Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vertaistukea muista hiustenlähdöstä kärsivistä naisista?

Vierailija
28.11.2018 |

Löytyykö palstalta muita? Itse olen 29-vuotias nainen ja siinä määrin omalla kohdalla vuosien myötä lähtenyt tukkaa että kohta pakko turvautua peruukkiin tai hiuslisäkkeeseen.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muuten kokeilla apteekin Plantur39 hiuspohjaa stimuloivaa nestettä. Itselläni laihdutuksen myötä alkoi lähteä aivan järjettömästi hiuksia, mutta tuo aine tuntui pysäyttävän hiustenlähdön ja nopeuttavan uuden hiuksen kasvua.

Vierailija
2/20 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsekkaapa rauta-arvot. Hemoglobiini ja ferritiini. Itselläni on taipumusta anemiaan ja hiustelähtö tuntuu liittyvän aina siihen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 36-vuotias nainen ja kärsin tosi pahasta hiustenlähdöstä. Tällä hetkellä käytän Rogainen 5mg vaahtoa naisille, kaksi kuukautta käyttöä takana ja hiuksia lähtee selvästi vähemmän kuin pahimpana aikana. Uutta kasvua sen sijaan en näe, mutta ei sen aika vielä ohjeen mukaan olekaan. Sulkasato saattaa uusiutua noin kuukauden kuluttua vielä... Kauhulla odotan. :(

Vierailija
4/20 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsekkaapa rauta-arvot. Hemoglobiini ja ferritiini. Itselläni on taipumusta anemiaan ja hiustelähtö tuntuu liittyvän aina siihen.

Juu kiitos kaikki arvot ovat kohdillaan. Useamman vuoden ajan olen kuumeisesti etsinyt syytä tälle hiuksien ohentumiselle, mutta ei. Kaikki kokeet on otettu d-vitamiiniarvoista kalliisiin hormoniarvoihin ja kyllä, myöskin tuo suosittu ferritiini. Ihotautilääkärin epäilyn mukaan voi olla perinnöllistä.

Ap

Vierailija
5/20 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lähtee hiukset päästä. Ponnari on ohentunut puolella ja meinaa jo paniikki iskeä, lähteekö kaikki hiukset.

Vierailija
6/20 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 36-vuotias nainen ja kärsin tosi pahasta hiustenlähdöstä. Tällä hetkellä käytän Rogainen 5mg vaahtoa naisille, kaksi kuukautta käyttöä takana ja hiuksia lähtee selvästi vähemmän kuin pahimpana aikana. Uutta kasvua sen sijaan en näe, mutta ei sen aika vielä ohjeen mukaan olekaan. Sulkasato saattaa uusiutua noin kuukauden kuluttua vielä... Kauhulla odotan. :(

Toivottavasti saat apua siitä. Ymmärrän tuskan täysin. Itse en ole Rogainea kokeillut sillä sitä pitäisi kuitenkin käyttää koko loppuelämä ja itse koen erittäin hankalaksi ja varsinkin kun se ei toimi kaikilla.. tsemppiä ❤

Vierailija
7/20 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä outo ongelma joskus hiuksia on lähtenyt niin paljon, että selvästi näkyy kalju kohta päässä(muutkin sen huomaa) Kohta kutisee ja joskus vuotaa verta. Mutta jonkun ajan päästä on normaali päänahka ja sitten taas tulee tämä hiusten lähtö "kausi".

Tämä alkoi noin 8 vuotta sitten kauhean stressi kauden jälkeen, mutta jatkuu yhä tämä hiusten lähtö. Hiukset ei katkeile, vaan putoaa ihan juuriaan myöten pois vai mikä se pieni nyppylä on siinä juuressa :D

Hiustenlähtö voi johtua myös stressistä, ainakin jostain luin tälläisen tiedon. Minulla tämä ajoittainen hiusten lähtö on kestänyt jo melkein 10 vuotta. :(

Vierailija
8/20 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans yks kaljuuntuva, ja ikää vasta 19v. :( Oon just vaihtamassa e-pillerimerkkiä tän hiustenlähdön takia, ja odotan kauhulla mitä sivuvaikutuksia siitä seuraa.

Vierailija
9/20 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä outo ongelma joskus hiuksia on lähtenyt niin paljon, että selvästi näkyy kalju kohta päässä(muutkin sen huomaa) Kohta kutisee ja joskus vuotaa verta. Mutta jonkun ajan päästä on normaali päänahka ja sitten taas tulee tämä hiusten lähtö "kausi".

Tämä alkoi noin 8 vuotta sitten kauhean stressi kauden jälkeen, mutta jatkuu yhä tämä hiusten lähtö. Hiukset ei katkeile, vaan putoaa ihan juuriaan myöten pois vai mikä se pieni nyppylä on siinä juuressa :D

Hiustenlähtö voi johtua myös stressistä, ainakin jostain luin tälläisen tiedon. Minulla tämä ajoittainen hiusten lähtö on kestänyt jo melkein 10 vuotta. :(

Joo stressi on varmasti yksi syy sitä olen epäillyt omallakin kohdallani. Kaikki tietysti oireilee eri tavalla mutta oma rumbani tän hiustenlähdön kanssa alkoi juuri hieman sen jälkeen kun elämässäni tapahtui parikin erittäin raskasta asiaa. Ja nyt tää stressi tuntuu olevan loputon kierre kun stressaa niitä hiuksiakin ihan jatkuvasti, eli ei ainakaan auta asiaa. Eli omalla kohdallani uskon että perinnöllisyys (äidilläni todella ohuet hiukset) ja stressi ovat syynä hiuskatoon.

