Vaatekaapit makkarissa, mitä järkeä?
Tutullani on iso talo, huoneita on eri käyttöön, harrastuksille yms, tilaa riittää. Silti vaatekaapit on tungettu makkariin eli aamulla toinen möyhii duunivaatteitaan ja tarvii siihen valoa kun toinen tahtoisi nukkua. Toinen typerä asia on vessanpönttö saunan pesutiloissa. Voisko ne pisujutut hoitaa muualla kun toiset heittää löylyä?
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei todellakaan tarvitse itse rakennuttamaansa taloon tehdä mitään invanessoja :D :D
Se että niitä tehdään joihinkin kunnan asuntoihin "määrättynä" ei tarkoita sitä että kaikkiin tehtäisiin.
Meillä on yläkerran makkarin jälkeen pukeutumishuone. Toinen pukeutumishuone on alakerrassa siellä missä pyykkikonekin.
Kyllä ne invavessat rakennetaan kaikkiin uusiin kerrostaloihin. Mistä tuon kunnan asunnot tähän nostit.
Ei kai teinit halua mennä yleiseen pukeutumishuoneeseen pukemaan? Kai jokainen toivoo yksityisyyttä
Ei todella. Vessat tehdään entiseen malliin, ainoastaan mittasuhteen muuttuvat. Jos ennnen vessanpöttö oli vähintäin 40cm seinästä, nyt se on 60cm, samoin pöntön ja lavuaarin etäisyydet ovat kauempana jne. Ja usein asukas ei edes huomaa muutoksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei todellakaan tarvitse itse rakennuttamaansa taloon tehdä mitään invanessoja :D :D
Se että niitä tehdään joihinkin kunnan asuntoihin "määrättynä" ei tarkoita sitä että kaikkiin tehtäisiin.
Meillä on yläkerran makkarin jälkeen pukeutumishuone. Toinen pukeutumishuone on alakerrassa siellä missä pyykkikonekin.
Kyllä ne invavessat rakennetaan kaikkiin uusiin kerrostaloihin. Mistä tuon kunnan asunnot tähän nostit.
Ei kai teinit halua mennä yleiseen pukeutumishuoneeseen pukemaan? Kai jokainen toivoo yksityisyyttä
Kuka tässä nyt mistään kerrostalokopeista puhuu? Ihan ok- taloista tässä keskustellaan. Onhan se nyt selvä ettei ole mitään kahta vessaa, tai montaa kerrosta missään kunnan pikku yksiössä :D
Teineillä on tottakai omat huoneet, ja heillä siellä säilytystilaa. Teinien huoneesta tosin ei lähde kukaan aamuvuoroon niin että toinen jää vielä nukkumaan. Miksi ihmeessä mielestäsi teinien pitäisi mennä vanhempien pukeutumistilaan pukemaan?
Eikö ollutkaan kahta pukeutumishuonetta. Toinen makuuhuoneessa ja toinen kodinhoitohuoneessa? Nyt onkin makuuhuoneissa kaapit. Hyvä juttu.
Kunnan asuntoja on myös isompia kuin yksiö. Ja jopa kaksi vessaa voi olla.
Varmaan huomasit että kaikkia kerrotaloja ja kaikkia uusia omakotitaloja koskevat esteettömyyssäännökset. Ja ne ovat olleet voimassa kauan.
Ei koske. Jos et löydä tätä tietoa, olet itse varmaan aivoinvalidi.
Linkki on jaettu jo useita kertoja.
Ihan lapsuudesta asti on ollut vaatekaappi makkarissa jokaisessa asunnossa. Lisäksi on ollut toinen vaatekaappi eteisessä ulkovaatteita varten. Ei ole tällainen ongelma koskaan ollut ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Minä vin linkittää aivoinvalidille, niin tulee kerralla selväksi.
https://www.edilex.fi/data/rakentamismaaraykset/VNA_esteettomyydesta.pdf
Ja tuosta poimasen vielä lainauksen, "Pientalon rakentamiseen sovelletaan kuitenkin ainoastaan 2–4 §:ää".
Nuo 2-4 ovat siis määräykset rakennukseen johtava kulkuväylä, rakennuksen sisäänkäynti, ja ovet.
Ja nuo on huomiotu rakentamisessa jo vuosikymmeniä, vaikka se on ollut vapaaehtoista esim. ovet ovat standardimittaisia ja se näkyy hinnassa
ja uusissa taloissa harvoin on 80 ulko-ovi tai 70 vessan ovi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka tässä nyt mistään kerrostalokopeista puhuu? Ihan ok- taloista tässä keskustellaan. Onhan se nyt selvä ettei ole mitään kahta vessaa, tai montaa kerrosta missään kunnan pikku yksiössä :D
Teineillä on tottakai omat huoneet, ja heillä siellä säilytystilaa. Teinien huoneesta tosin ei lähde kukaan aamuvuoroon niin että toinen jää vielä nukkumaan. Miksi ihmeessä mielestäsi teinien pitäisi mennä vanhempien pukeutumistilaan pukemaan?
Eikö ollutkaan kahta pukeutumishuonetta. Toinen makuuhuoneessa ja toinen kodinhoitohuoneessa? Nyt onkin makuuhuoneissa kaapit. Hyvä juttu.
Kunnan asuntoja on myös isompia kuin yksiö. Ja jopa kaksi vessaa voi olla.
Varmaan huomasit että kaikkia kerrotaloja ja kaikkia uusia omakotitaloja koskevat esteettömyyssäännökset. Ja ne ovat olleet voimassa kauan.
Ei koske. Jos et löydä tätä tietoa, olet itse varmaan aivoinvalidi.
Linkki on jaettu jo useita kertoja.
Etkö siis löytänyt tuota jokun jo linkittämää, ja lainaamaa kohtaa aiemmin linkitetystä?
Kivan nopeesti jengi rupeaa syyttelemään, sättimään ja haukkumaan idiootiksi näissä ketjuissa.
Vierailija kirjoitti:
Kivan nopeesti jengi rupeaa syyttelemään, sättimään ja haukkumaan idiootiksi näissä ketjuissa.
Se voi johtua siitä, että asiasta mitään tietämätön väittää muita halveksien, että asia on jotenkin, miten se ei ole. Jos haluat keskustelua jossa ei mollata, niin älä käyttäydy mainitsemallani tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän olis järkevämpää rakentaa vaate/pukeutumishuone. Ei tarvii pesuhuoneessa pukeutua.
Vaate/pukeutumishuone vaatii tilaa. Harva suomalainen harrastaa pukeutumista niin että tarvitsee siihen erillisen huoneen. Pesuhuoneessa pukeudutaan varsinkin aamuisin siksi, että ei tarvii poukkoilla pitkin taloa huoneesta toiseen, erikseen vessaan, pesulle ja pukeutumaan.
Mä haluisin oman pukeutumishuoneen. Ja riisuutumihuoneen.
Minä vin linkittää aivoinvalidille, niin tulee kerralla selväksi.
https://www.edilex.fi/data/rakentamismaaraykset/VNA_esteettomyydesta.pdf
Ja tuosta poimasen vielä lainauksen, "Pientalon rakentamiseen sovelletaan kuitenkin ainoastaan 2–4 §:ää".
Nuo 2-4 ovat siis määräykset rakennukseen johtava kulkuväylä, rakennuksen sisäänkäynti, ja ovet.