Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kolmatta päivää järkyttävä pääsärky. Päivystyksestä käskettiin hammaslääkäriin, hammaslääkäri ihmetteli mitä hän voi tehdä

Vierailija
29.11.2018 |

Tuntuu tuossa silmän päällä sekä nenän varressa se särky, oksettaa. Päivystyksessä otettiin röngenkuvat päästä eikä niissä ollut mitään hälyttävää.
Lääkärin mukaan reikä hampaassa, hampaiden narskuttelu öisin tms tekee oireeni ja käski hammaslääkäriin.
Sain ajan hammaslääkäripäivystykseen, jossa todettiin ettei tämä ole hätätapaus eikätkä he voi tehdä mitään!

Tätäkö on suomen laadukas terveydenhoito?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan perus migreeniltä. Ne saattaa varsinkin puhkeamisen alkuvaiheessa kestää monta päivää. Oot varmaan ottanut särkylääkkeitä? En ymmärrä, miksi ne heitti sut sinne hammaslääkäriin migreenin takia.

Vierailija
2/37 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihasperäinen migreeni, nimittäin jos narskuttaisit niin kai silloin olisi leuatkin kipeänä ja jännittyneinä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis miksi menit hammaslääkärin päivystykseen? Pyysivät vain menemään hammaslääkäriin.

Vierailija
4/37 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tulee monen päivän päänsärky ja kolotus otsaan kun ilmanpaineet vaihtelee eli plussa-asteista miinusasteisiin ja päinvastoin, sekä korkeapaineesta matalapaineeseen. Joskus sää muuttuu niin usein ja lämpötilat ja ilmankosteudet heittelee niin paljon että minulla saattaa särkeä pää melkein viikon.

Kuvantamisissa ei löytynyt mitään vikaa mistään.

Ulkomailla tuota kutsutaan nimellä Barometric Pressure Headache. Suomessa siitä ei ilmeisesti tiedetä oikein mitään?

Vierailija
5/37 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kaamea särky poskessa ja korkea kuume flunssan jälkeen. Lääkäri käski laittamaan päätä alaspäin, kun kipu ei muuttunut, totesi, että vika hampaissa.

Menon hammaslääkäriin, ei mitään vikaa. Uudestaan lääkäriin sen tiedon kansssa, lääkäri ei katsonut tarpeelliseksi muuttaa diagnoosiaan.

Menin yksityiselle, otettiin kuvat, poskiontelontulehdus.

Kiva monen tunnin rumpa kovassa kuumeessa.

Vierailija
6/37 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No siis miksi menit hammaslääkärin päivystykseen? Pyysivät vain menemään hammaslääkäriin.

Seuraava vapaa aika olisi ollut maaliskuussa ! Ap

Vierailija
7/37 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihasperäinen migreeni, nimittäin jos narskuttaisit niin kai silloin olisi leuatkin kipeänä ja jännittyneinä?

Kyllä minä luultavammin narskutan, kerran nimittäin heräsin yöllä vessaan ja  hampaat olivat niin yhteen puristuneet  etten ollut saada leukoja millään rennoksi.. nyt keski-ikäisenä alkanut jostain syystä.  Ap

Vierailija
8/37 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on samoja oireita, tosin myös niskat jumissa ja aamuisin kitalaki hiton kipeä. Poskiontelot ok eikä hampaissakaan pitäisi olla mtn. Mun pitäisi kipeästi saada purentakisko yöksi mutta tampereella ei kunnalliselle ole ollenkaan aikoja..

Vierailija
9/37 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityiselle hammaslääkärille mars, ottavat kuvat suustasi ja  hoitavat mahdolliset ongelmat, tarvitset sitten reiän paikkaamisen tai purentakiskon !  Julkinen puoli on ihan vitsi, odotat puoli vuotta ja sitten huonoa suomea puhuva  hammaslääkäri  käyttää  sen sinulle varatun 20 min purukalustosi ihmettelyyn.

Vierailija
10/37 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli kaamea särky poskessa ja korkea kuume flunssan jälkeen. Lääkäri käski laittamaan päätä alaspäin, kun kipu ei muuttunut, totesi, että vika hampaissa.

Menon hammaslääkäriin, ei mitään vikaa. Uudestaan lääkäriin sen tiedon kansssa, lääkäri ei katsonut tarpeelliseksi muuttaa diagnoosiaan.

Menin yksityiselle, otettiin kuvat, poskiontelontulehdus.

Kiva monen tunnin rumpa kovassa kuumeessa.