Ap

Vierailija
10/20 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä kans yks kaljuuntuva, ja ikää vasta 19v. :( Oon just vaihtamassa e-pillerimerkkiä tän hiustenlähdön takia, ja odotan kauhulla mitä sivuvaikutuksia siitä seuraa.

Ymmärrän.. itse aloitin aknen takia tietyn e-pillerimerkin syömisen (Diane Nova) ja ihotautilääkäri sanoi, että voi myös rauhoittaa hiustenlähtöä. No nyt mietin sitäkin, että kun hetkeksi ainakin tuntui hiustenlähtö helpottavan, että mitäs sitten kun nuokin pillerit pitää joskus lopettaa niin saako nämä vähätkin hiukset kyytiä. 🙁

Ap

Vierailija
11/20 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muuten kamalaa suihkussa kun pesee hiuksia ja irtoilevat hiukset kietoutuu sormien ympärille. Siinä meinaa itku päästä. T:5

Vierailija
12/20 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

- cushingin oireyhtymä , tai cushingin syndrooma

- monirakkulaiset munasarjat pcos

- kilpirauhasen vajaatoiminta

- vakava tulehdus,

-Anemiat, c vitamiinipuutos keripukki tubi,

-Vatsasyöpä

-stressi eli hyperkortisolismi idiopaattinen ilman syytä

- kortisolia sisältävän lääkkeen käyttö

- alopeciat jne

-anorexia tai vitamiinipuutokset

- imeytymishäiriöt,

-Hiusvärit??

Vierailija
13/20 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttöön kannattaa muuten ottaa myös ketokonatsoli.

Vierailija
14/20 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla alkoi hiustenlähtö jo 16-vuotiaana ja 10v päästä oli alkuperäisestä hiusmäärästä jäljellä noin 10-20%. Syyksi paljastui hormoniepätasapaino joka pääsi laukaisemaan geneettisen hiustenlähdön, eli jos olisin mies niin tämä olisi aivan normaalia, naisia estrogeeni normaalisti suojaa mutta minua ei.

Spironolactone pysäytti hiustenlähdön jo 6v sitten, ja noin 1,5v sitten aloitin rogainen. Muutaman kuukauden päästä käytön aloittamisesta huomasin vasemmalla puolella hiusrajassa uutta hiusta, ihan kunnon tupsu. Pari päivää sitten huomasin yllätyksekseni oikealla puolella uutta hiusta, melko tiheääkin kasvua ohimoilla ja hiusrajalla. Tämä oli täysi yllätys kun olin jo luopunut toivosta että uutta hiusta enää kasvaisi.

Hiukset ovat edelleen ohuet mutta pienellä laittamisella ei kalju enää paista. Koen rogainen suihkimisen helpommaksi vaihtoehdoksi kuin peruukkien laittamisen ja säännöllisen uusimisen.

Voimia kaikille teille joilla on tämä inha ongelma.

Vierailija
15/20 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla loppui paha hiustenlähtö ja alkoi kasvamaan uusia, kun aloin syömään vitamiineja. Kalkki, biotiini, d-vitamiini, msm + c ja kollageenijauhe. Hieron myös välillä päänahkaani. Mulla tuli ennen myös päänahka tosi kipeäksi ja löysin apteekista nestemäisen kortisonin mitä voi laittaa päänahkaan. Aivan mahtava tuote!

Käytän nykyään Ds:n hajusteettomia hiusten hoitotuotteita.

Vierailija
16/20 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla alkoi hiustenlähtö jo 16-vuotiaana ja 10v päästä oli alkuperäisestä hiusmäärästä jäljellä noin 10-20%. Syyksi paljastui hormoniepätasapaino joka pääsi laukaisemaan geneettisen hiustenlähdön, eli jos olisin mies niin tämä olisi aivan normaalia, naisia estrogeeni normaalisti suojaa mutta minua ei.

Spironolactone pysäytti hiustenlähdön jo 6v sitten, ja noin 1,5v sitten aloitin rogainen. Muutaman kuukauden päästä käytön aloittamisesta huomasin vasemmalla puolella hiusrajassa uutta hiusta, ihan kunnon tupsu. Pari päivää sitten huomasin yllätyksekseni oikealla puolella uutta hiusta, melko tiheääkin kasvua ohimoilla ja hiusrajalla. Tämä oli täysi yllätys kun olin jo luopunut toivosta että uutta hiusta enää kasvaisi.

