Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluatko asua maalla vai kaupungissa ja miksi?

Vierailija
28.11.2018 |

Asun itse Tampereella enkä voisi kuvitellakaan asuvani muualla. Pelkästään jo se, että meillä on upea yliopistosairaala 5-10 min ajomatkan päässä kotoa luo turvaa. On tullut monta kertaa oltua asiakkaana. Jossain maalla on ihan kusessa sitten jos joku sairaskohtaus sattuu.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun nyt keskikokoisessa tai mielestäni pienehkössä kaupungissa. Olen alkanut haaveilla Tinderin kokeilusta, jota en kehtaa täällä edes ajatella...isossa kaupungissa uskaltaisi varmaan kokeilla. Täällä sais heti pelätä törmäävänsä johonkin työkaveriin...

Vierailija
22/40 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No hengissä on selvitty vaikka lähimpään sairaalaan on 60 km (eikä se ole edes paljoa) ja terkkarille 20 km.

Itsekkin asuin joskus kaupungissa enkä viihtynyt yhtään. Täällä maalla voi keskittyä olennaiseen ja elämä on mukavan simppeliä. Täällä lapsetkin saa olla lapsia rauhassa, eivät notku kauppakeskuksissa eikä asemilla.

Onneksi meillä ihmisillä on ainakin vielä vapaus valita missä asumme. Ehkä lapsemme ei enää samaa tule kokemaan. Siltähän tuo näyttää että päättäjistä ois niin kiva kun me kaikki sinne kaupunkeihin muutettaisiin ja syötäis vaan halpaa ulkomaista lihaa ja perunaa.

Eipä ne kaupunkilapsetkaan joita tiedän, notku missään kauppakeskuksissa ja asemilla. Lapsia rauhassa? Pitääkö lasten olla mahdollisimman pitkään mahdollisimman lapsellisia? Eihän siinä pahaa ole, mutta jos se on vaatimus...

60 km voi olla paljon ambulanssille.

Tuskin sinäkään aina olet siinä sairaalan lähellä, vaikka siellä asuisitkin. Joskus saatat vaikka matkustaa jonnekin. Voi se vahinko silloinkin sattua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalla. Kun muutin kotoa, muutin lähelle koulua, sen jälkeen heti maalle. Äitini aina halusi asua lähiössä tai keskustassa ja vihasin sitä aina. Nyt olen asunut maalla jo vuosia, enkä suostuisi kaupunkiin kuin äärimmäisessä hädässä. Viihdyn täällä niin hyvin, ei ole valittavia naapureita, ei meteliä liikenteestä, saa vain olla rauhassa. Kerran viikossa käyn kaupungissa kaupassa ja hoitamassa asioita, se riittää vallan mainiosti. 

Vierailija
24/40 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalla asun nyt ja haluaisin asua jatkossakin. Kaupungissa ei oikein ole minulle mitään. Ainoastaan opiskelut ja työpaikat ovat seikkoja mitkä voivat ajaa kaupungiin, mutta muuten en tarvitsi mitään kaupunkien palveluita. En tykkää melusta ja kaipaan rauhaa. Enemmän tylsistyn kaupungissa. En halua ostaa mitään ja kaikki harrastukset missä käyn onnistuvat myös maalla. Pidän luonnosta ja kammoan kerrostaloja. Joskus tietenkin voi olla pakko sellaiseen muuttaa. Olin tässä vähänaikaa sitten kaupungissa käymässä ja tylsistyin siellä. Minua ei kiinnosta ostaminen yhtään, eikä mitkään kalliit ravintolat tai mitkään erikoiskaupat.

Vierailija
25/40 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungissa, koska minulla on lapsia. En halua pistää heitä kukonlaulun aikaan koulutaksiin ja haluan myös, että heillä on mahdollisuus harrastaa ja tavata ystäviään ilman että minun täytyy kuskata heitä tuntitolkulla iltaisin ja viikonloppuisin.

Vierailija
26/40 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupungissa, koska minulla on lapsia. En halua pistää heitä kukonlaulun aikaan koulutaksiin ja haluan myös, että heillä on mahdollisuus harrastaa ja tavata ystäviään ilman että minun täytyy kuskata heitä tuntitolkulla iltaisin ja viikonloppuisin.

Meidän lapsi lähtee tuosta kotipihasta koulubussilla klo 8.35. Kukkokiekuu.

Vierailija
27/40 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teidän kunnassa homma siis näköjään toimii. Tyttäreni 13-vuotias kaveri asuu parinkymmenen kilsan päässä kaupungista ja taksi hakee kahdeksan aamuina klo 7.00 että ehtii kiertää koko peräkylän. Kotiinpaluuta taas joutuu välillä odottamaan toista tuntia. Oma tyttäreni kävelee kouluun reilussa viidessä minuutissa.

Vierailija
28/40 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teidän kunnassa homma siis näköjään toimii. Tyttäreni 13-vuotias kaveri asuu parinkymmenen kilsan päässä kaupungista ja taksi hakee kahdeksan aamuina klo 7.00 että ehtii kiertää koko peräkylän. Kotiinpaluuta taas joutuu välillä odottamaan toista tuntia. Oma tyttäreni kävelee kouluun reilussa viidessä minuutissa.

