Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauvakuume, AMK ja määräaikaiset työsuhteet

Vierailija
03.12.2018 |

Antakaa elämänohjeita. Opiskelen ammattikorkeassa kolmatta vuotta ja siis valmistun vuoden päästä jouluna. Harkat alkaa olla tehty ja niiden kautta olen saanut määräaikaisesti töitä, ei täysiä tunteja eikä vakipaikkaa tiedossa.Määräaikaisia soppareita jatkettu ja työ sujuu hyvin, joten jotain töitä aina silti. Kuitenkin, minulla on kauhea vauvakuume, miehellä myös heräilemässä.. Meillä vakaa, pitkä parisuhde.

Onko mitään järkeä, jos alkaisi valmistumisen jälkeen yrittää vauvaa, vaikka ei olisi vielä vakituista työtä? Pitäisi tietysti äitiyslomaa ja sen jälkeen yrittäisi saada vakityön? Onko mitään mahdollisuuksia onnistua tässä? Tuntuu, ettei mistään saa heti vakisopparia tai täysiä tunteja. Ikää minulla kuitenkin jo 24 v ja pelkään, että aika loppuu kesken.. Miehellä taloudellisesti hyvä tilanne ja omistusasunto, jossa asustellaan. Itselläkin hyvin rahaa säästössä, noin 20 000 että kyllähän silläkin hetki elellään, mutta haluaisin kuitenkin lapselle tarjota hyvän elämän, ettei olisi rahasta tiukkaa aina..

Antakaa neuvoja, miten itse toimisitte, mitä tekisitte ensin jne. Ja kertokaa, ettei mun tarvitse vielä hätäillä.. Ikäkriisi :)

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tietenkään halua sossun elättävän vaan lähinnä pohdin että jos saa aina vaan määräaikaista työsuhdetta toisensa perään samasta paikasta tai jos haluaa vaihtaa paikkaa niin onko voiko niitä lapisa hankkia sitten koskaan, jos jää odottamaan vakipaikkaa. Ap

Vierailija
2/10 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset vaadi vakituista työsopimusta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ole vielä ainakaan alkanut vaatia, kun tosiaan opinnot siinä vaiheessa ettei pysty tekemään täysiä tunteja. Stressaan vaan, että jos tulevaisuudessakin jatkuu tämä niin missä vaiheessa uskaltaa miettiä perhettä.. varmaan hätäilen. Ap

Vierailija
4/10 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

tää on tää klassinen lapset vai ura asetelma, jonka moni nainen joutuu katsomaan läpi. Työnantajanpuolesta sanoisin että reilumpaa tehdä ennen pois alta kuin ottaa eka vakipaikka ja sitten heti alkaa painaa paljaalla lapset mielessä. erittäin kettumainen tapa mitä naiset tekee, ja osa syy myös miksi on vaikeampaa nykyään saada noita vakipaikkoja heti koulunpenkiltä, tarttee tuuraajia nääs raskauden ajalle.

Vierailija
5/10 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaahan sulla vielä on, mutta miksei tekisi lapsia nyt ja sitten töihin kun lapset on tehty.

Vierailija
6/10 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon 28 eikä vielä lapsia. Ehditte kyllä.

Vierailija
7/10 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä sitä että ensin kouluttaudutaan ja heti valmistumisen jälkeen heitetään koulutus hukkaan raskautumalla. Tekisit ensin töitä joitsin vuosia ja hankkisit lapsia sitten kun olet ehkä saanut pesämunan kokoon.

Vierailija
8/10 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi :) !!!

Olin itse 26 vuotias, kun sain esikoisen. Olin vuosi sitten valmistunut AMK:sta ja tehnyt siis vuoden täysillä tunneilla sijaisuutta. Olin lapsen kanssa kotona 2,5 vuotta ja palasin samaan paikaan tekemään sijaisuutta.. mutta pienemmillä tunneilla. Ja tämä on täydellinen ratkaisu arkeemme :) 

Sanoisin, että ehdottomasti lapset. Työt odottaa aina, oma kroppa ei. 

Vierailija
9/10 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ikää minulla kuitenkin jo 24"... Tähän se tyssäs, NEXT!

Vierailija
10/10 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi :) !!!

Olin itse 26 vuotias, kun sain esikoisen. Olin vuosi sitten valmistunut AMK:sta ja tehnyt siis vuoden täysillä tunneilla sijaisuutta. Olin lapsen kanssa kotona 2,5 vuotta ja palasin samaan paikaan tekemään sijaisuutta.. mutta pienemmillä tunneilla. Ja tämä on täydellinen ratkaisu arkeemme :) 

Sanoisin, että ehdottomasti lapset. Työt odottaa aina, oma kroppa ei. 

Siis tätä juuri ajattelin, ja kuitenkin nuorena haluaisin lapsen.. olipa kiva kuulla kokemuksia myös tästä. Tosiaan kai kaikki joutuu tätä lapsi vs. ura asiaa nykyään pohtimaan. Mulle ei ole sillain tärkeää edetä uralla mihinkään super hyvään asemaan, kuitenkin haluaisin työn ja perus hyvän toimeentulon. Mies onneksi tienaa hyvin. Ap