Pyöräilykypärä päässä kesällä,mutta ei talvella?
Monet ihmiset pyöräilee ympäri vuoden,mutta käyttää pyöräilykypärää vain kesällä. Mikä mahtaa olla tässä ajatuksena? Mielestäni kypärää olisi hyvä käyttää myös talvella. Mitä mieltä olette?
Kommentit (32)
Onko pieni kypärä jokin syy olla käyttämättä kypärää?
Olen huomannut saman jutun,kypärä on kesällä päässä mut talvella ei! Naapurin rouvalla tämä tyyli.
Kiinnostaako tämä oikeasti sinua vai tahdotko vain moralisoida? Kannattaa käydä kysymässä siltä pyöräilijältä. Omakohtaista kokemusta minulla ei ole pipopyöräilystä, kypärän alla on fleece-huppu.
Millainen klitoriksenhuppusi muuten on?
Minun kypärä ei ainakaan mahdu pipon kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ei sen ole tarkoituskaan. Siksi on kypäräpipo.
Aattele jos kompastuisi eikä klitoriksen huppu olisikaan suojaamassa!
Eihän se niin paljon satu jos kaali edellä hankeen humpsahtaa.
Jää ei ole niin kovaa kuin asfaltti. Voi pyöräillä ilman kypärää
Harva edes pyöräilee kesällä tai talvella. Eiväthän suomalaiset enää edes hiihdä!
Mulla nastarenkaat joten en tarvitse kypärää.
Joskus tosin miettinyt kypärän hankintaa.
Ei pyöräily tosiaankaan vaadi kypärää. Jos sitä käyttää kesäisin niin lain kirjainkin täyttyy. Kypärää on sen mukaan yleensä käytettävä, laki on siis ohjeellinen.
Kypäriä hankkiessa kannattaa ottaa reilu koko niin mahtuu paksumpikin pipo kypärän alle.
Vierailija kirjoitti:
Kypäriä hankkiessa kannattaa ottaa reilu koko niin mahtuu paksumpikin pipo kypärän alle.
Kesällä sitten mennään kypärä takaraivolla kun ei päässä pysy?
Vierailija kirjoitti:
Oisko syytä ostaa isompi kypärä?
Ehdottomasti kypärä päähän myös talvella.!! Pienikin kypärä suojaa päätä,joten ei kannata jättää hyllyyn pölyttymään.!!
Talveksi voi ottaa ne pehmusteet pois niin menee paremmin pipon kanssa. T. Jättipää joka ei löydä hyvin istuvaa kypärää.
Pyöräilykypärän istuvuus kärsii jos alla on paksu pipo. Näin ollen kypärän antama suoja heikkenee huomattavasti.
Vierailija kirjoitti:
Talveksi voi ottaa ne pehmusteet pois niin menee paremmin pipon kanssa. T. Jättipää joka ei löydä hyvin istuvaa kypärää.
Jos kypärässä ylipäätään on irroitettavat pehmusteet.
Teini tykkää pitää neulepipoa mopokypärän alla,ja ostettiin kypärä sen mukaan että varmasti mahtuu.
Koska kypärä ei mahdu useimpien pipojen päälle. Itse käytän kyllä kypärää ja sen alla tuubihuivia tai tosi ohutta pipoa.