No pointtini nyt oli lähinnä siinä, että kun "maalla" on aika laaja käsite, on hassua väittää, että kaikki lapset maalla jostain kumman syystä lähtevät hirveän aikaisin kouluun. Meidän kyläkoulu valitettavasti lakkautettiin muutama vuosi sitten, jos se olisi vielä olemassa, lapset kävelisivät 200 m kouluun.

Vierailija
29/40 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun nyt keskikokoisessa tai mielestäni pienehkössä kaupungissa. Olen alkanut haaveilla Tinderin kokeilusta, jota en kehtaa täällä edes ajatella...isossa kaupungissa uskaltaisi varmaan kokeilla. Täällä sais heti pelätä törmäävänsä johonkin työkaveriin...

- Sama riski se on kyllä olemassa isommassakin kaupungissa. - Tiettävästi kaupungissa asuu enemmän sinkkuja kuin maaseudulla.  Mutta kaupungissa on toki muutoin mielikuvissani vaivattomampaa olla sinkku. - Ainakin itse huomaan, että (lähes) kaikki ne  potentiaaliset kumppaniehdokkaat, joista saattaisin olla kiinnostunut maaseudulla ovat juurikin varattuja... 

Vierailija
30/40 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Välimuoto eli kunnan keskusta.

Keskusta ja kaupunki on sama asia.

Käsittääkseni tässä tarkoitettiin KUNNAN keskustaa, eli jonkun maalaiskylän. Eli sellaista jossa on kauppa, terveyskeskus, koulu, kirjasto jne.. lähellä mutta silti asuu tavallaan maalla, ei kuitenkaan keskellä peltoa.

Vierailija
31/40 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin asua isossa talossa isolla tontilla (väh. kaksi hehtaaria) merenrannalla Etelä- tai Lounais-Suomessa. Isoon tai isohkoon kaupunkiin korkeintaan puolen tunnin ajomatka. Haaveita ja unelmia, kai niitä saa ihmisellä olla...?

Vierailija
32/40 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin asua maassa jossa aurinko paistaa 360 päivää vuodessa. Tällä hetkellä pakon sanelemana joudun vielä kaksi vuotta kärvistelemään suomessa. Asun melkein kaupungin keskustassa, jossa on palvelut kävelymatkan päässä.

Vierailija
33/40 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maalla ei nyt tässä sitten tarkoiteta isojen kaupunkien lähiympäristöä, vaan paikkoja joista on vähintään 50 km kaupunkiin.

Ap.

No Suomessahan on kolme kaupunkia: Espoo, Vantaa ja Helsinki. Eli maalla haluaisin asua.

Vierailija
34/40 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun ja haluan asua yliopistokaupungissa, mutta vapaa-aikani vietän usein mökillä, 150 km päässä veden rannalla, kaukana kaikesta. Best of the borth worlds.

Vierailija
35/40 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungissa, maaseutu ahdistaa pelkkänä ajatuksenakin. Eikä ole korttia tai autoa, joten vaikeaa olisi. Kunnioitan kovasti teitä, jotka työpäivän jälkeen hoidatte kodin, ruuat, lapset, eläimet, ulkotyöt jne. Itselle riittää helppo elämä kerrostalossa.

Vierailija
36/40 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin asua maassa jossa aurinko paistaa 360 päivää vuodessa. Tällä hetkellä pakon sanelemana joudun vielä kaksi vuotta kärvistelemään suomessa. Asun melkein kaupungin keskustassa, jossa on palvelut kävelymatkan päässä.

Niitä alueita on aika vähän. Gobin autiomaa?

Vierailija
37/40 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungissa pimeän pitkän talven vuoksi, enemmän mahdollisuuksia ja valaistua ulkoliikuntaa. Kesällä mökkeilen.

Vierailija
38/40 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maalla ei nyt tässä sitten tarkoiteta isojen kaupunkien lähiympäristöä, vaan paikkoja joista on vähintään 50 km kaupunkiin.

Ap.

No Suomessahan on kolme kaupunkia: Espoo, Vantaa ja Helsinki. Eli maalla haluaisin asua.

No noi on kaikki yhtä ja samaa pääkaupunkihässäkkää, ei ne mitään eri kaupunkeja ole. Ja tuokin alue on suurimmaksi osaksi maaseutua.

Vierailija
39/40 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalta kotoisin olevana asuisin (ja asunkin) todellakin kaupungissa. Helsingissä. Pikkukylä ahdisti eikä siellä ollut mitään. Nyt saa olla halutessaan näkymätön tai sosiaalinen. Metromatkan päässä on museot, teatterit, leffat, kahvilat yms. Ja meri ja luonto.

Vierailija
40/40 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap.

Asun siis kaupungissa, koska meiltä on n. 40 km Tampereelle. Vaikka naapurissa onkin maitotila.

Ja meillä on näköjään kesämökki kaupungissa metsässä järven rannalla :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän viisi