Mistä tietää, että on valmis muuttamaan maaseudulle?
Kommentit (10)
Voithan kokeilla ensin. Taloja voi vuokratakin!
Jos on totaalisesti kyllästynyt kaupunkielämään. Esim. rakastaa luontoa ym. Ei pelkää haasteita. Vaikka ne haasteet tuskin ovat suuria nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Sitten kun on pieniä lapsia.
Ei ole eikä tule. Yksi lapsi on, jo 10.
Jos ei kaipaa ostareita, valinnan varaa palveluissa, sietää pitkiä välimatkoja, pimeyttä, hiljaisuutta ja sitä, että kyläläiset kyylää". Jaksaa käynnistellä autoa talvipakkasessa ja kolata pihaa. Ei säikähdä, jos ukkonen pamauttaa kodinkoneet pas*aksi. Et pelkää metsää ja siellä asuvia eläimiä. Sitten saatat nauttia maaseudulla asumisesta.
Jos olet joskus asunut maaseudulla, palaat sinne aikanaan takaisin. Itsekin toivottavasti... Maaseutukuume on todellinen.
Vierailija kirjoitti:
Täysin eri mieltä. Onneksi asun nyt kaupungissa, kun on pieniä lapsia. Mitä mä yksin kyhnäisin heidän kanssaan jossain korvessa? Onneksi kaupungissa on avoimet päiväkodit, leikkipuistoja ja paljon muita aktiviteetteja lasten kanssa, sekä aikuisseuraa saatavilla. Yksin maaseudulla parin vaippaikäisen kanssa ilman autoa olisi tavattoman mälsää pidemmän päälle. Ehkä sitten maaseutu olisi jees, kun lapset ovat isompia ja itse kävisi töissäkin. Isompien lasten kanssa voisi sitten retkeillä luonnossa, sienestää, tehdä ulkotöitä, mutta ei vauvan kanssa viitsi pimeällä metsätiellä yksin kärrytellä päivästä toiseen. Olen siis ennen asunut maaseudulla ja ehkä myöhemmin voisin taas haluta asua siellä, mutta en vielä.
En oikeastaan käy "missään", mutta ei sitä aina tajuakaan, kuinka helposti sitä pääsee poikkeamaan jonnekin. Asumme terveysaseman ja rautatieaseman vieressä. Nyt ei tosin ole autoa, maalla asuessa se varmasti hankittaisiin ja olisi varaa pitää. Sillä tavalla liikkuminen jopa helpottuisi. Ap
Vierailija kirjoitti:
Jos ei kaipaa ostareita, valinnan varaa palveluissa, sietää pitkiä välimatkoja, pimeyttä, hiljaisuutta ja sitä, että kyläläiset kyylää". Jaksaa käynnistellä autoa talvipakkasessa ja kolata pihaa. Ei säikähdä, jos ukkonen pamauttaa kodinkoneet pas*aksi. Et pelkää metsää ja siellä asuvia eläimiä. Sitten saatat nauttia maaseudulla asumisesta.
Noista ei häiritse oikein muu, kuin auton käynnistely pakkasella. Sitäkään ei monta kuukautta vuodessa etelä-Suomessa ole. Ap