Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muutto 22.12. Miten viettäisitte joulua vai viettäisittekö ollenkaan?

Vierailija
03.12.2018 |

Mies meni lupaamaan minulta kysymättä aikataulun muutoksesta. Muutenkin stressaa kaikki, itken vaan kun väsyttää ja minä olen se jonka tämä huusholli pitää pakata ja hoitaa jouluvalmistelut. Tekisi mieli vaan lähteä ja jättää kaikki.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko joulun vapaalla vai joutuuko teistä jompi kumpi töihin? Jos olette pyhät ja mahdollisesti jopa pidempään poissa töistä, unohtaisin sinuna jouluvalmistelut tänä vuonna. Kysyisin, olisiko aatoksi mahdollista päästä vaikka jomman kumman vanhenpien luokse. Joulupäivän ja tapanin käyttäisin sitten kaikessa rauhassa muuttolaatikoiden purkamiseen.

Vierailija
2/25 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ap, sä laitat sen miehen pakkaamaan ja vietät itse joulun (lasten kanssa,jos niitä on) vaikka laivalla.Problem solved. Oppiipahan mies  kysymään sulta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä viettäisin kyllä. Joulu on lempijuhlani.

Mutta jos olet kovasti väsynyt niin tuo idea siitä, että viettäisitte joulua ehkä muualla on kyllä oikein hyvä teidän ratkaisuksi.  

Vierailija
4/25 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lapsia?

Vierailija
5/25 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä oli viime vuonna tuo tilanne. Otettiin rennosti ja ostettiin kaupasta ruokia, muuten vain oltiin. Ei  me joulusta stressata muutenkaan. Mä kävin vielä vapaaehtoistöissäkin aattona iltapäivällä, kuten monena aiempanakin vuonna. 

Vierailija
6/25 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikein ole ketään jonka luokse voisi mennä, eli ollaan kotona muuttolaatikoiden keskellä. Yksi lapsi ja toinen syntyy maaliskuussa. Ja tiedän, että jos laitan miehen pakkaamaan niin tavaroita etsitään vielä pääsiäisenäkin.

Mä en nyt vaan jaksa tätä. Alunperin piti saada avaimet silloin perjantaina ja luovuttaa nykyinen koti uudenvuodenaattona, mutta ostajat olivatkin keksineet että pitää päästä jouluksi uuteen kotiin ja mies oli mennyt lupaamaan että talo on tyhjä 23. päivä.

ap

Vierailija
7/25 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No riippuu mitä kukakin joulun viettämiseen tarvitsee.. itse tarvitsen ympärilleni läheiset ihmiset, hyvää ruokaa jne. Ei väliä jos kaikki on vähän levällään. Riittää jos edes yksi huone laitettu missä viettää aikaa. Esim. olohuone. Eli vastaukseni on, että viettäisin joulua muutosta huolimatta.

Vierailija
8/25 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita kinkku uuniin ja sytytä kynttilä.

Et näe kynttilänvalossa epäjärjestystä.

Lasillinen hehkuviiniä ja oma kulta.

Puuttuuko sinulta muka jotain?

Vierailija
9/25 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamalla satasella saa ainakin Helsingissä 70 muuttolaatikkoa, ison pakettiauton ja kolme reipasta kantajaa. Pakkaaminen on kahdessa viime muutossa kestänyt useamman päivän, mutta purkaminen vain muutaman tunnin. Kunhan on pakannut hyvin, kämppä on siivottu ja on valmiiksi mietitty, mihin mikäkin tavara laitetaan.

Jouluruuat voi ostaa valmiina ja ei kun tonttulakki päähän ja Petteri Punakuonoa laulamaan.

Vierailija
10/25 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on romanttisin joulu ikinä. Pistätte kynttilän palamaan muuttolaatikon päälle ja syötte vaikka valmisruokaa. Ei mitään paineita joulusiivouksesta, valmisteluista tai koristeluista. Pienet lapset ei osaa lahjojakaan odottaa, ja te voitte sopia keskenänne että jätätte lahjat tänä vuonna väliin. Mikä seikkailu! Itse olisin aivan onnessani tuollaisesta joulusta.

Vierailija
11/25 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsisikö joku läheisesi auttamaan sinua pakkaamisessa?

Olen pahoillani, että sinulla on niin typerä mies, ettei hän pysty edes pakkaamaan muuttolaatikoita.

