Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen suhtautuminen jos naista kiukuttaa?

Vierailija
29.11.2018 |

Saako täällä siis ollenkaan enää keskustella Love Islandista? Oikeastaan halusin keskustella yleisellä tasolla otsikon aiheesta, mutta se tuli mieleeni kun katsoin jälkijunassa noita jaksoja.

Katsoin viimeksi jakson, jossa Anku kiukuttelee treffeille lähtiessä kun ei ehtinyt laittautua omasta mielestään riittävästi, ja häntä itketti ja mökötytti vielä treffeilläkin aika pitkään. Myöhemmin Patrickia alkoi ärsyttää tapahtunut, koska hän arveli Ankun olevan pinnallinen, jos laittautuminen on noin tärkeä asia että siitä menee päivä pilalle.

Anku kertoi Patrickille melkein heti aamulla, että häntä kiukuttaa, on huonolla tuulella ja itkettää. Patrick kuittasi siihen jotain että hän itsekin on väsynyt tmv. Treffeille lähtiessä Anku uudelleen sanoi että häntä itkettää ja kysyi, saako itkeä. Patrick vastasi että ei saa. Eikä Patrickilta myöhemminkään irronnut kyllä minkäänlaista sympatiaa tai hellyyttä Ankulle.

Jos itseäni mietin, niin tuossa olisi ollut syy siihen, miksi oma kiukku ja mielipaha jatkuivat niin pitkään. Joskus vain käy niin, että ärsytys ja harmitus jatkuvat, ja sitten sitä alkaa jo syyttää itseään huonoksi ihmiseksi kun ei saa tunteita hallittua, ja tämä vain lisää sitä mielipahaa joka on jo valmiiksi olemassa. Näin luulisin käyneen Ankullekin.

Oma mieheni tekee vastaavassa tilanteessa niin, että ottaa halaukseen, silittää hiuksia ja kertoo, että on ihan ok itkeä. Vaikka olisi kuinka naurettava kiukun aihe, hän hyväksyy että se kiukuttaa minua ja ottaa tunteeni vakavasti. Hän saattaa vielä sanoa jotain siitä itse asiasta, esim. "Joo on kyllä ihan maailman epäoikeudenmukaisinta että pääsee kivoille treffeille viinitilalle, kyllä minuakin tässä alkaa ihan itkettää!" Kun hän saa minut nauramaan, pääsen nopeasti irti hölmöstä ylireagoinnistani ja loppupäivä sujuu kivasti. Aina ei tarvitse vitsaillakaan, riittää että hän hyväksyy tunteeni ja antaa minun näyttää ne avoimesti.

Love Island -keskustelussa jäi mietityttämään se, että moni siellä erikseen kehui kuinka hyvin Patrick suhtautui Ankun kiukutteluun. En ole samaa mieltä tästä. Jos olisin itse ollut ko. tilanteessa, tunteeni olisivat vähän viilenneet Patrickia kohtaan, koska olisin kokenut että en tule kuulluksi ja huomioiduksi hänen taholtaan, ja että hän ei oikeasti mitenkään kovin paljon välitä minusta. Tai sitten on vain huono antamaan tukea. Joka tapauksessa ei minun mielestäni mitenkään kehuttava suoritus.

Totta kai myös Ankun kiukuttelun aihe oli naurettava, mutta Patrick olisi voinut olla paremmin Ankun tukena kun kuitenkin itse oli ihan tolkuissaan ja ok-fiiliksillä. Kuten varmasti Anku on Patrickin tukena sitten kun on niin päin, että Patrick flippaa jostain turhasta jutusta ja häntä ottaa päähän.

Mielipiteitä? Onko minulla liian kovat vaatimukset miehelle? (Kysymys on teoreettinen, koska olen kuitenkin vaatimukseni täyttävän miehen kanssa parisuhteessa.)

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän