Miksi halutaan aina uutta ja koskematonta tavaraa, mutta kun kyse on ihmisestä, niin se muuttuukin painolastiksi?
Vastaus ei ole että "koska ihminen ei ole tavara, duh". On jotenkin todella nurinkurista, että miltei kaikessa muussa arvostetaan koskemattomuutta, mutta ei silloin kun on kyse ihmisistä. Miksi ihmeessä?
Kommentit (4)
Vierailija kirjoitti:
En usko, että seksuaalinen kokemattomuus on ainakaan naisille mikään painolasti. Eikä se ole miehellekään vaan syyt sen kokemattomuuden taustalla. Miksi keski-ikäinen mies ei ole ikinä onnistuntu luomaan parisuhdetta.
Miksi aina tuo oletusarvo, että kaikilla olisi päällimmäisenä elämäntavoitteena "saada parisuhde"? Ja miksi sitä kavahdetaan niin kauheasti, että joku mies on onnistunut säilyttämään koskemattomuutensa, huom! omasta tahdostaan?
No koska esineet vain ovat mutta ihmisen täytyy osata tehdäkin jotain ja yleensä ihminen voi käytännössä oppia vain kokemuksen kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko, että seksuaalinen kokemattomuus on ainakaan naisille mikään painolasti. Eikä se ole miehellekään vaan syyt sen kokemattomuuden taustalla. Miksi keski-ikäinen mies ei ole ikinä onnistuntu luomaan parisuhdetta.
Miksi aina tuo oletusarvo, että kaikilla olisi päällimmäisenä elämäntavoitteena "saada parisuhde"? Ja miksi sitä kavahdetaan niin kauheasti, että joku mies on onnistunut säilyttämään koskemattomuutensa, huom! omasta tahdostaan?
Minä olen itse sitä mieltä, että jos mies on koskematon siksi, että ei halua irtoseksiä, vaan on odottanut sitä oikeaa (eikä siinäkään ole kelvannut mikään kompromissi) niin se on pelkkä plussa. Mutta tältä palstalta lukee sellaista saastaa näiden syrjäytyneiden neitsytmiesten kirjoittamana, täynnä vihaa ja katkeruutta, että on alkanut tuntua, että onko oikeasti kunnollisia miehiä paljonkaan?
Oma mieheni oli neitsyt kun tutustuimme, ja hän on ollut hyvä aviomies. Kaikin puolin.