Kolesteroliarvoista tietävät, apua.
Sain tänään tulokset testeistä.
fp kol 5,7. On koholla siis.
fp kol hdl 1,8. Onkohan tämä ok?
fp kol ldl 3,7. Koholla myös.
fp trigly 2,20. Koholla myös.
Olen aloittanut jonkinlaisen ruokavalion parannuksen kk sitten. Eli katson mitä syön ja kuinka paljon, pyrin syömään n. 1800 kcal/päivä. Lihaa kerran viikossa, sokerit minimissä. Maitotuotteitakin todella vähän,
syödään kasvisruokaa muuten. Olen yrittänyt lisätä hyvän rasvan määrää ja vähentänyt pahan rasvan määrää. Ylipainoa on joo ja sitä onkin jo lähtenyt.
Noilla arvoilla, luuletteko että saan arvot paranemaan ruokavaliolla? Lääkitys on aina lääkitys, ja ilmeisesti loppuiäksi. Olen 41v.. Kävin jo tutkimassa ruokavalion parannusideoita ja ei tuntuisi kovin vaikealta noudattaa.
Kommentit (4)
Vierailija kirjoitti:
Noilla arvoilla, luuletteko että saan arvot paranemaan ruokavaliolla?
Riippuu ihan siitä, että onko sun korkea kolesteroli perinnöllistä vai ei. Jos on, niin se ei siitä laske, vaikka mitä tekisit.
Välimeren ruokavalio auttaa tuohonkin vaivaan. Tarpeeksi kun läträä oliiviöljyllä ja syö pähkinöitä ja rasvaista kalaa niin hyvä tulee.
Kalaöljykapselit on käytössä, kalaa syödään kerran viikossa, oliiviöljyä ja rypsiöljyä käytetään ruoanlaittoon. Pähkinöitä yritän syödä pari kertaa viikossa, en muista useammin... Katsotaan miten käy ruokavaliolla.
Otan vaikka puolen vuoden päähän toisen testauksen. Olisikohan tuo ok kontrollilla?
Erilaisten rasvaisten kalojen syöminen säännöllisesti pari kertaa viikossa kuulemma auttaa, eli lohta, tonnikalaa ja sardiinia... Tai kalaöljykapseleiden käyttö.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/