Olen 28v ei mitään koulutusta
Olen 28v nainen ja minulla ei ole mitään koulutusta peruskoulun jälkeen. Mikään ala ei kiinnostanut eikä kiinnosta vieläkään. Tuntuu silti typerältä olla ainoa jolla ei ole ammattia tai mitään koulutusta. Mietin mikä ala sopisi minulle.
Kommentit (28)
Käy ennen 29:ttä syntymäpäivää nyt äkkiä joku merkonomin tms ammatti aikuiskoulutuksena niin saat korkeakoulukelpoisuuden. En muista miksi mutta 29 oli ikäraja johonkin? Googlaa aikuiskoulutus+asuinpaikkanuntasi.
Se kiinnostavuus on sivuseikka. Hoida nyt vaan joku ammatti niin elämä helpottuu huomattavasti. Mitä olet tehnyt elämässä tähän asti?
Aika nuori.
Itse olen yli 40, eikä ole koulutusta ja työkokemustakin alle vuosi.
On ollut masennusta ja yläasteella pieni päihdeongelma. Muitakin mt ongelmia.
Ap
En tarvitse korkeakoulutusta vaan ihan perustutkinnon
Ap
Vierailija kirjoitti:
En tarvitse korkeakoulutusta vaan ihan perustutkinnon
Ap
No se tutkinto ei tipu taivaalta. Joko googlasit ”aikuiskoulutus+asuinpaikkakuntasi”? Usko mua, aikuiskoulutus on helpompaa ja nopeampaa kuin luulet.
Hoitoalalla on hyvin töitä. Luulisin että myös kiinteistönhoitaja ja siistijöitä tarvittaisiin. Amis kannattaa ehdottomasti, enemmän on paikkoja tavallisille duunareille kuin korkeakoulutetuille.
Hieroja alkoi kiinnostaa kun sellaisen tutkinnon löysin. Aion ottaa yhteyttä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap
Hienoa! Toivottavasti asiat järjestyy :)
T. 3 ja 7
Vierailija kirjoitti:
Käy ennen 29:ttä syntymäpäivää nyt äkkiä joku merkonomin tms ammatti aikuiskoulutuksena niin saat korkeakoulukelpoisuuden. En muista miksi mutta 29 oli ikäraja johonkin? Googlaa aikuiskoulutus+asuinpaikkanuntasi.
Se kiinnostavuus on sivuseikka. Hoida nyt vaan joku ammatti niin elämä helpottuu huomattavasti. Mitä olet tehnyt elämässä tähän asti?
Kuinka ajattelit ap sitten selviytyvän pääsykokeista korkeakouluun ja vielä opinnoistakin siellä :( ?
Vierailija kirjoitti:
Ap
Koulutus on nopea ja töitäkin riittää. Ei kaikkien polku ole aina yhtä helppo, hyvä, että olet nyt saanut elämäsi sellaisille raiteille, että jaksat miettiä koulutusta ja työllistymistä. Parempia päiviä sinulle ja kaikkea hyvää kouluttautumiseen.
Jos lähdetkin miettimään aloja niinpäin, että mikä ei ainakaan ja missään nimessä tule kysymykseen. Eli ne kaikkein vastenmielisimmät vaihtoehdot karsit pois.
Vähitellen jäljelle jää ne alat, joissa saattaisi olla jotain mielenkiintoista tai missä voisit ajatella olevasi vaikka hetken elämästäsi. Jokin ala voi jopa yllättää positiivisesti.
Mieti myös se haluatko tehdä töitä ihmisten kanssa vai asioiden/tavaroiden kanssa. Käy raskaaksi jos ihmiset eivät kiinnosta. Itse olen sosiaalialalla, mutta elämä yllätti ja olen nykyisin melko antisosiaalinen. Onneksi työni on enemmän asioiden kanssa työskenetelyä nykyään.
Eli sosiaali/terveysala tai muu asiakaspalvelu tai sitten joku varastossa työskentely?
Vierailija kirjoitti:
Aika nuori.
Mikset hanki koulutusta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka ajattelit ap sitten selviytyvän pääsykokeista korkeakouluun ja vielä opinnoistakin siellä :( ?
No mä vähän hain takaa sitä, että valikoima laajenee. Mutta jos ei kiinnosta niin ei siinäkään mitään. Sitten vaan amikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika nuori.
Mikset hanki koulutusta?
Yllättävän usein tämä on kiinni siitä, ettei PÄÄSE sopivaan koulutukseen. Mikätahansa koulutus taas ei auta, jos ei esim pysty sitten kuitenkaan toimimaan siinä ammatissa, johon kouluttautuu. (Eikä niihin yleensä otetakaan, jos on esim tuki-ja liikuntaelinsairauksia fyysisessä puolella tai aspergeria asiakaspalveluammatteihin. Ja ihminen, jolla on molemmat, onkin sitten ihan pulassa, ellei satu olemaan niin paljon keskimääräistä älykkäämpi, että äly kompensoi kaikki sosiaaliset ja aistiongelmat akateemisissa opinnoissa. Mutta useimmst on kuitenkin aika keskimääräisiä, joten....)
Hieronta on todella raskasta työtä käsille, jos pitää joka päivä esim. sen 8 tuntia hieroa. Tiedän monia alanvaihtajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika nuori.
Mikset hanki koulutusta?
Miksi hankkisin?
Näillä taustoilla mun elämä oli tässä.
Vierailija kirjoitti:
Hieronta on todella raskasta työtä käsille, jos pitää joka päivä esim. sen 8 tuntia hieroa. Tiedän monia alanvaihtajia.
Voitko nyt vaikka jättää tuon negistelyn väliin? Kuka tahansa voi vaihtaa myöhemmin alaa nykyään. Ja monta kertaa elämässä.
Tämä ihmistyyppi jolla on aina heittää joku turha ja lannistava kommentti asiaan kuin asiaan, on itse turha. Ap jätä tuo omaan arvoonsa. Mistä hemmetisti meistä kukaan tietää missä on viiden vuoden päästä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika nuori.
Mikset hanki koulutusta?
Miksi hankkisin?
Näillä taustoilla mun elämä oli tässä.
Seuraavat 40 vuotta elämästäsi kuulostaa tosi antoisalta... 40 on nuori vielä. Nyt perse ylös ja kohti unelmia. Ohis
Laitoin sähköpostia tuonne koululle. :) Se on 9 kuukauden koulutus mutta ihan hyvä alku.
Ap
Hoitoala (lähihoitaja) töitä löytyy varmasti.