Hiukset ovat edelleen ohuet mutta pienellä laittamisella ei kalju enää paista. Koen rogainen suihkimisen helpommaksi vaihtoehdoksi kuin peruukkien laittamisen ja säännöllisen uusimisen.

Aivan ihanaa, että sulla on noinkin hyviä kokemuksia! Ja tosiaan, kyllä se peruukkien kanssa rumppaaminen varmasti on vielä työläämpää. Rogainen käytössä mietityttää, että näyttääkö hiukset likaisilta kun sitä laittaa, siis kun yritän muutenkin tehdä kaikkeni että saisin päänahan piiloon kun hiuksia on niin älyttömän vähän niin siksi varmaan aristan Rogainen käyttöä. Ja että tuleeko siinä oikeasti kuinkakin raju sulkasato käytön alussa?

Niin raastava tilanne kun haluaisi kokeilla kaikki keinot, että hiustenlähtö pysähtyisi, mutta samalla pelkää, että nämä jäljelläolevat hiukset lähtisi entistä nopeammin jonkun kokeilun seurauksena.

Ap

Vierailija
17/20 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä suosittele kokeileen mitään kemikalikoktaileja tai poppakonsteja, pahentaa vaan tilannetta.

Vierailija
18/20 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan ihanaa, että sulla on noinkin hyviä kokemuksia! Ja tosiaan, kyllä se peruukkien kanssa rumppaaminen varmasti on vielä työläämpää. Rogainen käytössä mietityttää, että näyttääkö hiukset likaisilta kun sitä laittaa, siis kun yritän muutenkin tehdä kaikkeni että saisin päänahan piiloon kun hiuksia on niin älyttömän vähän niin siksi varmaan aristan Rogainen käyttöä. Ja että tuleeko siinä oikeasti kuinkakin raju sulkasato käytön alussa?

Niin raastava tilanne kun haluaisi kokeilla kaikki keinot, että hiustenlähtö pysähtyisi, mutta samalla pelkää, että nämä jäljelläolevat hiukset lähtisi entistä nopeammin jonkun kokeilun seurauksena.

Ap

En huomannut mitään erityistä sulkasatoa sen jälkeen kun rogainen aloitin. Hiukset kyllä kieltämättä menee paljon "mähmäisemmiksi" nopeammin kuin ilman rogainea, mutta jos laittaa vastapestyihin hiuksiin niin ei huomaa mitään erityistä hiusten kuivuttua. Arvioisin että hiustenpesun jälkeen voi rogainea suihkauttaa 2-4 kertaa eli 1-2 vuorokautta ja sitten alkaa hiukset suht. nopeasti muuttua rasvaisen näköiseksi ja inhottavan tuntuiseksi. Olen ottanut tavaksi lykätä hiustenpesua 1-2 päivää kuivashampoolla ettei päänahka turhaan rasitu.

Ainiin, Batiste-kuivashampoota saa nykyään myös värillisenä mikä tuo huomattavasti illuusiota paksummista hiuksista. Toimii aika samaan tapaan kuin toppik ja muut "hiuskuitu"-tuotteet. Voin kyllä suositella, on pikainen kosmeettinen apu.

-tuo lainattu

Vierailija
19/20 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

En huomannut mitään erityistä sulkasatoa sen jälkeen kun rogainen aloitin. Hiukset kyllä kieltämättä menee paljon "mähmäisemmiksi" nopeammin kuin ilman rogainea, mutta jos laittaa vastapestyihin hiuksiin niin ei huomaa mitään erityistä hiusten kuivuttua. Arvioisin että hiustenpesun jälkeen voi rogainea suihkauttaa 2-4 kertaa eli 1-2 vuorokautta ja sitten alkaa hiukset suht. nopeasti muuttua rasvaisen näköiseksi ja inhottavan tuntuiseksi. Olen ottanut tavaksi lykätä hiustenpesua 1-2 päivää kuivashampoolla ettei päänahka turhaan rasitu.

Ainiin, Batiste-kuivashampoota saa nykyään myös värillisenä mikä tuo huomattavasti illuusiota paksummista hiuksista. Toimii aika samaan tapaan kuin toppik ja muut "hiuskuitu"-tuotteet. Voin kyllä suositella, on pikainen kosmeettinen apu.

-tuo lainattu

Kiitos vinkistä! Täytyy varmaan itsekin harkita vielä uudelleen tuota Rogainea ennenkuin lähden peruukkikaupoille. Kaikkea hyvää sinulle. 😊

Ap

Vierailija
20/20 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

-tuo lainattu

Kiitos vinkistä! Täytyy varmaan itsekin harkita vielä uudelleen tuota Rogainea ennenkuin lähden peruukkikaupoille. Kaikkea hyvää sinulle. 😊

Ap

Kiitos samoin. :) Jos päädytkin siihen ettet rogainea halua kokeilla niin päänahan hieromisesta ei ainakaan mitään haittaa ole. Sokokselta saa noita värillisiä kuivashampoita ja youtubesta löytyy videoita siitä miten ne muuttavat hiusten ulkonäköä.

Paljon voimia hiusasioiden suhteen, voin luvata että lopulta helpottaa olo tavalla tai toisella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi