Olen koko joulun töissä hoitamassa ihmisiä
Kaikki neljä pyhää ja vielä iltavuoroja, eli ei ehdi viettää aikaa toisten kanssa. Josko sitä jossain edes jouluruoan saisi syödä, kun työnantaja on tänä jouluna evännyt senkin. Jos lisiä ei maksettaisi, niin en varmasti menisi töihin.
Kommentit (23)
Olen aikanaan tehnyt 12 joulua peräkkäin töitä ihan omasta pyynnöstä. Ei pieniä lapsia, ei perhettä. Sairaalassa joulu meni mukavasti.
Niin? Mä taas olen koko joulun palvelemassa ihmisiä. Ihan jotta sinäkin voi soittaa ja kertoa huolesi. Tai tilata taksin. Tai ilmoittaa, että jokin ei toimi, tai...
Yli 20 vuotta kaikki joulut töissä joko kokonaan tai osittain, en valita sillä itsepä alani valitsin ja työstäni tykkään. Pyhälisät suo sitten sen että pääsee talvilomalla reissuun lämpöiseen. Joulu se on sairaalassakin, hieman erilainen mutta antaa usein paljon enemmän kuin kotijoulu. Nyt asenne kohdilleen tai vaihda alaa.
Minä olen myös jouluna töissä. Ja uutena vuotena joudun heräämään neljältä, että kerkeän kuudeksi töihin, toiset paukuttelevat silloin vielä viimeisiä rakettejaan :D
Hoitoalalla töissä oleminen jouluna ihan ok, en valita. Poliisilla sen sijaan on varmaan aika kurjaa hakea kotona kännissä riehuvia perheenisiä putkaan.
Ap. mikä tarkoitus sinulla oli? 'Kurjaa kun on töissä,' 'hienoa saada pyhäkorvaukset' ? Kenenkään ei ole pakko olla pyhinä töissä. Ei nyt oikein auennut, mitä hait.
Olen ollut viimeisen 6 vuotta joka jouluna töissä. Myös uutena vuotena sekä yleensä juhannuksena. Lisääntyneet alkavat muuten itkemään enkä jaksa sitä draamaa. Helpompi olla töissä. Onneksi sain muualta päivätöitä, vuoden loppuun pitää kestää tuota paskaduunia.
Minä tein työurani 12 ensimmäistä vuotta jatkuvaa kolmivuorotyötä. Joulunpyhät 16-tuntista tuplavuoroa. Lainansa maksaneet ja perheelliset saivat vapaansa ja minä sain rahani.
Kaikki olivat tyytyväisiä. Paitsi hölmöimmät alaiseni, jotka olisivat halunneet saada sekä rahat, että vapaat. Kaikki halukkaat pääsivät aina vapaalle ja lähes kaikki halukkaat saivat olla pyhät töissä tienaamassa.
Mä en oo ikinä ollut joulua töissä N50+
Mä olen ollut monena jouluna töissä, nyt osuu onneksi vapaa. En tykkää olla aattona töissä koska työvuoro kestää 24 tuntia eli kotiin pääsee vasta joulupäivänä, ja se meneekin sitten nukkuessa.
Sama täällä, ollut useana jouluna. Tuntuu että ne rahat menee veroina
Vierailija kirjoitti:
Ap. mikä tarkoitus sinulla oli? 'Kurjaa kun on töissä,' 'hienoa saada pyhäkorvaukset' ? Kenenkään ei ole pakko olla pyhinä töissä. Ei nyt oikein auennut, mitä hait.
Juu ei ole pakko, ainahan voi irtisanoutua ja jäädä työttömäksi jos ei muuta siihen hätään löydä. Saapahan olla pyhät kotona.
Ammatin valinta kysymys. Ei v..... jaksa teitä ammattivalittajia.
Vierailija kirjoitti:
No, ei ne mee
Vierailija kirjoitti:
Kieltäydyt varmaan palkankorotuksistakin koska verot
Mä olisin haluunut olla pyhät, mutta meillä niistä melkeimpä kiistellään. Ei ne perhejoulut loppupeleissä niin ihania oo, ettei siinä jouda kalliilla palkalla välillä töihin. Mies keksii sillä aikaa lapsille tekemistä ja sit ollaan yhdessä, kun pääsen vuorosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu ei ole pakko, ainahan voi irtisanoutua ja jäädä työttömäksi jos ei muuta siihen hätään löydä. Saapahan olla pyhät kotona.
Uhriudut turhaan ja saat siitä vielä hyvän korvauksen!. Aina on tekijöitä pyhille.
Mikä järki tässäkin ketjussa on? Osa on töissä ja osa ei, et ole yhtään sen kummoisempi. Miksi et ehtisi syömään?
On minustakin kurjaa, että osui useammalle joulupyhälle ja uudeksi vuodeksi päivystys. Perhettä kokoontuu ulkomailta saakka kokoon ja minä hoidan päivystyksessä kännisiä ja huumepäitä. Ei tuolla sairaalassakaan elämän varjopuolien todistamiselta välty, meillä on usein viikonloppuna, pyhinä ja öisin 80-90 % potilaista päihteidenkäyttäjiä. Parhaassa tapauksessa heiltä saa turpaan ja verikontamonaation, niin saa seuraavat kuukaudet jännittää, että tarttuiko jotain.
No, toivottavasti saan seuraavana vuonna lomaa. Toivotaan, että työporukassa on pyhien kunniaksi hyvä henki ja hommat sujuvat sutjakasti. Jonkunhan se siellä on oltava, joten turha sitä on jäädä murehtimaan.
Minä taas olen koko joulun töissä hoitamassa eläimiä.