Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Selkounien taito?

Vierailija
03.12.2018 |

Onko sinulla selkounien taito? Opitko taidon itsestään vai opettelitko sen? Kuinka paljon pystyt vaikuttamaan omiin uniisi? Millaisia selkounia näät?

(selkouni = tiedostat unessa näkeväsi unta ja pystyt hallitsemaan sen tapahtumia)

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitsen unia sen verran, että en nää pahoja unia. Itsestään opittu.

Vierailija
2/5 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesta asti ollut spontaanisti, mutta vain ajoittain. On paljon unia, joissa en ole tietoinen olevani unessa ja joihin en voi vaikuttaa. Mutta sitten välillä tulee niitä, joissa tiedän koko ajan olevani sivusta katsojana, ja pystyn valitsemaan millaisia tapahtumia unessa luon. Stressi vähentää mulla selkounia, samoin liian vähä unen määrä. Kesälomilla näen todella paljon selkounia, kun saa nukkua ilman kellon orjuutta ja on rento fiilis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tavallisten" unien aikana en näe selkounia. Olen kuitenkin opetellut pois painajaisista selkounien avulla.

Työstin näitä toistuvia painajaisia ensin valveilla. Rohkaisin itseäni siihen, että voisin muuttaa painajaisen kulkua haluamaani suuntaan nukkuessani, eikä minun tarvitsisi herätä siihen silmittömän kauhun vallassa.

Ensin kävi niin, että aloin hiljalleen tajuta unessa, että "tämä on nyt taas se sama painajainen". Heräilin silti yhä kesken unien, kun en uskaltanut viipyä unessa kauempaa, enkä luottanut kykyyni muuttaa unta.

Kunnes yhtenä yönä lopulta rohkaistuin ja ajattelin:"tiedän, että tämä on vain unta. Tiedän, etten kuole oikeasti. Tiedän, että tämä ei ole totta. Tiedän, että minä itse hallitsen tätä juttua." Siis ajattelin nukkuessani ne samat ajatukset, joita olin ajatellut valveilla.

Siinä samassa uni muuttui ja tunsin itseni liki jumalolennoksi. Ohjasin tilannetta, koko uni oli vallassani  ja kaikki tapahtui ajatukseni voimalla. Se oli uskomaton, sanoinkuvaamaton kokemus.

Painajaiset eivät ole sen koommin palanneet, mikä melkein harmittaa, sillä haluaisin kokea tuon täydellisen hallinnan tunteen uudelleen.

Vierailija
4/5 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin mieluummin enneunien näkemisen taidon ja niin, että voisin hallita näkeväni esim. seuraavan arvonnan lottonumerot.

Vierailija
5/5 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nään/muistan mun unia sen verran että siis "nään unta" ehkä kerran vuodessa, jos sitäkään. :D Tänä vuonna oon nähny kaks kertaa kai unta ja se tuntuu jo paljolta.

Joskus muistan et oisin nähny tollasii unia, että tiiän koko ajan että tää on unta, mut en oo ihan varma ku nään niin harvoin unia....