Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Se olin sitten minä, joka huusi lapselle äsken Prisman parkkipaikalla

Vierailija
29.11.2018 |

Lapsi sai raivarin, eikä suostunut tulemaan autoon. Alkoi huutaa: ”Aijai! Apua! Au! Mua sattuu! Lopeta!”. Siinä vaiheessa en edes koskenut. Tiuskaisin lapselle ja komensin autoon. Sitten otin kädestä kiinni ja ”raahasin” autolle ja sanoin: ”Kohta sattuu ihan oikeesti ku noin teet!” Tällä siis tarkoitin, että hän itse satuttaa itseään riehumisellaan. Joku nainen meni ohi, pysähtyi kohdalle, katsoi kauhistuneena ja alkoi kuvata ilmeisesti videota. Eli jos tulee Facebookissa vastaan, niin minä se olin. Tunnistatte minut tummista hiuksista ja hoikasta olemuksesta. Lapsella vaaleat hiukset, Ryhmä Hau -pipo ja sini-vihreä haalari.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuommoista sattuu, ja lapset riehuu ja liioittelee kun saavat raivarit. Tahditonta ja mautonta vieraalta ihmiseltä alkaa kuvaamaan ns normaalia opetustilannetta. Ei sitä riehuvaa lasta sinne parkkipaikallekkaan voi jättää, ja silloin aikuisen on vaan vietävä se lapsi pois, vaikka väkisin. Olisit käskyt sen vieraan aikuisen tunkea se puhelin hanuriin...

Vierailija
2/10 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako vierasta ihmistä noin vain kuvata?🤔

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti laitat kuvaajan syytteeseen yksityisyydensuojan rikkomisesta mikäli video jossain tulee vastaan. Siihen touhuun pitäisi saada joku roti. Tämä on hyvä esimerkki siitä miten väärän käsityksen liikkuvakin kuva voi antaa ilman että se vaatii edes sen suurempaa kuvamanipulaatiota.

Vierailija
4/10 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin niitä ylilyöntitapauksia sattuu. Voin tosin myös kuvitella naisen kauhistuksen, jos et korjannut sanomisiasi. "Kohta sattuu!" kuulostaa todellakin aika rajulta. :D Olisin itsekin puuttunut tilanteeseen, mutta verbaalisti. Tuo kuvaaminen taitaa olla pop paikassa kuin paikassa, esim. onnettomuuspaikoilla. Hyi.

Vierailija
5/10 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sympatiat täältä, vaikka lapseton olenkin. Sukulaispiirissä on tullut nähtyä lapsien raivareita ja ne kuuluvat lapsen kehitykseen. Tällöin aikuisen kuuluu olla se aukroriteetti näissä tilanteissa ja ulkopuolisin silmin se voi näyttää todella pahalta, jos ei ymmärrä, mistä tilanne on saanut alkunsa. Minua erityisesti raivostuttaa nämä ihmiset, jotka aloittavat kuvaamaan jotain videota jostain tilanteesta, jossa ei tule ilmi alkutilannetta saati lopputilannetta.

Lapsi kinuaa kaupassa karkkia ja äiti ei anna. Jonossa lapsi huutaa ja itkee, että äiti satuttaa ja vihaa äitiään. Vieraat ihmiset katsovat huuli pyöreänä äitiä, että millainen hullu akka tämä on tai hiljaisesti osoittavat paheksuntansa. "Etkö saa lasta hiljaiseksi" tai "Kyllä minä kasvattaisin ihan eri tavalla". Näitä on niin nähty ja todellakin tunnen sympatiaa kassajonoissa niitä perheitä kohtaan, jossa lapsi saa raivon puuskan. Eri asia sitten, jos vanhemmat myötäilee tilanteessa ja päätyvät ostamaan sen karkkipussin, siinä vaiheessa tunnen kyllä sitä vihaa vanhempia kohtaa.

Vierailija
6/10 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo laki kuvaamisesta on ristiriitainen. kaupan pihalla, ja kaupassakin saa kyllä kuvata, myös siellä olijoita. Mutta kauppiaalla on oikeus päättää asiakkaastaan ja esim. poistaa kuvaajaa.

lapsiin liittyvässä kuvaamisessa taas aina tulisi huomioida hyvänmaun raja. Se on monilla tosi häilyvä. Esim. tuo tätä tapausta kuvannut toimi todella typerästi. 

Symppaan sua ap., mun lapseni huusi aikoinaan usein, kun en päästänty juoksemaan karkuun " Äiti älä, päästä minut, äiti älä, minuun sattuu" kun olimme kaupungilla kävelemässä. Sitäkin ihmiset kyllä seurasivat paheksuen.

Vierailija
7/10 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahahahha niin tyypillistä nykyaikaa, pysähdytään vaan töllöttämään ja kaivetaan puhelin esiin. Varmaan sama tyyppi olisi Erikan kuolemaa vain kuvannut vierestä ja jakanut sen kuola valuen someen.

Vierailija
8/10 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa, ap. Täällä tyhmä äiti, joka vihaa lastaan, pilaa lapsensa elämän ja toivoo, että lasta ei olisikaan. Kuulemma.

T. Temperamenttisen esiteinin äiti

Vierailija
9/10 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako vierasta ihmistä noin vain kuvata?🤔

Julkisella paikalla saa tietenkin.

Mutta et saa kuvata naapurisi touhuja pihallaan.

Vierailija
10/10 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua toimintaa penikoilta

Terv kaupan täti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kaksi