Voinko antaa 12-vuotiaan lapseni pelata uusinta Red Dead Redemption peliä?
Uusin red dead redemption julkaistiin ja kuulemma on kovassa suosiossa. Lapseni sanoo, että vaikka se on k18 niin siinä ei ole mitään raakaa. Muutamia videoita olen nähnyt ja ihmisten tappamiselta näyttää. Mitä minun pitäisi tehdä?
Snakezonebin
Kommentit (9)
Anna vaan . Se peli on aika raaka mutta ei se tapa . Ei ole mitään muuta
Aika tylsä peli, eikä hirveästi väkivaltaa. Enemmän olisin huolissani FPS-räiskinnästä.
No nythän se kakara on jo 18 et antaa menn vaan
Mulla on syyllinen olo kun annoin 13-vuotiaan ladata K12 kauhupelin, kun en usko että sellainen säikyttely ja uniin tunkevat kuvat tekee hyvää kenellekään. Mutta kun nyt kerran uskon niihin ikärajoihin lähtökohtaisesti toiseen suuntaan niin ehkä on reilua uskoa niihin tähänkin suuntaan.
Ota peli pois, mistä sai rahat peliin?
hohhoijaa on siinäki vanhempi taas ku vauva palstalla kyselemässä näin tyhmiä, käytä päätäsi
Joo tänään lapsesi on 18.v ase hullu narkkis tai lapsesi vai viisas tietokonenörtti ja työelämässä.
Tottakai 12-vuotias sanoo että voi pelata ja muutkin ikäisensä pelaa (mikä varmaan tottakin, kiitos välinpitämättömien vanhempien), mutta ei ikärajoja turhaan aseteta. Kyllähän ne tarkkaan katsoo mikä ikäraja millekin pelille asetetaan.
Itse RDR 2:sen jo läpi pelanneena voin allekirjoittaa sen että K18 -leima on ihan aiheellinen. Pelissä voi tappaa kaiken mikä liikkuu mitä mielikuvituksellisimmilla tavoilla ja rajuimpia teloitustilanteita ei todellakaan ole mitenkään siloiteltu, päinvastoin; Näissä tilanteissa tulee normaalin gameplayn päälle jopa elokuvamaisia lyhyitä kohtauksia joissa lähes fotorealistisella grafiikalla näkyy esim. kuinka pää irtoaa ja veri roiskuu.
Peli on raaka, eikä todellakaan mikään esiteinille sopiva. Loistava peli, ehkä paras mitä on olemassa (ei väkivaltaisuuksien, vaan upean juonen, laajan avoimen maailman ja uskomattoman monipuolisen sisällön takia) mutta en antaisi itse tuon ikäisen pelata. On niitä hyviä pelejä paljon joissa ikäraja esim. 12 tai alle. Helppo kyllä ymmärtää että kiinnostaa kovasti myös heitä joiden ei tarvitsisi olla kiinnostuneita.