Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kulujen jakaminen perheessä

Ulkomaalainen
01.12.2018 |

Tietysti olen loukantunut, miltäs kuulostaa:

Mies laski, että mun täytyy maksaa asumiskuluista hänen omistamassa asunnossa 52% kuluista seuraavan kaavan mukaan:

Mä olen vastuussa itsestäni, omasta lapsestani ja puolesta yhteisestä lapsesta ja hän on vastuussa itsestään, puolesta yhteisestä lapsesta ja kahdesta omasta lapsesta, ketkä asuu meillä vain 30 % ajasta.

Näin mun osuus on 52% kaikista asumiskuluista vaikka hänen palkkaansa on 5xxx ja mun 3xxx.

En ole nukkunut hyvin, sanotaan näin.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muuttaa omaan asuntoon

Vierailija
2/3 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei varmasti ainoa, tuskin edes ensimmäinen asia, joka sai sinut epäilemään, että tämä ei olekaan sinun elämäsi mies.

Aivan varmasti samalla periaatteella jaetaan ruokakulut, sähkö ym.

Yksi ratkaisu olisi mennä naimisiin. Avioliittolain mukaan silloin kumpikin osapuoli osallistuu perheen elatukseen kykyjensä mukaan, mikä käytännössä tarkoittaa kulujen jakamista tulojen mukaisessa suhteessa. Tämä pätee siis viranomaisen kanssa asioidessa, mutta kotonaan voi tietenkin jakaa kulut miten parhaaksi näkee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
01.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä molemmilla on myös omia lapsia, miehen lapset harvoin, mun koko ajan paikalla. Yhteisiä ei ole, eikä tule.

Meillä kulut jaetaan näin:

Yhtiövastike ja lainat puoliksi.

molemmat maksavat omat lapsensa ja oman autonsa.

Minä maksan kaikki laskut (paitsi en miehen auton kuluja tai miehen lasten kännyköitä), tarkoittaen kotivakuutukset sähköt yms

Mies maksaa kaiken ruoan.

Mitä tämä tarkoittaa rahamääränä ja suhteessa kuluihin? Ei aavistustakaan.