuuluu töissä viihtyminen ja sitä kautta elämän merkityksellisyys.

En yhtään ihmettele että teidän valittajien työkaverit saikuttaaa, kertoo paljon työyhteisöstä ja imapiiristä, ilmeisesti tunneäly ja kokonaiskuvan hahmotus on aika suppea.

Saitsukoneille voi sanoa, että miksi olla sellaisessa paikassa jos ei viihdy. Normi sairausloma on ok ja sille ei voi mitään, mutta kun sama henkilö on poissa 2 kertaa kuussa pe-ma, niin sillon kannattais mennä jatkotutkimuksiin. Kukaanhan ei usko sellaista ihmistä, joka on säännöllisesti pois. Meillä on töissä ihminen joka on varmaan lääkärikirjan verran tauteja ja kolotuksia vetänyt läpi. Tämä sama ihminen sitten myös valittaa, kun hänen työt on rästissä ja kukaan muu ei ole voinut hoitaa niitä. Ja tämä on siis toistuvaa touhua. En minä rupea ja eikä muutkaan enää ala kuormittaa omaa työtään sen takia, että yksi makoilee himassa tai pyörii ikeassa. Kyllä minä hoidan toisen työt jos on kipeä aidosti. Tämä henkilö on bannissa minulle ja muutamille muille.

Eikä sen saikuttelu meitä haittaa, meitä haittaa sen ainainen valitus työstä ja siitä kun kukaan ei ole tehnyt niitä sen töitä ja deadlinet paukkuu. Ollaan me sitä autettu silloin alussa, kun ilmotti sairastumisesta. Hyvään yhteisöön kuuluu vetää samaa köyttä ja venyä, mutta kun tajuttiin sen päivityksistä ja siitä että on koko aika veke, niin se ymmärrys loppui.

Vierailija
35/50 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saikuttaja hoidetaan pois niin että ensin vaaditaan jokaisesta sairauspoissaoloista lääkärintodistus sovitulta työterveyslääkäriltä. Sitten tehdään työkykyarvio. Seuraavaksi järjestetään työntekijälle kevyt työtehtävä, jonka todetaan seuraavissa YT:ssä olevan jatkossa tarpeeton. Ja potku perseelle.

Vierailija
36/50 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon töissä se ainainen saikulla olija ja mua ahdistaa ajatella, että näin musta ajatellaan. Mä oon tosi allerginen ihminen ja kun kysyin lääkäriltä miks saan aina jonkun flunssan hän sanoi että allergian takia limakalvot on aina vähän ärtyneet. Ne nappaavat kaikki pöpöt helpommin kuin terveet. Tämä ei näy päälle päin. Meillä moni tulee pikku flunssassa töihin ja saan sen lähes aina. Mulla myös flunssat kestää kauemmin. Lääkäri sanoi että flunssapöpöjä on yli 200 olemassa. Harvoin menee ääni tai tulee heti yskää. Yleensä eka tulee kurkku kipeäksi, nenästä valuu kirkasta räkää, tulee voimaton olo ja kuumetta. Vasta jos flunssa etenee ylähengitystietulehduksesta alahengitysteihin, tulee yskä. Vasta flunssan keskivaiheilla ja lopussa räkä paksunee ja limakalvot on niistämisestä tukossa ja voi vaikuttaa ääneen.

Jos tulee töihin flunssan alussa kun nenä vuotaa ja ääni on vielä normaali, tartuttaa kaikki. Jos jää pois vasta kun tila on pahentunut ja kuulostaa sairaalta, flunssa kestää yleensä pidempään ja saikku kestää kauemmin. Ennen minäkin jäin töihin näyttämään että olen kipeänä. Nyt jään heti pois itseni ja muiden takia. " Anteeksi " nyt vain!!!

Vierailija
37/50 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoilla työkavereilla ollut flunssa jo useamman kerran tänä syksynä. Voiko flunssa iskeä jatkuvasti, kymmenen kertaa vuodessa?

Vierailija
38/50 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saikuttaja hoidetaan pois niin että ensin vaaditaan jokaisesta sairauspoissaoloista lääkärintodistus sovitulta työterveyslääkäriltä. Sitten tehdään työkykyarvio. Seuraavaksi järjestetään työntekijälle kevyt työtehtävä, jonka todetaan seuraavissa YT:ssä olevan jatkossa tarpeeton. Ja potku perseelle.

Meil oli tollanen tapaus. Se suolattiin tyylillä veke. Kevyet hommat oli tyhjien pahvilaatikoiden kokoaminen. Sen pinna kesti 2kk sitä ja otti lopputilin.

Vierailija
39/50 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoilla työkavereilla ollut flunssa jo useamman kerran tänä syksynä. Voiko flunssa iskeä jatkuvasti, kymmenen kertaa vuodessa?

Oikein huonolla tuurilla voi. Mutta silloin kannattaa kyllä selvittää, miksi on niin huono vastustuskyky.

Vierailija
40/50 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meil oli tollanen tapaus. Se suolattiin tyylillä veke. Kevyet hommat oli tyhjien pahvilaatikoiden kokoaminen. Sen pinna kesti 2kk sitä ja otti lopputilin.

Vähänkään älykkäämpi saikuttaja ei anna mahdollisuutta tuollaiselle itsensä kaltoinkohtelulle. Taikatemppuna masennus-saikku ja siitä aika ajoin "parantuminen" ja "uudestaan sairastuminen". Sopii yrittää kieroilla masennuksesta saikuttelevan kanssa.

No voidaan myös irtisanoa, jos työkyky on alentunut riittävästi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yksi