Mulle kävi ihan samoin. Lääkäri väitti, että mulle on tulossa viisaudenhampaita ja hammaslääkäri totesi, ettei niitä näy edes kuvissa. Poskiontelontulehdushan se sitten oli. Tulipa hampaatkin kuvattua.

Vierailija
11/37 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli kerran korva julmetun kipeä ja tk-lääkäri käski hammaslääkäriin, hammaslääkäri taas takaisin tk:hon !

Ikinä ei selvinnyt, mistä se piinallinen kolme viikkoa kestänyt korvasärky johtui.  Korvassa ei kuulemma ollut tulehdusta, eikä hampaissa reikiä.

Vierailija
12/37 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksityiselle hammaslääkärille mars, ottavat kuvat suustasi ja  hoitavat mahdolliset ongelmat, tarvitset sitten reiän paikkaamisen tai purentakiskon !  Julkinen puoli on ihan vitsi, odotat puoli vuotta ja sitten huonoa suomea puhuva  hammaslääkäri  käyttää  sen sinulle varatun 20 min purukalustosi ihmettelyyn.

Juu pelkkä koko purukaluston kuvaus maksaa melkein 100€ ja mitähän mahtaa purentakisko maksaa.. Reikien paikkaus maksaa sekin tuhottomasti. Ennen kävinkin yksityisellä mutta nyt opiskelijana ei tarvi edes unelmoida..

Vierailija
13/37 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seuraava vapaa aika olisi ollut maaliskuussa ! Ap

Varaat sen ajan tietysti. Voit myös mennä yksityiselle tarkistuttamaan narskutteletko öisin hampaita ja teettää purentakiskon, jos näin on.

Päivystys on kiireellisille tapauksille.

Vierailija
14/37 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli kerran korva julmetun kipeä ja tk-lääkäri käski hammaslääkäriin, hammaslääkäri taas takaisin tk:hon !

Ikinä ei selvinnyt, mistä se piinallinen kolme viikkoa kestänyt korvasärky johtui.  Korvassa ei kuulemma ollut tulehdusta, eikä hampaissa reikiä.

Mulla oli sama, tosin korvasärky kesti melkein vuoden kunnes apu löytyi hieronnasta. Purentalihakset oli aivan jumissa.

Vierailija
15/37 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Särky voi syntyä siitä, että leuat menevät purressa ristiin tai hampaat eivät ole purressa kohdallaan. Tämä voi vääntää leukaa ja aiheuttaa pääkipua. Varaat ajan normaaliin hammastarkastukseen. Myös suun tulehdukset aiheuttaa oireita pään alueella.

Vierailija
16/37 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ohis mutta ehkä ainoa juttu mikä täällä Englannissa on paremmin kuin Suomessa on hammaslääkäriin pääsy. Mulla oli viime viikolla ientulehdus, sain hätäajan muutaman tunnin päähän. Tavallisen tarkistusajan ois saanut seuraavalle päivälle. Eli joko britit vaan ei käy hammaslääkäriasä tai ne on organisoineet tän systeemin jotenkin paljon paremmin. Eikä ollut kallista, 20 puntaa ja siihen kuului röntgenkuva.

Vierailija
17/37 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaivaa ei heti voi osoittaa sormella, lääkärit eivät tutki.  Asenne on että mee kotiis kuolemaan.

Vierailija
18/37 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivuontelotulehdus voi johtua hampaiden tulehduksesta joten varaa se aika hammastarkastukseen.

Vierailija
19/37 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhjäpää. Apua pitää saada heti tarvittaessa eikä kuukausien päästä.

Vierailija
20/37 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän ohis mutta ehkä ainoa juttu mikä täällä Englannissa on paremmin kuin Suomessa on hammaslääkäriin pääsy. Mulla oli viime viikolla ientulehdus, sain hätäajan muutaman tunnin päähän. Tavallisen tarkistusajan ois saanut seuraavalle päivälle. Eli joko britit vaan ei käy hammaslääkäriasä tai ne on organisoineet tän systeemin jotenkin paljon paremmin. Eikä ollut kallista, 20 puntaa ja siihen kuului röntgenkuva.

Ientulehduksesta hammaslääkäriin? :D Mihin tämä maailama on menossa? Vähän nenä vuotaa, jne ollaan soittamassa 112 ja kun kaikki ei mene tismalleen niin kuin itse haluaa kiukutellaan kuin pikkulapset joilta on viety kaikki lelut ja karkit.

Onko ap sinulla nyt joku välitön hengenvaara ettei voi odottaa että saat ajan hammastarkastukseen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yksi