Keittiökaappi romahti! :O
Meillä on vain valurautaisia patoja ja paistinpannuja. Yhteispaino on varmaan yli 20 kiloa. Kaikki säilytetään keittiön kaapeissa ja aamulla herättiin siihen kun se romahti! Kaapit on mennyttä ja samalla vahingoittui tiskiallas ja työpöytä. Kuka maksaa korjaukset ja esimerkiksi meidän vahingoittuneet valuraudat ja hajonneet lautaset ja lasit?
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Ei minulle ainakaan ole milloinkaan kerrottu, että mitä laitetaan ylähyllylle ja mitä alas. Olen sentään työskennellyt useilla keittiöillä ja niissäkin on aina valtavasti tavaraa ylähyllyillä. Pakko olla, kun on tilaa vähän.
Keittiöillä viitannet ammattilais keittiöihin. Veikkaanpa, että soellä on lujuus- ja lastitasp houkan eri kuin kotikeittiöiden lastulevyhökötyksillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minulle ainakaan ole milloinkaan kerrottu, että mitä laitetaan ylähyllylle ja mitä alas. Olen sentään työskennellyt useilla keittiöillä ja niissäkin on aina valtavasti tavaraa ylähyllyillä. Pakko olla, kun on tilaa vähän.
Keittiöillä viitannet ammattilais keittiöihin. Veikkaanpa, että soellä on lujuus- ja lastitasp houkan eri kuin kotikeittiöiden lastulevyhökötyksillä.
Kyllä kaapit ja hyllyt pitää aina kiinnittää kunnolla kodeissakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keittiöillä viitannet ammattilais keittiöihin. Veikkaanpa, että siellä on lujuus- ja laatutaso on hiukan eri kuin kotikeittiöiden lastulevyhökötyksillä.
Kyllä kaapit ja hyllyt pitää aina kiinnittää kunnolla kodeissakin.
Toki näin. Mutta kotikeittiöiden lastulevyhyllyt eivät notkumatta ja sortumatta kestä samaa kuormaa kuin laitoskeittiöiden kaapeissa. Niissä tuenta ja materiaalit ovat parempia.
Olen kyllä itsekin törmännyt tapauksiin, joissa yläkaapit roikkuuvat parin ruuvin varassa pelkässä kipsilevyssä. Tarkat ohjeet oli levyn takana olevista tukipuista (kaapitoimottajan ohjeiden mukaan) ja pystyrunkojen paikat merkattu seinälevyyn. Mutta kuka niistä kiireessä piittaa. Urakkahan siinä kusee. Ilmeisesti tuli halvemmaksi käydä korjaamassa.
Kyllä maalaisjärki jo sanoo, että valurauta-astioita ei ylähyllyissä säilytetä. Osittain oma vika.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä maalaisjärki jo sanoo, että valurauta-astioita ei ylähyllyissä säilytetä. Osittain oma vika.
Kermansaven kulhot painavat saman verran.
Kotivakuutuksessa ikävähennys eli jos keittiön kaapit, tasot, astiastot vanhoja sieltä tulee korvauksia murto-osa.
Kuten yllä keskustelussa mainittiin, painavat keittiön padat, pannut 999säilytetään alakaapeissa tai laatikoissa. Painava esine on turvallisuusriski kaapissa ollessaan.
Miten ne valuraudat vahingoittui?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäli kaapit ihan uudet ja ulkopuolinen asentanut niin silloin asennettu väärin. Yhteyttä asentajaan. Käytitkö pimeetä työvoimaa? Ei kannata valittaa.
Asutaan vuokralla eikä varmasti käytetä lantin latia omaa rahaa tähän asuntoon :D
Voi, kyllähän muuten käytät jos on todettavissa että vahingot ovat johtuneet vuokralaisen omasta laiminlyönnistä ja maalaisjärjen puutteesta. Tässä tapauksessa vaikuttaa todellakin siltä että vahinko on tapahtunut juuri vuokralaisen takia sillä kuka ihme lätkii yläkaappiin monia painavia pannuja ym? Yhtä hyvin voisit ripustaa sänkysi roikkumaan verhotankoon ja katsoa, kestääkö.
Edellisessä vuokra-asunnossa astiakaappi romahti yöllä alas. Kaapissa ei ollut sillä hetkellä kuin muutamia vuokranantajan jättämiä mukeja, jotka tietysti hajosivat. Otin kuvat sirpaleista, kaapin paikasta seinässä jne ja laitoin vuokranantajalle ja kysyin mitäs tehdään. Hän oli itse kiinnittänyt kaapin seinään, tietysti pelkkään kipsilevyyn, vaikka tukipuu olisi ollut parin sentin päässä, joten minulta ei veloitettu mitään.
Kyllä taas kannatti ostaa halvinta mitä löytyi.
Oot kuiteski joku syntinen paska. Odota vaan ettei talosi romahda.