Öisin kamala nälkä jos en syö klo 23
Haluaisin syödä aiemmin ja vähemmän, mutta jos en syö klo 23 aikaan jotain täyttävää, sängyssä tulee hirveä nälkä joka valvottaa.
Miten eroon tästä ongelmasta? Yritän aikaistaa syömistä, nälkä tulee silti... Mistä ylipäätään johtuu.
Kommentit (6)
Mulla on samanlaista. Ei tekis nytkään enää mieli syödä, mutta on pakko ottaa jotain, muuten saatan valvoskella nälässä aamuyöllä enkä saa unta ennen kuin kello soi.
Olet ehkä syönyt liian vähän aiemmin. Koeta syödä enemmän iltapalaa.
Toinen vaihtoehto on juoda vettä. Nälkä menee kyllä ohi jos sitä jaksaa sietää jonkin aikaa. Minusta on kivampi että aamulla kun herään on nälkä. Vatsakin voi paremmin kun saa levätä rauhassa yön yli.
Tee niinkuin etelä-eurooppalaiset. Vaihda suomalainen iltapala ja päivällinen keskenään.
Eli töiden jälkeen klo 18 aikaan otatkin vain välipalan, et sitä suomalaista päivällistä.
Ja sitten otat sen suomalaisen iltapalan tilalle klo 20-21.30 välissä runsaan päivällisen eli illallisen, siis ihan kunnon iso annos lämmintä ruokaa.
Ei taatusti tule sitten enää yöllä nälkä.
Mulle tulee usein nälkä jos herään 4-5 maissa. Tiedän sen johtuvan lääkkeestä joten syön vain 1/2 banaanin ja menen takaisin nukkumaa. Veden juominen ei riitä, tuo nälkäkramppi on todella hirveä.
Mulla taas jos syön kunnon aterian klo 19 jälkeen nälkä on vieläkin pahempi aamulla (oli jo ennen lääkettä), varsinkin pihvin jälkeen on järkky aamunälkä. Syön päivällisen klo 17 ja illalla vain jotain pientä tarvittaessa (esim 1 ruisleipäsiivu juustolla)
Yleensä syön päivällisen siinä 19-20 aikaan ja sitten vielä juuri ennen nukkumaanmenoa esimerkiksi jukurtin. Itseä ei tuo haittaa. Sitähän sanotaan että ennen nukkumaanmenoa ei saisi syödä mitään koska ruuansulatus mutta jukurtti ei mielestäni ole mitenkään raskasta.
Outoa. Minulla ei koskaan ole öisin nälkä. Koko päivän on vähän koko ajan, mutta jos en syö, niin myöhään illalla tai öisin se häviää.