Joulun laittamiseen riittää muutama koriste, muovinen ja koristeltu minikuusi ja kaupasta ostetut tuotteet. Laittakaa yksi huone kuntoon ja pitäkää muuttolaatikot muissa huoneissa. Lapselle riittää, että olette yhdessä. 

Vierailija
12/25 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala laittamaan kamoja kasaan ja merkkaat ne laatikot mitä tarvitset saadaksesi mahdollisimman helposti ja nopeasti kotoisan tunnelman ja puratte vain ne laatikot ennen joulua.

Et leivo etkä tee itse ruokia vaan menet helpolla ja ostat kaiken kaupasta.

Vierailija
13/25 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon tullu kotiin jouluaattona vauva kainalossa 4 viikon vuodelevosta. Koko asunnon remppa oli juuri valmistunut ja mies pyyhki lattioita pölystä. Anoppi hoiti esikoista. Remppalaatikoita kattoon saakka ja muutyolaatikot purkamatta. Siitä sitten loota kerralla, ensin keittiö.

Toisella muuttokerralla olin pahasti kipeä ja taas sairaalassa ja mies ja teinit pakkasi. Olin ehtinyt pakata vain olkkarin. Muutimme taas rempan keskelle. Ainoa mitä sain tehdä, oli ajaa autoa.

Kuule kyllä siitä selviää ihan hengissä. Ei se nyt elämä kaadu. Pistät miehen töihin. Neuvot miten pakataan ja vaadit siltä jotain. Luota että se on aikuinen ja lakkaa olemasta miehesi äiti.

Vierailija
14/25 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinä viettäisin joulun yhdessä uudenvuoden kanssa.

Vierailija
15/25 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oikein ole ketään jonka luokse voisi mennä, eli ollaan kotona muuttolaatikoiden keskellä. Yksi lapsi ja toinen syntyy maaliskuussa. Ja tiedän, että jos laitan miehen pakkaamaan niin tavaroita etsitään vielä pääsiäisenäkin.

Mä en nyt vaan jaksa tätä. Alunperin piti saada avaimet silloin perjantaina ja luovuttaa nykyinen koti uudenvuodenaattona, mutta ostajat olivatkin keksineet että pitää päästä jouluksi uuteen kotiin ja mies oli mennyt lupaamaan että talo on tyhjä 23. päivä.

ap

Miehesi oli siis ajattelematon, mutta toisaalta ihanan ystävällinen teidän asuntonne ostaneita kohtaan. He ovat varmasti miehellesi todella kiitollisia. Ymmärrän kyllä, että sinua ottaa päähän.

Jos teillä ei kerran ole mahdollisuutta päästä muualle viettämään joulua, kannattaa varmaan palkata muuttofirma hoitamaan koko homma. Keskity sinä vain lastesi hyvinvointiin ja suunnittelemaan, mihin tavarat sijoittuvat uudessa kodissanne. Yritä antaa puolisollesikin anteeksi ennen joulua.

Vierailija
16/25 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo olisi ihana tilanne: joulu uudessa kodissa. Kunhan jokaiselle saa dängyn missä nukkua, niin millään muulla ei ole niin kiire. Pieni kinkku ja kaupan laatikot uuniin niin pääsee helpolla,ja runtuu joululta. Ja paljon kynttilöitä luomaan tunnelmaa

Vierailija
17/25 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkaa mutta älä kanna mitään, koska olet raskaana. Ostat kaikki ruuat valmiina ja katsot että sitä on, kun kaupat ovat kiinni. Helppo siivota, kun on tyhjä asunto. Jos olisi rahaa ostaisin lähtösiivouksen edelliseen kämppään joltain.

Vierailija
18/25 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Btw pakkaaminen on helpointa tehdä niin, että maalarinteipillä päälle teksti mihin huoneeseen laatikko menossa ja mitä sisältää. Purkaminenkin helpompaa. Eiköhän se mieskin siihen pystyisi.

Vierailija
19/25 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viettäisin rentoa joulua muuton jälkeen joko ravintolassa valmiissa pöydässä (joulupäivällisen voi syödä muulloinkin kuin aattona)/mahdollisimman paljon valmiina ostaen kotona. Ja todellakin tilaisin sen muuton ja laatikot valmiina. Muuten en tekisi tänä vuonna jouluvalmisteluita.

Vierailija
20/25 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai miten kiva olisi puuhailla uudessa kodissa kinkun tuoksuessa uunissa.

En stressaisi, vaan laittelisin mielikseni mitä ehtisin.

Samalla kuuntelisin hyvää musiikkia radiosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi